Bading :)

Tja, egentlig ikke så ofte, men han har blitt spylt i vasken noen ganger, og dusjet med meg to ganger nylig. Mest for kos og for å strekke ut tida litt når han egentlig er veldig trøtt men det er litt for tidlig til å ta kveld
 
.. sikkert for sjeldent *flau*
Mini HATER å bade/dusje/skylles i vask. Hun skriker til hun nesten ikke puster og har det gpende leenge etterpå :( prøver 1 gang i uken, men ingen bedring enda..

Så hun vaskes godt med våt klut. Hissig da også, men ikke like langsint.
 
Vi har bading i leggerutinen, så vi prøver å få til hver dag. Men hender at han sovner fra det. Og da får han bare sove.
Han elsker forøvrig å bade. Får store glis og latter der han ligger i baljen sin.
 
.. sikkert for sjeldent *flau*
Mini HATER å bade/dusje/skylles i vask. Hun skriker til hun nesten ikke puster og har det gpende leenge etterpå :( prøver 1 gang i uken, men ingen bedring enda..

Så hun vaskes godt med våt klut. Hissig da også, men ikke like langsint.
Minien min var heller ikke spesielt glad i å bade i starten. Vi prøvde med litt forskjellig tempratur på vannet for å se hva han liker. Også tok det noen bad før han begynte å like det..
 
Vi bader ca en gang i uken. Ellers så hender det han er med i dusjen.[emoji4]
 
"Hvordan" dusjer dere med barnet? Bare holder dere h*n inntil dere? Min er så stor og tung at jeg er redd for å miste han. Hvordan reagerer barnet på å få vann i ansiktet? Tenker at det spruter mye fra dusjen.
 
Vi bader hver kveld stortsett, med mindre han sovner tidligere :) De første par ukene var de litt uvant for han, men etter det så koser han seg, smiler og spreller i baljen :) Vi var faktisk på første babysvømming idag, det var kjempekoselig - trur han likte det, men ble veldig sliten etterpå, har sovet stortsett i ettermiddag/kveld.
 
Bader 1 gang i uken. Men hadde en uke hvor det gikk 1,5 pga salve som skulle få en utvekst på navlen til å falle av. Skulle ikke bli vått
 
Prøver å bade en gang i uka. Vasker med klut hver dag [emoji4]
 
Bader hver 2. til 3. dag. Han elsker det! Vi har et sånt sete i balja, så han sitter der som en konge med et sleskt glis. Veldig herlig! [emoji1][emoji170]
 
.. sikkert for sjeldent *flau*
Mini HATER å bade/dusje/skylles i vask. Hun skriker til hun nesten ikke puster og har det gpende leenge etterpå :( prøver 1 gang i uken, men ingen bedring enda..

Så hun vaskes godt med våt klut. Hissig da også, men ikke like langsint.

Ingenting å være flau for! Man trenger ikke bade eller dusje ofte, det tørker ut huden. Klutvask holder i lange baner, og da er det nok å vaske der barna faktisk er skitne (type underliv, om de har tisset nedover beina, inni valkene i halsen og slikt). De svetter jo ikke, lukter ikke, leker ikke og griser seg ikke nevneverdig ut utenom i bleieområdet og evt munn/hals brystkasse. Folk flest dusjer og vasker seg aaalt for mye.
 
Prøver å bade en gang i uken, men det har vel blitt nærmere 2 uker mellom gitt. Men på morgenstellet vasker jeg ansikt, bak øra, hake, under armer, hender og føtter. Så han er jo ren [emoji14]
 
Dere som har babyer med hår, bruker dere bare vann? Vi har gjort det hittil, men har hørt de finnes babyshampoo. Ser ikke helt vitsen med det, han blir jo ikke møkkete i håret (annet enn at det ser fett ut på toppen).
 
Bader hver 2. til 3. dag. Han elsker det! Vi har et sånt sete i balja, så han sitter der som en konge med et sleskt glis. Veldig herlig! [emoji1][emoji170]

Er det setet sånn universaltype som passer til alle baljer?
 
2 ganger i uka, han elsker å bade og det har han gjort siden det første badet hans da han var 2 dager gammel :)
 
Dere som har babyer med hår, bruker dere bare vann? Vi har gjort det hittil, men har hørt de finnes babyshampoo. Ser ikke helt vitsen med det, han blir jo ikke møkkete i håret (annet enn at det ser fett ut på toppen).
Jeg bruker litt olje i badevannet, thats it. Ser ikke helt hva en baby skal med shampoo..
 
Back
Topp