Babynest

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Skal dere ha babynest? Jeg har funnet et jeg er helt forelsket i, men er redd for kvelningsfare da jeg leser at de kan havne inntil kanten å ikke få puste optimalt.. Vil jo at baby skal kunne ligge der på dagtid på sofaen feks, vil da ha muligheten til å hvile selv, dumt hvis baby alltid må overvåkes i nestet. Noen innspill?
 
Jeg kommer ikke til kjøpe. Hadde ikke det med mine to første. Å jeg husker at de ville bare ligge på meg uansett pga nærkontakt.
 
Sniker fra januar: her har det vært helt supert å ha babynest! Veldig kjekt å ha med ulike steder så det lukter kjent og hjemmekoselig når hun skal sove og flytter henne rundt i det så kunne hun være med på badet og kjøkkenet før vippestol var aktuelt :) Helsesøster på hs her mente ikke det gjorde noe å sove i det da det ikke blir tett mot ansiktet hennes så sant hun ikke snur seg på magen da;)
 
Sniker fra januar: her har det vært helt supert å ha babynest! Veldig kjekt å ha med ulike steder så det lukter kjent og hjemmekoselig når hun skal sove og flytter henne rundt i det så kunne hun være med på badet og kjøkkenet før vippestol var aktuelt :) Helsesøster på hs her mente ikke det gjorde noe å sove i det da det ikke blir tett mot ansiktet hennes så sant hun ikke snur seg på magen da;)

Har hørt at det er utrolig ulike meninger om bruk av babynest, og det er sikkert forskjellig fra baby til baby om de liker det eller ikke. Men jeg kommer nok til å kjøpe å prøve[emoji1] Veldig greit å kunne ta med seg på besøk ja![emoji1][emoji1360] Godt å høre[emoji1]
 
Eg har hatt til begge mine før og skal ha det denna gangen og! [emoji6] brukast under oppsyn... i starten var det supert å ha i vogna også for å gjere den litt lunare! [emoji4]

Til første sydde eg sjøl, men til nr 2 kjøpte eg ett enkelt som eg ikkje vart heilt likte pga lave kanta! Vurderte å bruke det denna gangen og sia detta blir gutt og... men kom over ett igår som eg berre måtte ha! [emoji85] så no får lille-lillebror nytt! [emoji7]IMG_5424.jpg
 
Vurderer å kjøpe et lite og billig et, som det fra Babydan, til å ha i vogna. Har sett at det får plass i Emmaljunga-vognbaggen :) siden hun ikke kommer til å bruke Risarosa-vognposen vi har etter storesøster om sommeren er det fint med noe annet i vogna som gjør den litt lunere.

Dessuten sier de jo nå at man bør bruke babynest under oppsyn og helst ikke om natta pga. krybbedødrisiko..

En annen ting man kan gjøre for at babyene skal føle at alt er litt lunere og tryggere er å bruke svøp. Kommer til å kjøpe ergobaby Swaddler igjen for det reddet søvnen sist. Hun vekket seg hvert tiende minutt med viftende armene uten den. Med swaddler sov hun mye bedre ❤️ (Og vi også!) Og sovepose i stedet for dyne. Begge deler (swaddler og sovepose) er helt trygt for det kan ikke komme over fjeset :)
 
Eg har hatt til begge mine før og skal ha det denna gangen og! [emoji6] brukast under oppsyn... i starten var det supert å ha i vogna også for å gjere den litt lunare! [emoji4]

Til første sydde eg sjøl, men til nr 2 kjøpte eg ett enkelt som eg ikkje vart heilt likte pga lave kanta! Vurderte å bruke det denna gangen og sia detta blir gutt og... men kom over ett igår som eg berre måtte ha! [emoji85] så no får lille-lillebror nytt! [emoji7]Vis vedlegget 253579
Så fint det var! Hvor er det fra?
 
Eg har hatt til begge mine før og skal ha det denna gangen og! [emoji6] brukast under oppsyn... i starten var det supert å ha i vogna også for å gjere den litt lunare! [emoji4]

Til første sydde eg sjøl, men til nr 2 kjøpte eg ett enkelt som eg ikkje vart heilt likte pga lave kanta! Vurderte å bruke det denna gangen og sia detta blir gutt og... men kom over ett igår som eg berre måtte ha! [emoji85] så no får lille-lillebror nytt! [emoji7]Vis vedlegget 253579

Så fint[emoji1][emoji1373][emoji1373]
 
Har kjøpt! Hadde ikke til de to eldste, da det ikke fantes da. Gleder meg til å prøve nå!

Har tallet på krybbedød økt pga disse nestene?
 
Vurderer å kjøpe et lite og billig et, som det fra Babydan, til å ha i vogna. Har sett at det får plass i Emmaljunga-vognbaggen :) siden hun ikke kommer til å bruke Risarosa-vognposen vi har etter storesøster om sommeren er det fint med noe annet i vogna som gjør den litt lunere.

Dessuten sier de jo nå at man bør bruke babynest under oppsyn og helst ikke om natta pga. krybbedødrisiko..

En annen ting man kan gjøre for at babyene skal føle at alt er litt lunere og tryggere er å bruke svøp. Kommer til å kjøpe ergobaby Swaddler igjen for det reddet søvnen sist. Hun vekket seg hvert tiende minutt med viftende armene uten den. Med swaddler sov hun mye bedre [emoji173]️ (Og vi også!) Og sovepose i stedet for dyne. Begge deler (swaddler og sovepose) er helt trygt for det kan ikke komme over fjeset :)

Tenker jeg kjøper meg et nest nå så får vi se om baby liker seg oppi det, blir et kjønnsnøytralt så det kan brukes om igjen om det ikke blir likt i første omgang[emoji1] Takk for tips![emoji7] Er sovepose tryggere enn dyne?
 
Har kjøpt et sånt Sleepyhead Babynest. Gleder oss til å prøve den. Så får vi heller se om han liker det eller ikke når han kommer [emoji5]

Bare fått positive anbefalinger på bruk av Babynest av de jeg kjenner så derfor kjøpte jeg [emoji5]
 
Nei, skal ikke ha. Ikke hatt med de andre. Hatt babyer som ikke vil sove andre steder enn i armene og går utfra det samme denne gang.
 
Jeg sydde to stykker til førstemann som jeg brukte hele tiden. I vogna, i sofaen og i senga da vi samsov. Jeg kommer til å bruke dem til nestemann også. Er ikke redd for krybbedød - jeg klarer ikke se for meg at de skal øke sjansen for det.
 
Hadde ikke til første. Men har kjøpt nå da mange skryter de i sky over hvor fantastiske de er:) gleder meg til å prøve:)!
 
Jeg har hørt masse positivt om babynest! Så vi har gått til innkjøp av hele to stk, så kan en være til vask. Kjøpte på nettet, sykt fine!IMG_1544.jpg
 
Jeg sydde to stykker til førstemann som jeg brukte hele tiden. I vogna, i sofaen og i senga da vi samsov. Jeg kommer til å bruke dem til nestemann også. Er ikke redd for krybbedød - jeg klarer ikke se for meg at de skal øke sjansen for det.

Vil du ha en forklaring på hvorfor de øker faren for det, eller har du bare resignert og bestemt deg for at det "sikkert ikke er sånn?"
:)
 
Back
Topp