Babyshower eller babydusj!

wendyailin

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Ble dere overraska med et selskap for den lille? Eventuelt håper dere på det? Dere med flere barn - har dere fått til alle barna eller evt. bare førstefødte? Hvem arrangerte? Hva gjorde dere? Hvilke gaver fikk du? Hva syns du om tradisjonen? Del gjerne bilder om dere ønsker, og fortell om deres opplevelse [emoji106]
 
Fikk ikke til første, ikke fått til denne (og får neppe heller) :)
 
Fikk ikke sist gang da vi bodde ett stykke unna flertallet av venninder, men håper på å gå denne gang. Nå som vi har flyttet tilbake[emoji5]
 
Mine venner er ikke en gjeng, de er liksom spredt litt rundt i Trøndelag, og de kjenner ikke hverandre.. så jeg hadde ikke forventet noe som helst!

Så ble jeg og en kollega overrasket med dobbel babyshower på jobb på tirsdagen som var. Ble innkalt til vanlig personalmøte.. [emoji28] der var det kaker, brus og gaver i en liten time eller to, veldig koselig!

Og i går tok likså godt familie og venner og overraska meg stort! Fikk middagsinvitasjon hos et vennepar, og da jeg kom inn i stua hoppet 3 venninner, mamma, lillesøster og svigerinne fram fra gjemmestedet sitt [emoji7] +gudsønnen min på 1 år og nevøen min på 5 mnd. Ble en veldig koselig ettermiddag med snitter, sveler, kaker og frukt, og noen små leker - ikke noe for avansert for de kjenner jo som sagt ikke hverandre [emoji28] var et par venninner til, noen kolleger + begge svigermødrene mine som var inviterte men ikke hadde mulighet til å komme.

Lille jenta har fått klær, masse bleier (2 bleiekaker..), noen leker og kosedyr, koseklut og smokker ++. mamsen har fått verdens fineste weekendbag - "mommy bag" [emoji7] og masse masse kos med venner, familie og kolleger! Jeg trodde på forhånd at babyshower ikke var noe jeg ville ha, men de lagde det til akkurat så rolig og fint som jeg ønsket.
62594d79375a9976fe013a8113430f56.jpg
1c6c126d70cdba5b134057b8113f9379.jpg
b7c1ff5b12fc9778e244c5f4d6886ca4.jpg
 
Fikk til første og var veldig stas [emoji4] Men håper virkelig jeg ikke får denne gangen. Føler det blir litt too much for vet hvor mye planlegging det krever.
 
Ikke mye babyshower her, har heller ingen gode "venninner" lenger heller. Samt at jeg bor et godt stykke unna min familie.

Men fikk bleiekake av svigerinne og broren min da :Heartred
 
Kan man si babydusj på norsk? Har aldri hørt noe annet enn babyshower.

Fikk ikke til nr 1, da var det ikke så vanlig her enda. Har en liten mistanke om at jeg får nå, men jeg er ikke helt sikkert. Det får tiden vise.
 
Fikk i går [emoji7] overrasket over hvor mange som var der og mye de hadde ordnet med [emoji7] mistenkte at noe var på ferde da, lillesøster skulle plutselig til hjembyen sånn uten videre, og hu og stesøss ville plutselig ha søsterdag, og det måtte være på søndag[emoji23][emoji13] men helt greit, er ikke så kjempe glad i overraskelser, spesielt i sånn sammenheng som setter all oppmerksomhet på meg, så var greit å være litt "forbredt" på at det kanskje var flere der enn de 2[emoji13][emoji4][emoji106] veldig koselig da! Og fikk masse fint til lille[emoji2][emoji7]
 
Fikk mine barn i 2008 og 2011, var ikke vanlig da, ikke her i allfall. Regner med jeg får denne gangen. Men vet ikke helt om jeg ønsker det så sterkt men..
 
Fått til begge mine. Satte mest pris på det 2. Gang. Var sliten og aktiv gutt hjemme fra før.
 
Nei, hadde gitt beskjed til svigerinnene mine på forhånd at det ville eg ikkje ha. Venninne mine veit også at eg ikkje er positiv til denne tradisjonen. Vil heller ha feiring etter fødselen er over og alt er gått bra :)
 
Har fått noen spm om det er noe jeg vil! Så trur jeg får det :)
 
Jeg fikk :) er tradisjon i gjengen vår, da er det kurvfest og gaver til mor og barn, og ofte noen leker. Inviterer andre venner utenom gjengen også. Kjempekoselig stund, og godt å bli skjemt bort litt sånn på tampen av svangerskapet og gjøre stas på kommende mor og baby :Heartpink
 
Jeg fikk i går, og ble så utrolig glad og overrasket. Hadde virkelig ikke trodd at jeg skulle få det; jeg er ikke den friskeste, og har ikke hatt sosialt liv på leeenge og heller ikke orket på å delta eller arrangere slike fine ting for mine venner, så synes ikke jeg fortjente noe heller, men så sannelig! [emoji7] Venner kom og hadde med nydelig mat og ordnet med alt, fikk fine gaver også, og vi hadde en utrolig koselig dag [emoji173]️! Hélt etter mitt hjerte.
 
Jeg fikk i går, og ble så utrolig glad og overrasket. Hadde virkelig ikke trodd at jeg skulle få det; jeg er ikke den friskeste, og har ikke hatt sosialt liv på leeenge og heller ikke orket på å delta eller arrangere slike fine ting for mine venner, så synes ikke jeg fortjente noe heller, men så sannelig! [emoji7] Venner kom og hadde med nydelig mat og ordnet med alt, fikk fine gaver også, og vi hadde en utrolig koselig dag [emoji173]️! Hélt etter mitt hjerte.
Så koselig!!
 
Ja :) Syntes babyshower er skikkelig koselig! Hadde absolutt ikke forventet det. Det var bestevenninen min som arrangerte. Vi åpnet gaver, hadde noen leker, spiste kake. Husker ikke helt hva jeg fikk, men det var klær, leker osv! Har ingen bilder siden jeg er på jobb :)
 
Fikk ingen med hverken storesøster eller lillebror. Har ikke noen nære venninner så hadde ikke forventet noen heller. Fikk bleiekurv til lillebror da av svigerinne m familie etter fødselen :)
 
Fikk av svigerinnen min <3 Kjempehyggelig! Visste om den på forhånd og er veldig glad for det da jeg er typen som liker forberede meg når en rolig ettermiddag hjemme i stedet for blir et hyggelig besøk med masse venninner. Fikk masse fint til meg og mini. Vel så hyggelig som gaver var det at det ble en anledning til å snakke om hvordan det er å gå gravid og skulle ha barn, hva man gleder seg til, hva man gruer seg til, litt tips fra noen med mer erfaring. Satte stor pris på det!
 
Har mange gode og nære venninner og vært i mange babyshowere selv, men jeg vil ikke ha til meg selv ! Opplever det som kjøpepress og masete. Mye koseligere å treffe venninnene hver for se/ikke så mange og møtes når min form tillater det.. jeg har vært i BS der man betaler opp mot 200 kroner hver, og til og med hvis man ikke kan være med forventes det at man vipser. Er ikke gjerrig men vil ikke at mine venner skal føle press for å KJØPE noe for å besøke meg. Det som er interessant er at noen venninner blir nesten litt fornærmet når jeg sier at jeg ikke vil ha. Det er ikke kritikk men et ønske.
 
Fikk med førstemann, det var så koselig og overraskende:) jeg ble så overrasket at jeg smalt døra igjen på hele selskapet:p mannen hadde slitt meg ut med å dra meg med på en rar handletur, og stoppet underveis og sendte en melding. Jeg ville bare sove.
Jeg har ikke så mange venner eller er med på så mye, så det var en gigantisk overraskelse. Søsteren min og bestevenninnen min arrangerte, og flere kusiner og gamle venner var med:) fikk tåteflasker, mye smått tøy, matglass:p, badebalje og håndklær, leker og bleiekake. De hadde funnet frem noen gode leker og bakt muffins. Jeg pleier å si at det er den eneste overraskelsesfesten min og et kjempegodt minne.
 
Back
Topp