Bachelor og nyfødt?

Mamoira

Blir kjent med forumet
Hei!

Er det noen som har latt far ta permisjon mens man selv har fullført/fortsatt i studiet?

Jeg har termin i desember og tenker å ta det siste semesteret januar-mai mens far er hjemme med småen. Dette er det semesteret man skriver bacheloren. Noen som har prøvd dette og kan fortelle hvordan det var/fungerte?

Jeg går barnehagelærer.
 
Eg haddd tenkt meg om to gongar. Tida når dei er små er dyrebar, og mykje skjer det første halve året. Utdanne seg kan ein alltids gjere [emoji4]

Eg tok sjølv eit år permisjon frå sjukepleierstudiet når eg fekk barn [emoji4]
 
Eg haddd tenkt meg om to gongar. Tida når dei er små er dyrebar, og mykje skjer det første halve året. Utdanne seg kan ein alltids gjere [emoji4]

Eg tok sjølv eit år permisjon frå sjukepleierstudiet når eg fekk barn [emoji4]


Jeg har tenkt meg om et par ganger. Er ikke så rent ung lenger og dette blir vårt 3 barn. Familiens økonomi tåler gjerne ikke et år til som student, så det er viktig for meg å få fullført skolen som planlagt. Slik jeg har forstått det så er det ikke så mye obligatorisk skole når man skriver bacheloren og jeg kan derfor likevel være mye hjemme med mini :happy:
Får vel fundere enda litt mer på det. Må ikke ta en avgjørelse akkurat nå.
 
Hei! Jeg har fått begge mine barn i løpet av studiet mitt. Når første ble født startet jeg skolen igjen når han var ca tre mnd. Gikk kjempefint. Var i praksis så far kom med baby så jeg fikk amme når det trengtes. Med nr to startet jeg nettopp og skriver bacheloren min. Vet ikke hvordan ditt studie er lagt opp, men vi har hvertfall minimalt med oppmøte på skolen under skrivingen, så jeg har rolige dager hjemme med skriving og litt tid til babykos inni mellom.
Nå skal det sies at mine babyer ikke var helt nyfødte når jeg startet, men jeg tenker at innstillingen og motivasjon man har for å gjøre det har alt å si. Lykke til og dette går nok helt fint! :)
 
Jeg går samme studiet og tenker å gjøre som deg. Jeg er straks ferdig med 1.året og er ikke gravid enda. Der jeg går har vi kun 10 obligatoriske oppmøtedager det siste halve året utenom praksis så jeg tenker det skal gå greit å skrive bachelor oppgaven samtidig som pappan er hjemme og kan avlaste når det trengs :) De sover jo gjerne mye den første tiden også :)
 
Amming og tilknytningen det fører med seg er ikke noe jeg ville gitt opp, men om du er i form til det, og far kan være på skolen med deg, er det jo litt lettere.
Har du vurdert å spørre om du får ta siste semester samlingsbasert?
 
Jeg tror jeg ville tatt ting som det kommer, så ikke skuffelsen blir for stor hvis det ikke blir som du hadde planlagt. Jeg gikk på høyskolen da jeg ble gravid( fødte i desember), men å skrive bachelor etter fødselen var uaktuelt for meg. Jeg var sliten og hadde nok med å være mamma. Det var heller ikke aktuelt å reise fra babyen min heller;)
 
Amming og tilknytningen det fører med seg er ikke noe jeg ville gitt opp, men om du er i form til det, og far kan være på skolen med deg, er det jo litt lettere.
Har du vurdert å spørre om du får ta siste semester samlingsbasert?

Jeg kan ikke amme desverre, så det går jeg glipp av uansett. Jeg har fått høre at det ikke er snakk om mer enn 10-15 obligatoriske skoledager det siste semesteret pluss 14 dager praksis, så tenker at det skal gå greit, men kan være jeg ombestemmer meg. :dummy:
 
Jeg tror jeg ville tatt ting som det kommer, så ikke skuffelsen blir for stor hvis det ikke blir som du hadde planlagt. Jeg gikk på høyskolen da jeg ble gravid( fødte i desember), men å skrive bachelor etter fødselen var uaktuelt for meg. Jeg var sliten og hadde nok med å være mamma. Det var heller ikke aktuelt å reise fra babyen min heller;)


Ser det an. Har god tid til å ombestemme meg. Skal prate med veileder på skole osv :smug: Jeg er av den typen som tenker at pappa er like god som mamma, så det vil helst være av egoistiske grunner jeg velger å ta permisjonen selv da. :p
 
Jeg har termin i oktober og tar bacheloren i vårsemesteret. For min del er det avgjørende å komme i jobb etter permisjonen. Bare å kjøre på når jeg er så nære slutten :) Masse lykke til :)
 
Jeg kan ikke amme desverre, så det går jeg glipp av uansett. Jeg har fått høre at det ikke er snakk om mer enn 10-15 obligatoriske skoledager det siste semesteret pluss 14 dager praksis, så tenker at det skal gå greit, men kan være jeg ombestemmer meg. :dummy:

Da er det jo brått lettere å være borte fra babyen (sånn kun mht det praktiske), og hvis du ikke trenger å være så mye på skolen er det jo greit. Praksisen er det jo verre med, men du har rett på tilrettelagt praksis nær hjemmet om mulig, så søk om det så fort som mulig. :)
 
Back
Topp