Bade i basseng 1.trimester

Discotjukken

Elsker forumet
Assistert-jentene
Jeg har ansvar for bassengtrening på jobb.
(2 ganger i uken) Det skal sies at jeg er den eneste som har livredderkurs og opplæring.

Hørt at det ikke er så lurt å bade 1.trimester. Har heller ikke veldig lyst å fortelle det helt ennå.. :p

Tips?
 
Basseng er supert i alle trimester! Ved første svangerskap, fikk jeg kun beskjed om å ikke svømme de tre siste ukene. Ellers har jeg svømt fra start til mål. Veldig herlig å være i vann når man begynner å føle seg som en hvalross ;)
 
Basseng er supert i alle trimester! Ved første svangerskap, fikk jeg kun beskjed om å ikke svømme de tre siste ukene. Ellers har jeg svømt fra start til mål. Veldig herlig å være i vann når man begynner å føle seg som en hvalross ;)

Takk for rask svar :D
Da er jeg klar igjen (håper jeg) når bassenget åpner igjen på nyåret :)
 
Jeg går på småbarnssvømming med lillemann. Skal starte igjen fra Januar nå så godt å vite at man fortsatt kan bade i svømmebasseng:) men det er vel større infeksjonsfare?
 
Nei, det er ikke infeksjonsfare for gravide når svangerskapet foreløper normalt, men man ønsker ikke at vannet skal gå i bassenget så derfor trenger man ikke gå de siste ukene før termin.

Jeg spurte mine leger ved ivf, fordi svømming er min treningsform.

Sist svømte jeg opp mot de to siste ukene før termin fra en uke etter uttak og innsett av egg.

Svømming er utrolig fin trening for gravide.
 
Nei, det er ikke infeksjonsfare for gravide når svangerskapet foreløper normalt, men man ønsker ikke at vannet skal gå i bassenget så derfor trenger man ikke gå de siste ukene før termin.

Jeg spurte mine leger ved ivf, fordi svømming er min treningsform.

Sist svømte jeg opp mot de to siste ukene før termin fra en uke etter uttak og innsett av egg.

Svømming er utrolig fin trening for gravide.

Takk for utfyllende svar :D
 
Nei, det er ikke infeksjonsfare for gravide når svangerskapet foreløper normalt, men man ønsker ikke at vannet skal gå i bassenget så derfor trenger man ikke gå de siste ukene før termin.

Jeg spurte mine leger ved ivf, fordi svømming er min treningsform.

Sist svømte jeg opp mot de to siste ukene før termin fra en uke etter uttak og innsett av egg.

Svømming er utrolig fin trening for gravide.

Tusen takk! Da ser jeg frem til å kunne fortsette med svømmingen :D
 
De anbefaler kun å ikke bade etter vannet har gått, da fosteret ikke er beskyttet lenger. Derav infeksjonsfare . Før det er det ingen fare :)
 
er det ikke bare bobblebad man skal holde seg unna når det nærmer seg fødsel?
mener det var sånn sist jeg var gravid vartfall.

kos deg på jobb !
 
er det ikke bare bobblebad man skal holde seg unna når det nærmer seg fødsel?
mener det var sånn sist jeg var gravid vartfall.

kos deg på jobb !
Ja, men det er pga varmen.
 
Jeg har ansvar for bassengtrening på jobb.
(2 ganger i uken) Det skal sies at jeg er den eneste som har livredderkurs og opplæring.

Hørt at det ikke er så lurt å bade 1.trimester. Har heller ikke veldig lyst å fortelle det helt ennå.. :p

Tips?


Jeg har babysvømming 2 dager i uken i 8 timer tilsammen. Uten problem. Legen sier det ikke er problem.
Det er boblebad som er problemet.
Alle instruktørene har gått gravide på svømmingen så tror ikke det blir et problem for meg.
 
Back
Topp