Babynest: yay or nay?

Til bruk i sofaen/i vognen på dagen -ja. Men aldri på natten, eller uten tilsyn.
 
Til bruk i sofaen/i vognen på dagen -ja. Men aldri på natten, eller uten tilsyn.
Er det da kvelningsfare du tenker på ift natten?
Har lest en del om det og hadde nok ikke turt å la barnet sove i den om natten. Men som jeg har lest noen steder så virker det fint at barnet har en god og trygg soveplass som den også kjenner igjen selv om den er på sofaen, i vognen, eller når man er på besøk hos andre.
Har ikke kjøpt enda, men vurderer det :)
 
Brukte det litt til andremann, men etterhvert jo større han ble så ville han ikke ligge i det. Kjøper det ikke denne gangen .
 
Er det da kvelningsfare du tenker på ift natten?
Har lest en del om det og hadde nok ikke turt å la barnet sove i den om natten. Men som jeg har lest noen steder så virker det fint at barnet har en god og trygg soveplass som den også kjenner igjen selv om den er på sofaen, i vognen, eller når man er på besøk hos andre.
Har ikke kjøpt enda, men vurderer det :)

Ja, for kvelningsfaren ja. På dagen og under tilsyn er det helt kurant. :)
 
Brukte du den om natten også? :)
Jeg har ikke, og angrer på det. Men hadde tenkt å sy selv , og brått var baby litt for tidlig ;) fikk ikke strikka ferdig hentesettet heller...
 
Jeg har ikke, og angrer på det. Men hadde tenkt å sy selv , og brått var baby litt for tidlig ;) fikk ikke strikka ferdig hentesettet heller...
Ah, ja, da forstår jeg. Er ikke akkurat en ukjent situasjon å ikke få tid til alt man hadde planlagt og ønsket :p
 
Ah, ja, da forstår jeg. Er ikke akkurat en ukjent situasjon å ikke få tid til alt man hadde planlagt og ønsket :p
Jepp, er bare litt av en klisje :D

Folk i barselgruppa mi lovpriser sine babyreder hvertfall. Det fine med de er at det blir lettere å flytte sovende baby fra stua til soverom. Og at de alltid har noe som er trygt og godt. Babyer liker å ligge litt trangt.
 
Jepp, er bare litt av en klisje :D

Folk i barselgruppa mi lovpriser sine babyreder hvertfall. Det fine med de er at det blir lettere å flytte sovende baby fra stua til soverom. Og at de alltid har noe som er trygt og godt. Babyer liker å ligge litt trangt.
Signerer dette! Er den tingen vi har brukt mest til babyen hittil. Har det litt kaldt på soverommet, veldig greit å flytte henne i et varmt babynest. Har bygd det inn med håndduker nå når hun er nyfødt, bruker babynest av håndduker på neo til ungene der. [emoji4] Så det kan jo være et alternativ om man ikke får laget/kjøpt. Jeg sydde mitt selv, er ingen kløpper på symaskin, men det gikk fint! Billig ble det også. [emoji4]
 
Her brukes babyneste flittig. Lillesøster er like glad i det som storebror var. Trygdt og godt. Supert å ta med bort på besøk.
 
Signerer dette! Er den tingen vi har brukt mest til babyen hittil. Har det litt kaldt på soverommet, veldig greit å flytte henne i et varmt babynest. Har bygd det inn med håndduker nå når hun er nyfødt, bruker babynest av håndduker på neo til ungene der. [emoji4] Så det kan jo være et alternativ om man ikke får laget/kjøpt. Jeg sydde mitt selv, er ingen kløpper på symaskin, men det gikk fint! Billig ble det også. [emoji4]
Bruker du det om natten også? :)
Så flink du er som syr selv!
 
Supert de første fire månedene! Fant ikke roen i det etter det, men brukte det natt og dag frem til da. Sydde selv, tok en kveld :)
 
Her ble det ikke brukt i det hele tatt da babyen prostestere helt hver gang. Totalt bortkastede penger for vår del.
 
Jeg tenker bruke i sofaen, vognen og i lekegrinden (om vi skal ha) og har en egen samsovingsseng for natten :)
 
Bruker du det om natten også? :)
Så flink du er som syr selv!
Takk! Det var ikke så vanskelig altså! [emoji4][emoji106] Vi bruker det om natten også. [emoji4] Babyen vår er prematur, og de lagde babynest av håndduker på neo, så da tenker jeg at det ikke kan være så ille, i alle fall ikke når babyen ligger så stille som den gjør i starten, hvis de er de stroppene som utgjør kvelningsfaren. [emoji4] Men det er bare en personlig mening altså, har ikke spurt noen fagfolk.
 
På mitt første barn brukte jeg babynest fra første dag og han trivdes i det. Nå venter jeg barn nr 2 og har kjøpt babynest til hun også.
Jeg brukte babynest i både vugge og sprinkelseng og tok med den over alt bortsett fra i vogna.
 
Vi har kjøpt og jeg regner med å bruke det på dagtid, i sofa, vugge og på besøk. Spørs om jeg tør å la henne sove i det på natten når jeg sover, men jeg har jo bedside crib som hun kan bruke då. Vil tror det er litt stress å ta henne ut av nestet på natta for å amme, så satser på det er nok med sengen da.
 
Back
Topp