Babyshower

Hadde det med første barnet, var utrolig korselig! Fikk masse fint til babyen også :) Får vist ikke babyeshower det med baby nr 2 :/
 
Hadde det med første barnet, var utrolig korselig! Fikk masse fint til babyen også :) Får vist ikke babyeshower det med baby nr 2 :/
Kanskje du blir overrasket likevel?
Innser at denne tråden kanskje er startet litt tidlig, men så det var ei junimamma som hadde hatt det i helga :)
 
Den gammeldagse norske tradisjonen med barselgrøt. Altså at man fikk besøk når babyen var nyfødt (mens man enda lå i "barselseng") og de hadde med spiselige gaver slik at barselmammaer skulle slippe å tenke på matlaging, og likevel få i seg god næring.
I gamle dager hette det at man skulle ligge til sengs i to uker etter en fødsel, og siden menn ikke akkurat trådde til med husarbeid, så var tradisjonen at nabokoner og damer i familien kom og tok seg av alt :)

Jeg hadde blitt litt sprø av en slik "invasjon", men sier gjerne ja takk til besøk både før og etter fødsel. Babyshower hadde vært kjempekoselig, etter fødsel ser jeg helst at folk går før jeg blir lei dem ;)
 
Ser det er komt eit bra svar på kva det er ;-) Eg veit ikkje kor klar eg er til besøk anna enn aller nærmaste familie første tida.. Men synes det er ein god tradisjon at når ein går på (eit kort??) besøk til ein familie med ein nyfødt, så tar ein med seg mat som ein hyggeleg gest..så mor ikkje føler på at det burde vore noko "servering" klar..
 
Jeg var på barselbesøk i dag, og tok med med "Barselgrøt" i form av pizzasnurrer! Hun ble veldig takknemlig og glad! Fikk snap senere at hun satt og stappet i seg [emoji5][emoji23][emoji51]
 
Ja takk, begge deler [emoji6]
 
ja takk begge deler sier jeg å,men her har jeg verken fått babyshower eller "barselgrøt" på de 3 eldste. ser ikke ut som det blir det denne gangen heller, har ikke så mange venner som vet om jeg er gravid, kun e fåtall. Ikke engang familien min vet at jeg venter en til. Grunnen er den at jeg ikke har omsorgen for de 3 eldste. derfor vil jeg ikke si noenting til familien, i frykt for at det samme skjer igjen.
 
ja takk begge deler sier jeg å,men her har jeg verken fått babyshower eller "barselgrøt" på de 3 eldste. ser ikke ut som det blir det denne gangen heller, har ikke så mange venner som vet om jeg er gravid, kun e fåtall. Ikke engang familien min vet at jeg venter en til. Grunnen er den at jeg ikke har omsorgen for de 3 eldste. derfor vil jeg ikke si noenting til familien, i frykt for at det samme skjer igjen.
Huff det hørtes ut som en veldig kjip og trasig situasjon. Kan jeg spørre hvorfor du ikke har omsorgen for dine andre barn? Er du samboer med han du venter siste barnet med?
 
ja takk begge deler sier jeg å,men her har jeg verken fått babyshower eller "barselgrøt" på de 3 eldste. ser ikke ut som det blir det denne gangen heller, har ikke så mange venner som vet om jeg er gravid, kun e fåtall. Ikke engang familien min vet at jeg venter en til. Grunnen er den at jeg ikke har omsorgen for de 3 eldste. derfor vil jeg ikke si noenting til familien, i frykt for at det samme skjer igjen.
Det er viktig å ha et støtteapparat rundt seg, det vil nok ikke bedre situasjonen din hvis du prøver med barn nr fire og står helt alene.
 
Det er viktig å ha et støtteapparat rundt seg, det vil nok ikke bedre situasjonen din hvis du prøver med barn nr fire og står helt alene.

Jeg er ikke alene nei, er gift med mannen jeg venter barn med. Familien min bor for langt unna til å kunne være tilgjengelig. Har en hel menighet bak oss som støtter oss, samt et par maboer som også går i menigheten. Så støtteapparat har vi.
 
Jeg er ikke alene nei, er gift med mannen jeg venter barn med. Familien min bor for langt unna til å kunne være tilgjengelig. Har en hel menighet bak oss som støtter oss, samt et par maboer som også går i menigheten. Så støtteapparat har vi.
Men du har ikke delt at du er gravid med noen av dem? Enda du er så langt i svangerskapet? Hvor nært står de da?
 
De er i steinkjer og driver gård, de er min fosterfamilie.
Ja det spørsmålet var rettet mot menigheten og naboene dine. Du skrev at nesten ingen vet at du er gravid, så derfor spurte jeg om de som du sier er nettverket ditt heller ikke vet noe?
 
Da har jeg vært så heldig å fått babyshower! Jeg ble så sjokkert og glad, helt herlig at venninnene mine ville ordne det for meg! Jeg fikk en flott bleiekake og masse fine klær, nydelig babynest og gavekort på spa :D
Jeg ble så overrasket at jeg glemte helt å ta bilde :p
 
Jeg fikk også babyshower i helgen, det var utrolig gøy! Fikk masse fint, og så var det så utrolig hyggelig! [emoji177]

Her er mesteparten av det vi fikk, ser jeg ikke fikk med meg alt på kommoden.

f56e2abb85bb8e287957ea4974c8de40.jpg


Har dessverre ikke bilde av selve babyshoweren, vi hadde det altfor gøy til å huske å ta bilder [emoji85]
 
Back
Topp