Babynest: yay or nay?

Yay! Brukt det frem til nå og hun er 7 måneder :)
 
Sa de noe om at det gjaldt hele tiden eller kun på natten?

Det gjelder bare når babyen ligger uten tilsyn. Når du har babyen ved siden av deg i sofaen/krybbe e.l. på dagen, og ser babyen hele tiden, kan du jo se at babyen ikke blir liggende med ansiktet sånn til at den blir kvalt av obstruksjon/opphopning av CO2. :)
Det er trygt å bruke det under kontinuerlig oppsyn.
 
Takk! Det var ikke så vanskelig altså! [emoji4][emoji106] Vi bruker det om natten også. [emoji4] Babyen vår er prematur, og de lagde babynest av håndduker på neo, så da tenker jeg at det ikke kan være så ille, i alle fall ikke når babyen ligger så stille som den gjør i starten, hvis de er de stroppene som utgjør kvelningsfaren. [emoji4] Men det er bare en personlig mening altså, har ikke spurt noen fagfolk.

Det er ikke stroppene som er den største faren, det er opphopning av CO2.
Når de lager "babynest" på sykehuset er jo babyen under konstant oppsyn. :)
 
Det gjelder bare når babyen ligger uten tilsyn. Når du har babyen ved siden av deg i sofaen/krybbe e.l. på dagen, og ser babyen hele tiden, kan du jo se at babyen ikke blir liggende med ansiktet sånn til at den blir kvalt av obstruksjon/opphopning av CO2. :)
Det er trygt å bruke det under kontinuerlig oppsyn.
Tusen takk for utfyllende svar :happy:
 
Det er ikke stroppene som er den største faren, det er opphopning av CO2.
Når de lager "babynest" på sykehuset er jo babyen under konstant oppsyn. :)
Høres skummelt ut! Vi lå med babyen på familierom, og der var hun ikke tilkoblet noe, og vi hadde ansvaret, med en sykepleier som kun kom innom om vi ringte på alarmen. Så teknisk sett ble det som å sove hjemme. Men de er kanskje ikke like høye som vanlige babynest ifht CO2 opphopning.. [emoji4]
 
Høres skummelt ut! Vi lå med babyen på familierom, og der var hun ikke tilkoblet noe, og vi hadde ansvaret, med en sykepleier som kun kom innom om vi ringte på alarmen. Så teknisk sett ble det som å sove hjemme. Men de er kanskje ikke like høye som vanlige babynest ifht CO2 opphopning.. [emoji4]

Nei, det vil jeg ikke tro, og de har nok veid opp risikoen. :)
 
Vi bruker det og vil absolutt ikke vært foruten. Jeg syr de selv og begge barna mine har elsket sine.
 
Ibo var helt avhengig av det og skal ha til neste og [emoji173]️
 
Har kjøpt brukt denne ganga, til dagsoving når hun er helt liten. Om natta regner jeg med at hun vil sove oppå en av oss uansett i starten, men tar ikke sjansen på å legge henne i babynest da.
 
Jeg brukte det både dag og natt til min treåring. Det hadde ganske faste kanter, så han ikke skulle kunne legge nesen inntil og ikke få puste. Hørte aldri noe om at det var skummelt den gangen. Han er 3 år nå.

Har tenkt å lage nytt til nestemann, men nå ble jeg jo skeptisk til å bruke det om natta [emoji85]
 
Alle jeg har snakket med anbefaler det og jeg ser for meg at det er veldig praktisk til dagsoving og hvis jeg må legge henne fra meg. Vi har i hvert fall kjøpt og håper at det blir brukt for det :)

Baby er nå 2,5 uke og vi bruker det hver dag til dagsoving. Jeg tar det også med og legger det på badegulvet når jeg skal dusje. Kjempepraktisk :)
 
Jeg brukte det både dag og natt til min treåring. Det hadde ganske faste kanter, så han ikke skulle kunne legge nesen inntil og ikke få puste. Hørte aldri noe om at det var skummelt den gangen. Han er 3 år nå.

Har tenkt å lage nytt til nestemann, men nå ble jeg jo skeptisk til å bruke det om natta [emoji85]

Det er ikke bare at han blir "mekanisk" hindret fra å puste ved at han får ansiktet inntil kanten, men at det kan blir opphopning av CO2, og dermed kveles han av surstoffmangel, eller kan få hjerneskade.
Det er heldigvis mye vi vet nå som vi ikke visste før. :) Ikke bruk det uten tilsyn. ;)
 
Back
Topp