Bare et lite spm, ang steking av brød.

Atpåklatten kommer i juni :)

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Hvor lenge steker dere brødene?

Og på hvilken temperatur?

Evt hvor i ovnen, midten, nede?

Jeg sliter litt, steker de på 200 grader, over undervarme i 45 minutter. Når det er gått 30 minutter begynner de å bli veldig mørke på toppen. Steker de på nest nederste hakket i ovnen, av 5 hakk.
 
Dytt, må vel være noen her som baker brød vel?
 
Gjør samme som deg, men legger bare over bakepapir om de blir for brune
 
Kommer vel ann på oppskrift, men de jeg baker står på nederste rille, 175 grader i ca. 40 min. (Over og under varme)
 
Kommer jo helt an på hva for brød det er.
Men kan godt senke temperaturen litt hvis det blir for godt stekt på utsiden og før det er gjennomstekt.
Ellers så fungerer det og legge et bakepapir over brødet når det er passe farge på det. [:)]
 
12 dl vann, 2 pakker tørrgjær, ellers så har jeg i kruskakli, sesamfrø ca 1 hånd, havregryn lettkokte ca 2 gode hender, 2 ts salt, 4 ts sukker, 2 ss sirup lys, samalt grov, rugmel, grovbakst, og ca 5 dl hvetemel. Dette på 4 brød.
 
ORIGINAL: finnerikkenyttnick

12 dl vann, 2 pakker tørrgjær, ellers så har jeg i kruskakli, sesamfrø ca 1 hånd, havregryn lettkokte ca 2 gode hender, 2 ts salt, 4 ts sukker, 2 ss sirup lys, samalt grov, rugmel, grovbakst, og ca 5 dl hvetemel. Dette på 4 brød.


Går ikke og svare utifra oppskriften sånn. Kommer helt an på ovnen din. Så hvis dem blir hardt stekte utapå ved 200 så prøver du og sette ned til 180 en gang og ser om det hjelper.
Må nesten bare prøve det frem og se hva som fungerer best i din ovn. [:)]
 
jeg steker i ca 35 min på 180 grader nederst i ovnen :)
for å sjekke om de er ferdige tar jeg de ut av brødform å hvid det er fin dunkelyd under er de gudd :)
 
Back
Topp