BAKETRÅD :D

Anki89

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Etter å ha lest utallige tråder her inne så ser jeg at baking går igjen i omtrendt alle.. DERE ER FLINK! :D
Jeg er ikke noe flink på kjøkkenet, men ønsker å bli det så trenger inspo! :P
Kan ikke dere legge ut bilder av det dere lager? Evt. oppskrift.. Jeg vil se hva dere får til på kjøkkenet :D

trur eg må bake litt til frysen framover :) greitt å ha til beøk :) i dag lagde eg råmelkspudding! Men den er oppeten, så blir nok ikkje bilde ;)

Sniker litt for å komme med et lite tips jeg :)
Det er vel og greit å ha noe bakst i fryseren for besøk, men jeg vil sterkt anbefale å prioritere å lage opp diverse middager som kan fryses. Utrolig deilig den første tiden etter fødselen å bare kunne ta ut middagen dagen før og bare varme opp til middag dagen etter. Lasagne, fiskegrateng, andre gratenger og gryteretter er gode middager å fryse ;) Lykke til! :)

Jeg mener det med å bli flink på kjøkkenet handler om å finne de gode oppskriftene, være nøye med å følge oppskrift og oppgitt mål. Ta vare på de oppskriftene du får til, og perfeksjoner de med tiden :) ;)

Jeg har oppskrift på hverdens beste eplekake f.eks :)
Veldig passende å legge ut den nå på høsten :)

001xi1.jpg

Ingredienser:
3 egg
175 gr sukker (2dl)
150gr smør
150gr hvetemel (2,5dl)
1,5 ts bakepulver
0,75dl melk
2-3 epler
Sukker og kanel

steketid: 35-40min
ovnstemperatur: 200C

Framgangsmåte:
*visp egg og sukker til eggedosis
*smelt smør og avkjøl det.
*sikt hvetemel sammen med bakebulveret.
*rør smør, mel og melk vekselvis i eggedosisen.
*hell deigen i en liten smurt langpanne eller et ildfast fat
*skrell eplene, stikk ut kjernehuset og skjær eplene i båter.
*trykk eplebåtene i deigen
*strø sukker og kanel over toppen.

Jeg ganger oppskriften med 3 og bruker den langpanna som hører til ovnen :D
Kanongod!! skikkelig saftig :)

Jeg mener det med å bli flink på kjøkkenet handler om å finne de gode oppskriftene, være nøye med å følge oppskrift og oppgitt mål. Ta vare på de oppskriftene du får til, og perfeksjoner de med tiden :) ;)

Jeg har oppskrift på hverdens beste eplekake f.eks :)
Veldig passende å legge ut den nå på høsten :)

001xi1.jpg

Ingredienser:
3 egg
175 gr sukker (2dl)
150gr smør
150gr hvetemel (2,5dl)
1,5 ts bakepulver
0,75dl melk
2-3 epler
Sukker og kanel

steketid: 35-40min
ovnstemperatur: 200C

Framgangsmåte:
*visp egg og sukker til eggedosis
*smelt smør og avkjøl det.
*sikt hvetemel sammen med bakebulveret.
*rør smør, mel og melk vekselvis i eggedosisen.
*hell deigen i en liten smurt langpanne eller et ildfast fat
*skrell eplene, stikk ut kjernehuset og skjær eplene i båter.
*trykk eplebåtene i deigen
*strø sukker og kanel over toppen.

Jeg ganger oppskriften med 3 og bruker den langpanna som hører til ovnen :D
Kanongod!! skikkelig saftig :)

NAM! For ellers bruker man en sånn rund kakeform? :) Til oppskriften over?
Tror jeg skal prøve meg i dag :D

NAM! For ellers bruker man en sånn rund kakeform? :) Til oppskriften over?
Tror jeg skal prøve meg i dag :D
Ellers er oppskriften til en vanlig rund form ja, men det har jeg aldri prøvd så jeg vet ikke om tiden i ovnen stemmer på den. Her er kaka ferdig etter 35min, har alltid vært det og jeg har brukt mang en ovn for å lage denne :)

Ellers er oppskriften til en vanlig rund form ja, men det har jeg aldri prøvd så jeg vet ikke om tiden i ovnen stemmer på den. Her er kaka ferdig etter 35min, har alltid vært det og jeg har brukt mang en ovn for å lage denne :)

Hehe, får se hvordan den blir seendes ut til slutt ;) Enten kommer det ett skrytebilde.. hvis ikke så blir det langpanne neste gang :P

Poste kun bilder og oppskrifter på bakst eller på hjemmelagde middagsretter og:)?

Poste kun bilder og oppskrifter på bakst eller på hjemmelagde middagsretter og:)?
Gjerne middag også for min del, men er det ikke allerede en sånn tråd? Synes vagt å huske et forsøk på en sånn tråd tidligere...? Av UneMi? :)

Hehe, får se hvordan den blir seendes ut til slutt ;) Enten kommer det ett skrytebilde.. hvis ikke så blir det langpanne neste gang :p
Tror ikke det er en av de kakene man lager fordi de ser vakre ut ved servering egentlig. Den er uslåelig på smak og derfor kommer folk tilbake for mer :P (haha hør på skrytet mitt her da, huff :P)

Jeg lagde disse i går. Supergode. Jeg har ny ovn og har ikke helt taket på alle programmene ennå. Kjørte de derfor på varmluft og tok de ut et par minutter før de skulle. Myke og gode inni. Skal si de fikk avkastning når sambo kom hjem :)
http://www.detsoteliv.no/, småkaker, cookies i langpanne.

Gjerne middag også for min del, men er det ikke allerede en sånn tråd? Synes vagt å huske et forsøk på en sånn tråd tidligere...? Av UneMi? :)

Det kan godt være at det er altså, jeg aner ikke....
Vet vi har den neste ukes meny iallefall...der har jo noen delt oppskrifter, men ikke sett noe bilder der:)

Lagde boller her om dagen, supergode og veldig luftige :)

Vedlegg

• Meretes mammas boller.jpg
    Meretes mammas boller.jpg
    110,1 KB · Visninger: 26
Back
Topp