Babymat,hva lager dere?

MissSiddis

Forelsket i forumet
Idag laga jeg 13 porsjoner'ish med søtpotet og gulerot, og et par smoothie med eple&pære.

Hørtes fryktelig kjedelig ut og tenker å lage noen porsjoner med lapskaus/andre grønnsaker imorgen også...

Hvilke lager dere? Til å fryse og ha klar:)

Tips tips tips :) God helg:)
 
ImageUploadedByBV Forum1492791762.085396.jpg

Middagen søtpotet&gulerot i IKEA sine mini zip bags(min nye favoritt på IKEA)
Og smoothie/blande i grøt/mellom kose måltid i søte bokser fra tupperwear:)
 
Kan legge til at hun får smake masse forskjellig utenom da, egg, agurk stenger og kokosbiter er foreløpig store favoritter her i hus[emoji13]
 
Her lar vi Brage smake på det samme som vi har til middag, tar av litt før me salter :) av og til nok til 2-3 dagar dersom me skal ha noko han ikkje kan ete. Kyllinggryte og andre gryteretter frå botnen funker bra :) men for det meste blir det blw hjå oss, han hater å bli mata [emoji14]
 
Jeg har så langt tatt av litt rent kjøtt og fisk fra vår middag, og most og blandet med grønsaker jeg har ferdigkokt i fryseren (gulrot, søtpotet, pastinakk, blomkål/brokkoli, potet/squash) hvis tilbehøret ikke passer. Har fryst ned 2-3 porsjoner av ferdig kjøtt/fisk for å ha det klart. Har også hatt et par porsjoner i kjøleskapet. Hvis det passer, får han litt av det vi har, og får spise selv. Han har f.eks fått kjøttsaus (stavmikset) og pasta, lasagne, fiskekake, kalkun, tikka masala kylling (ikke mye, men det var han skikkelig ivrig på!). Han får smake det meste av mat, og han liker de merkeligste ting. Aioli, mango chutney, oliven..
Jeg har også tenkt å lage lapskaus i helga, og har tenkt å lage opp litt kjøttsaus til pasta f.eks. Og kanskje en kyllinggryte.
 
Fyller 6 mnd på søndag her. Får grøt morgen og kveld i tillegg til fruktpure/pupp. Akkurat starts med litt middagssmaking. Kokte potet/søtpotet/gulrot. Det likte hun. Fikk tips på helsestasjon om å ta en klatt leverpostei eller brokkoli l mosene for tilførsel av jern. Kombiner gjerne med appelsin eller kiwi for å optimalisere opptaket i tarmen. Ellers kunne vi gi alt bortsett fra honning fra 6 mnd alder, bare litt og litt...og en og en ny ting om gangen..
 
Jeg har så langt tatt av litt rent kjøtt og fisk fra vår middag, og most og blandet med grønsaker jeg har ferdigkokt i fryseren (gulrot, søtpotet, pastinakk, blomkål/brokkoli, potet/squash) hvis tilbehøret ikke passer. Har fryst ned 2-3 porsjoner av ferdig kjøtt/fisk for å ha det klart. Har også hatt et par porsjoner i kjøleskapet. Hvis det passer, får han litt av det vi har, og får spise selv. Han har f.eks fått kjøttsaus (stavmikset) og pasta, lasagne, fiskekake, kalkun, tikka masala kylling (ikke mye, men det var han skikkelig ivrig på!). Han får smake det meste av mat, og han liker de merkeligste ting. Aioli, mango chutney, oliven..
Jeg har også tenkt å lage lapskaus i helga, og har tenkt å lage opp litt kjøttsaus til pasta f.eks. Og kanskje en kyllinggryte.
Så bra! Kjører du blw eller mater du barnet ditt??
 
Vi lager så langt bare:
- sei med brokkoli, gulerøtter, blomkål
- sei med tomat, løk, blomkål og paprika

Skal begynne å prøve oss på smoothier :)
 
Her bruker jeg å lage fiskeboller i hvitsaus med potet og gulrot. Det er veldig populært hos lillegutt som ellers er litt kresen i matveien foreløpig;)
 
Back
Topp