Bading :)

Dere som har babyer med hår, bruker dere bare vann? Vi har gjort det hittil, men har hørt de finnes babyshampoo. Ser ikke helt vitsen med det, han blir jo ikke møkkete i håret (annet enn at det ser fett ut på toppen).

Gjorde det kun første gangen siden han hadde litt blodrester i håret enda. Og én gang senere fordi jeg hadde hatt for mye olje i vannet og det samlet seg masse i håret [emoji23] bader vanligvis i bare vann, kanskje med en dæsj olje i. Storesøster får jo heller ikke fett hår enda, egentlig viktigst med balsam til henne. Hun vasker håret kanskje en gang i uka, max. Er mest mat i håret som har gjort at det må vaskes. [emoji39]
 
.. sikkert for sjeldent *flau*
Mini HATER å bade/dusje/skylles i vask. Hun skriker til hun nesten ikke puster og har det gpende leenge etterpå :( prøver 1 gang i uken, men ingen bedring enda..

Så hun vaskes godt med våt klut. Hissig da også, men ikke like langsint.
Min også hata å bade, men vi begynte å teste ut. Nå har vi litt varmere vann enn vi pleide å ha og mer vann i, så hun får hele kroppen inn. Og vi starter forsiktig når skal ha henne oppi, tar noen dråper vann på føttene først, så litt på hendene, litt i håret osv før vi får hele henne oppi. Og det fungerer veldig bra nå :) må bare prøve litt forskjellig :)
 
Lillegutt har en del hår, men bruker også kun litt olje i vannet. Prøver å introdusere så lite produkter som mulig :)
 
.. sikkert for sjeldent *flau*
Mini HATER å bade/dusje/skylles i vask. Hun skriker til hun nesten ikke puster og har det gpende leenge etterpå :( prøver 1 gang i uken, men ingen bedring enda..

Så hun vaskes godt med våt klut. Hissig da også, men ikke like langsint.
De trenger ikke bade så ofte når de er så små :) Værre når de begynner å spise selv og det er mat over alt [emoji28] Har du prøvd å ha en klut rundt henne når du senker henne ned i vannet?
 
Her bader vi to kvelder i uken, bare med vann med litt babyolje i :)
 
.. sikkert for sjeldent *flau*
Mini HATER å bade/dusje/skylles i vask. Hun skriker til hun nesten ikke puster og har det gpende leenge etterpå :( prøver 1 gang i uken, men ingen bedring enda..

Så hun vaskes godt med våt klut. Hissig da også, men ikke like langsint.
Har hatt noe av det samme her, men fant ut at det beste er å bruke balje med sittestol i, samt at hun er uthvilt og relativt mett :happy: Hun sa ikke et knyst da vi gjorde på den måten i går. Fikk t.o.m. brukt dusjen og skyllet ut sjampoen fra håret hennes :D (Hun har mye hår!). Vi bader ca.1 gang i uken, ellers lett vasking med klut og mild såpe.
 
Bader ca annenhver dag. Har en gulpegutt, så hender han blir med meg i dusjen utenom det og [emoji6]
 
Er det setet sånn universaltype som passer til alle baljer?
Ja, det passer vel best til baljer med glatt bunn, for setet har sugekopper under. Men vi bruker det i en balje fra ikea. Går helt fint, vi går jo aldri fra han. Har alltid en hånd på han, men han sitter egentlig ganske fint selv. Kan poste et bilde på skjult om jeg finner.

Setet er arvet, så vet ikke hvor det er kjøpt. Ser de har noe lignende på jollyroom http://www.jollyroom.no/babyutstyr/...MUW5knNLMNVHaRueRlHPECYCJStgUvlb9-xoCEcjw_wcB
 
Dere som har babyer med hår, bruker dere bare vann? Vi har gjort det hittil, men har hørt de finnes babyshampoo. Ser ikke helt vitsen med det, han blir jo ikke møkkete i håret (annet enn at det ser fett ut på toppen).
Lillegutt har masse hår. De første ukene var det veldig fett, så vi brukte shampo og passet på å ikke ha olje i vannet før etter hårvask. Men nå er det mer tørt og vi vasker det heller med litt oljevann [emoji14]
 
.. sikkert for sjeldent *flau*
Mini HATER å bade/dusje/skylles i vask. Hun skriker til hun nesten ikke puster og har det gpende leenge etterpå :( prøver 1 gang i uken, men ingen bedring enda..

Så hun vaskes godt med våt klut. Hissig da også, men ikke like langsint.
Min erfaring er at folk ofte bader/dusjer de i for kaldt vann! Prøv å ha 38-39 grader på venner (bruk tempen i vannet for å se), (vet det er varmere enn kroppstemperatur, men noen barn bare må ha det varmere!). Vesla mi hylskreik da vannet var kroppstemperert, helt annen verden nå med varmt vann :)
 
Ja, det passer vel best til baljer med glatt bunn, for setet har sugekopper under. Men vi bruker det i en balje fra ikea. Går helt fint, vi går jo aldri fra han. Har alltid en hånd på han, men han sitter egentlig ganske fint selv. Kan poste et bilde på skjult om jeg finner.

Setet er arvet, så vet ikke hvor det er kjøpt. Ser de har noe lignende på jollyroom http://www.jollyroom.no/babyutstyr/...MUW5knNLMNVHaRueRlHPECYCJStgUvlb9-xoCEcjw_wcB

Hadde vært ganske kjekt å ha, sånn at jeg kan bade han alene. Sånn vi har det nå så holder pappaen han mens jeg vasker. Men får liksom ikke holdt han på en komfortabel måte, og det ser ut som babyen stresser veldig. Må være rask med å vaske, for det tar ikke lang tid før han ikke vil noe mer.
 
Min erfaring er at folk ofte bader/dusjer de i for kaldt vann! Prøv å ha 38-39 grader på venner (bruk tempen i vannet for å se), (vet det er varmere enn kroppstemperatur, men noen barn bare må ha det varmere!). Vesla mi hylskreik da vannet var kroppstemperert, helt annen verden nå med varmt vann :)

Vi har også merket at han har mer tålmodighet hvis vannet er litt varmere enn kroppstemperatur [emoji4]
 
Hadde vært ganske kjekt å ha, sånn at jeg kan bade han alene. Sånn vi har det nå så holder pappaen han mens jeg vasker. Men får liksom ikke holdt han på en komfortabel måte, og det ser ut som babyen stresser veldig. Må være rask med å vaske, for det tar ikke lang tid før han ikke vil noe mer.
Uff, ja det hørtes stressende ut. Tips jeg fikk på sykehust var å la hodet hvile på underarmen og holde med tommel og pekefingerrundt babyens overarm. Da har man en arm fri til vasking :)
 
Uff, ja det hørtes stressende ut. Tips jeg fikk på sykehust var å la hodet hvile på underarmen og holde med tommel og pekefingerrundt babyens overarm. Da har man en arm fri til vasking :)
Dem viste oss det på sykehuset her også
 
Uff, ja det hørtes stressende ut. Tips jeg fikk på sykehust var å la hodet hvile på underarmen og holde med tommel og pekefingerrundt babyens overarm. Da har man en arm fri til vasking :)

Takk, da skal vi prøve det neste gang [emoji4]
 
Uff, ja det hørtes stressende ut. Tips jeg fikk på sykehust var å la hodet hvile på underarmen og holde med tommel og pekefingerrundt babyens overarm. Da har man en arm fri til vasking :)
Det tipset fikk vi og. Fungerer veldig bra!
 
1-2 dager i uka,har olje i vannet,musikk på mobilen og da koser hun seg .Plasker godt med føttene i vannet:).
 
Back
Topp