Badebalje

Rronja

Forelsket i forumet
Er det flere med store babyer som opplever at babyen har blitt for stor til vanlig badebalje på stativ? What to do? Er jo flere mnd til han kan sitte selv.. Hvordan bader dere babyen?:wideyed:
 
Er det flere med store babyer som opplever at babyen har blitt for stor til vanlig badebalje på stativ? What to do? Er jo flere mnd til han kan sitte selv.. Hvordan bader dere babyen?:wideyed:

Vi har det sammenbrettbare badelaret fra stokke. Har det oppå stellebordet. Holder bare under overkroppen og armen med ene og vasker med andre arma. Når hun blir for stor for den vasker jeg henne i eldstes badebalje på gulvet. Samme måte. Eventuelt tar jeg henne ofte med meg inn i dusje :)
 
Husker ikke når vi sist badet i badebaljen, men over en mnd siden iallefall. Hun tok da skikkelig fraspark og var nær ved å knalle hodet sitt flere ganger. Siden da har vi sambadet i badekaret. Hun koser seg skikkelig der og bader sånn 3-4 ganger i uka. Ulempen er at vi alltid må være to. Føler vi iallefall. En oppi badekaret med henne og en utenfor for å passe på og løfte oppi og utav.
 
Lille bruker baljen fra Stokke med nyfødtinnlegget i, hun ha endelig begynt å like å bade :p Vi dusjer også sammen av og til :happy:
 
Husker ikke når vi sist badet i badebaljen, men over en mnd siden iallefall. Hun tok da skikkelig fraspark og var nær ved å knalle hodet sitt flere ganger. Siden da har vi sambadet i badekaret. Hun koser seg skikkelig der og bader sånn 3-4 ganger i uka. Ulempen er at vi alltid må være to. Føler vi iallefall. En oppi badekaret med henne og en utenfor for å passe på og løfte oppi og utav.

Skulle ønske vi hadde badekar og kunnet gjort det sån. Høres koselig ut [emoji7]
 
Hun elsker å dusje og herje i vannstrålen sammen med pappa'n. Ellers har vi stokke-balja. Mannen fyller den opp i dusjen og løfter den opp over vasken på badet, og bader henne oppå der. Jeg bader henne i balja inni dusjen. Jeg syns det nyfødt-setet er bare i veien. Holder rundt skuldra hennes liksom, så får hun flyte [emoji1365] og plaske. Men oftest blir det dusj, for hun elsker å ligge på gulvet å observere meg, så hun kan ligge lenge og bare se på at jeg dusjer [emoji28] enkelt å bare kle av henne og dusje henne etter jeg er ferdig da.
 
Vi dusjer for det meste :) og så har vi badekar i dusjen :) Ikke stort nok for voksne, men barna har grei plass der :)
 
Vi har gått over til en stor balje som storebror bruker for å bade i den begynne vi å bruke allerede i uke 10 [emoji14] lang gutt her i gården
 
Back
Topp