Babyklister

En tråd i 'Vi som prøver / Før svangerskapet' startet av twinanne, 18 Mai 2008.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. twinanne Forumet er livet

Jeg lurer på om det er det som har hjulpet meg at jeg har fått positv test, men det er jo litt tidlig enda da.

Litt info:

Babyklister blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Den blir brukt til kvinner som har en tendens til å abortere, og ved egginnsetting ved IVF- behandling for å styrke livmoren. De på Frøyaklinikken synes dette er et spennende suplement til behandlingen de gir, og synes at den har god effekt. Utgangspunktet er den tenkt til kvinner som er friske, men som ikke blir så lett gravid ved IVF, eller har en tendes til å miste uten tydelig grunn.

Dette er et homeopatisk legemiddel som er helt ufarlig å bruke. Det er en mild behandlingsform som ikke innvirker på andre medisiner. Det er heller sånn at virkningen av homeopati kan svekkes ved bruk av f.eks medisiner og ulike eteriske oljer. Man skal ligge unna både kaffe, mentol (endel tyggiser og tannkrem), og alkohol.

Hvis ikke noe annet er foreskrevet: 1-3 ganger daglig, 10 -15 dråper, blandes ut i et glass vann, eller det kan taes en ampulle med injeksonsvæske to ganger i uken.
    Starter opp rundt el eller på dagen med egguttak, eller eventuelt et par dager før el/egguttak.

Flere gravide kvinner i en tilstand med truende abort på sykehus fått målt morkakens tilstand før og etter inntakelse av Berberis fruktus comp. I alle tilfellene har disse prøver vist en forbedret tilstand av morkaken allerede etter få dagers inntakelse av Berberis fruktus comp.

Jeg bestilte babyklister på www.helsehelse.dk , det kostet 200,- nkr inkl frakt. Det tar normalt 5 dager fra jeg bestilling til det kommer frem. Denne siden er bra for de sender det som brev, så slipper det å komme i pakke og bli forsinket i tollen. Dette må bestilles fra utlandet, da Berberis fructus ikke er ferdigregistrert i Norge enda (regelverker mm) og kan ikke skaffes før i midten av mars 2008- er usikker på om det har kommet i ordning nå. Det er også viktig å kjøpe den som er i styrken D4. Selv om det normalt kan ta tid så anbefaler jeg å bestille i god tid.
  2. twinanne Forumet er livet

OBS det var ikke meningn å anbefale dere å ta dette, men det var en som lurte litt på dette. Dette gjelder bare de som eventuelt har festeproblemer eller har hatt SA.

Litt mer informasjon jeg har kopiert fra nett:

Babyklister

Svar fra Frøyaklinikken:

"Babyklister" blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Den blir brukt til kvinner som har en tendens til å abortere, og ved egginnsetting ved IVF- behandling får å styrke livmoren. Vi på klinikken synes dette er et spennende suplement til behandlingen vi gir, og synes at den har god effekt. Utgangspunktet er den tenkt til kvinner som er friske, men som ikke blir så lett gravid ved IVF, eller har en tendes til å miste uten tydelig grunn.

Ufb forum:

dette er helt ufarlig å bruke. Homeopati brukes f.eks på barn med god effekt (oftest best på dem faktisk).
    Det er en mild behandlingsform som ikke innvirker på andre medisiner. Det er heller sånn at virkningen av homeopati kan svekkes ved bruk av f.eks medisiner og ulike eteriske oljer. Man skal ligge unna både kaffe, mentol (endel tyggiser og tannkrem), og jeg tror også alkohol.

Noen dager før innsetting av egg

Det skal taes 10 dråper 3 ganger daglig inntil positiv test, evt lenger hvis det er fare for abort.

1 flaske burde (...) være nok

Hvis ikke noe annet er foreskrevet: 1-3 ganger daglig, 10 -15 dråper, blandes ut i et glass vann
    Rist flasken før bruk for å sørge for rett sammensetning av stoffene.

Bruksanvisning:

Berberis fruktus comp (populært kalt "babyklister")

Innhold:
    Urtica urens D4/Berberis fructus D4

Historie:
    Legemidlet er blitt framstilt etter anvisninger fra filosofen og åndsforskeren Rudolf Steiner. ... Legemidlet, i litt forskjellige fortynninger og sammensetninger, har altså vært anvendt siden 1925 og har hjulpet mange.

I 1988 begynte Urtica-klinikken å fremstille dette middel i Danmark og har i de etterfølgende år fått mange positive tilbakemeldinger. Bl.a. har flere gravide kvinner i en tilstand med truende abort på sykehus fått målt morkakens tilstand før og etter inntakelse av Berberis fruktus comp. I alle tilfellene har disse prøver vist en forbedret tilstand av morkaken allerede etter få dagers inntakelse av Berberis fruktus comp.

Anvendelse:
    1) Til gravide hvor det er oppstått en fare for abort
    2) Forebyggende til gravide som tidligere har abortert en eller flere ganger
    3) I forbindelse med eggtransplantasjon hvor det hjelper til med at befruktede egg lettere kan sette seg fast på livmorveggen.

Inntakelse:
    1) Ved oppstått abortfare: 50 dråper i et glass vann drikkes slurkvis i løpet av dagen. Denne dose kan fortsette i noen dager til bedring er inntrådt. Deretter tas 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann, 10-15 min før maten. Denne dosering fortsettes i 1-2-3 måneder.

2) Abortforebyggelse: 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten. Kvinner som tidligere har abortert bør starte på midlet så snart graviditet er konstantert, eller så snart det er mistanke/håp om graviditet.

3) I forbindelse med eggtransplantasjon: et par dager før tilbakesetting av egg starter kvinnen på inntakelse av Berberis fructus comp. Inntakelsen fortsettes inntil graviditet er konstantert, eventuelt lengre hvis det er mistanke om at det kan oppstå abort eller abortfare. 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten.

Bivirkninger:
    Dette er et homøopatisk legemiddel som er sterkt fortynnet. Begge innholdsstoffer er fortynnet til D4 = en fortynning på 1:10 000. I denne fortynningen er det absolutt ingen fare for forgiftning eller bivirkninger hverken på kvinnen eller fosteret. Det skal bemerkes at noen deler av berberisplanten er giftig, men berberisplantens røde frukt som er brukt i dette preparatet er ikke giftig.

Oppbevaring:
    Legemidlet behøver ikke stå i kjøleskap. Det kan oppbevares i temperaturer fra 0-30 oC. Sterk varme og direkte solbestråling bør unngås.
    Det anbefales at legemidlet ikke oppbevares i nærheten av elektriske felter: mobiltelefoner, sparepærer, sterkstrømkabler mm.

Holdbarhet:
    Holdbarheten er 3 år.

Hvor kan du kjøpe det: Helsekostforretninger i Danmark, og enkelte homeopater har. Det er forholdsvis dyrt å bestille fra Danmark, men du kan gå inn på [link=http://www.netspiren.dk/]www.netspiren.dk[/link] og sende en mail til dem om at du ønsker å kjøpe Babyklister (berberis fructus d4 comp)
  3. twinanne Forumet er livet

ORIGINAL: Caaaarina

Fint innlegg twinanne [:)] Jeg personlig har lurt på dette lenge!

Men du? Hvilke tannkremer finns uten mentol? [:)]

He he....jeg har ikke for vane å spise tannkrem jeg, så det er nok greit, men ligg unna mentol dråps/pastiller og slikt. Og pepermintsjokolade[8D] 
  4. ♡snart mamma til 2♡ Gift med forumet Oktoberskatter 2014

Det skal jeg kjøpe altså[:D] Takk for tipset[:)]
  5. Usminka Elsker forumet

hørtes spennanes ut. har bestilt detta.
    e d virkelig naturmiddel?
  6. twinanne Forumet er livet

ORIGINAL: Usminka

hørtes spennanes ut. har bestilt detta.
    e d virkelig naturmiddel?

JA og hoemopat medisiner er ofte giftige også, men det er veldig godt utblandet da, men det er ikke farlig. I Danmark og Sverige er homeopat medisin godkjent som medisin, men ikke her i Norge enda, noe kan man få på apotek her også.
  7. Usminka Elsker forumet

verdt å prøve da
  8. twinanne Forumet er livet

Men husk jenter, det funker bare dersom det er det som er problemet, og det fester ikke dårlige egg med genefeil, så dere trenger ikke å være redd for det at dere lettere kan få en som ville endt i SA pga genefeil. Den ender i SA med bayklister også, det er bare livmor problemer som blir rettet opp.
  9. nilla Elsker forumet

Jeg brukte babyklister forrige syklus og kommer til å bruke det igjen nå. Spiste også mye fersk ananas. Og denne lutalfasen holdt tempen seg jevn og høy hele tiden og jeg spottet ikke i det hele tatt (pleier alltid å spotte fra ca to dager før) [:)] Er jo ikke sikkert det hadde noe å gjøre med babyklister eller ananas, men jeg kommer iallefall til å fortsette med det [:)][:)]
  10. Linni Forumet er livet VIP

Sånn som spisalisten sa til meg så trodde han jeg hadde hat to sa i sommer pga morkaka ikke fester seg godt nok.
    Samma var når jeg var gravid me stine såg jm avvik på morkaka og henta inn lege siden vi skulle til Tyrkia 2 dager etter men hun menta det såg greit ut.
    Braut (spisalisten) sa at den var nok ikke festa godt nok der heller siden stine var så lita (2780)

Kan dette hjelpe på mitt problem???
  11. schønna83 Forelsket i forumet

jeg er villig til og prøve allt, så dette bestillte jeg så fort jeg så innlegget:)
  12. twinanne Forumet er livet

ORIGINAL: Linni

Sånn som spisalisten sa til meg så trodde han jeg hadde hat to sa i sommer pga morkaka ikke fester seg godt nok.
    Samma var når jeg var gravid me stine såg jm avvik på morkaka og henta inn lege siden vi skulle til Tyrkia 2 dager etter men hun menta det såg greit ut.
    Braut (spisalisten) sa at den var nok ikke festa godt nok der heller siden stine var så lita (2780)

Kan dette hjelpe på mitt problem???

I henhold til forskningsresultate så er du en helt perfekt prøvekanin, det er jo akkurat ditt problem det er snakk om her. Jeg vil ikke tvinge deg til å prøve, men det er iallefall ikke farlig, og kan heller ikke love deg at det virker - men forskningsresultatene er jo helt perfekte for ditt problem da. Det eneste du har å tape er at du hiver 200 Nkr ut gjennom vinduet, men i beste tilfelle så funker det for deg, valget er ditt snuppa[:D]

PS! legger til her at du nok bør bruke den i hele 1.trimester dersom spiren fester seg, da blir det 2 flasker men bestill en om gangen eller så må du fortolle, skal bestille en flaske til til meg selv nå, slik at jeg hvet at jeg har jort det som står i min makt deersom dette spiren min skulle finne på noe tull nå. Da slipper jeg iallefall å lutre på om jeg kunne ha gjort noe mer[:D] Kopier innlegene her slik at du har bruksanvisningen, anbefaler at du bestiller fra helsehelse, den jeg nevner i mitt første innlegg.
  13. Bejb Gift med forumet

ORIGINAL: Usminka

verdt å prøve da
  14. twinanne Forumet er livet

ORIGINAL: nilla

Jeg brukte babyklister forrige syklus og kommer til å bruke det igjen nå. Spiste også mye fersk ananas. Og denne lutalfasen holdt tempen seg jevn og høy hele tiden og jeg spottet ikke i det hele tatt (pleier alltid å spotte fra ca to dager før) [:)] Er jo ikke sikkert det hadde noe å gjøre med babyklister eller ananas, men jeg kommer iallefall til å fortsette med det [:)][:)]

Ser at du hører litt på meg get- det er vel ingen andre en meg som maser om ananas her såvidt jeg hvet, jeg lærte om babyklister var det her inne tro, eller var det på BIM husker ikke helt.
  15. nilla Elsker forumet

ORIGINAL: twinanne

Ser at du hører litt på meg get- det er vel ingen andre en meg som maser om ananas her såvidt jeg hvet, jeg lærte om babyklister var det her inne tro, eller var det på BIM husker ikke helt.

Ja, det med ananas har jeg fått fra deg [:)] Forrige pp prøvde vi sinktab til mannen, temping, selolje, folat, jerntab, mulitivit, grapefruktjuice, salviete, el- tester, babyklister og ananas til meg. Begynner jeg å bli litt desperat tro..... [;)] Kanskje prøve å følge rådet om å slappe av denne gangen [;)] 
  16. twinanne Forumet er livet

Ja, det med ananas har jeg fått fra deg [:)] Forrige pp prøvde vi sinktab til mannen, temping, selolje, folat, jerntab, mulitivit, grapefruktjuice, salviete, el- tester, babyklister og ananas til meg. Begynner jeg å bli litt desperat tro..... [;)] Kanskje prøve å følge rådet om å slappe av denne gangen [;)] 

Dersom dette gjør at du føler du jør alt du kan og greier å holde deg optimistisk er det bra, men dersom alt dette sliter deg ut så må du nok stresse ned litt. Jeg trenegr å prøve meg på noe nytt for å holde mine tanker positive, så slike ting har hjulpet for meg, det skader iallefall ikke dersom det ikke stresser deg ut enda mer da, for meg så handlet det å ta tak i problemet og prøve å løse en sak på en måte, kanskje det vil funke da.
  17. nilla Elsker forumet

Dersom dette gjør at du føler du jør alt du kan og greier å holde deg optimistisk er det bra, men dersom alt dette sliter deg ut så må du nok stresse ned litt. Jeg trenegr å prøve meg på noe nytt for å holde mine tanker positive, så slike ting har hjulpet for meg, det skader iallefall ikke dersom det ikke stresser deg ut enda mer da, for meg så handlet det å ta tak i problemet og prøve å løse en sak på en måte, kanskje det vil funke da.

Det er slik med meg også. Værste jeg vet er å ikke ha kontroll, og denne kroppen lever sitt eget liv. Da hjelper det å gjøre det jeg kan for å hjelpe den. Og forrige pp hadde jeg el- slim (noe jeg bare har oppdaget en gang tidligere) så jeg velger å tro at juicen og salviete hjalp til med det. Temping klarer jeg ikke slutte med siden jeg da ikke hadde hatt peiling på når el er overstått og når tanta er ventet (hadde blitt superstressa). Og som sagt så var jeg veldig fornøyd med lutalfasen min denne gangen, høy og jevn temp og hele 14 dager uten spotting [:D][:D] Så nå gjenstår det bare å finne noe som kan hjelpe kroppen å slippe egget til rett tid, forslag? [;)] 
  18. Linni Forumet er livet VIP

Har godt inn på begge hjemme sidene men den ene kosta det jo 300 og den andre 190 men når jeg søkte på babyklister på den øverste linken din der det var billigs kommer det opp 2 ting vilken er det jeg skal bestille????
    Og er det akuratt det samme som den som koster 300 for av de er det 180 kr i bare frakt [8|]

Dette er den første tingen jeg får opp på siden hvilken av disse skal jeg bestille???

[link=http://www.helsehelse.dk/shop/berberis-fructus-d4-1662p.html]Berberis fructus D4 50 ml fra Allergica Amba
    [/link]Dette er ikke "babyklister"

Søg i stedet på "babyklister" i søgefeltet

Vejl. udsalgspris 
    100,80 DKK

92,80 DKK  

Det er den andre tingen

[link=http://www.helsehelse.dk/shop/berberis-fructus-composita-4815p.html]Berberis fructus composita (Populært kaldet ”Babyklister)50 ml
    [/link]

Vejl. udsalgspris 
    135,20 DKK

127,20 DKK  
  19. twinanne Forumet er livet

Linni det kommer på 199 kr i norske med babyklisetr, husk å kryss for den dyreste som det står comp bak, det er bare denne som er babyklister, den billigste er det bare en av tingene i . Jeg bestilte nettop og jeg vil fortsatt anbefale den fra helsehelse ettersom de sender den som brev og da slipper de den rundturen som en pakke å gå innom tollkontoreen på vegen, når beløpet er under 200 kr så slipper du toll. Men husk kjøp en flaske av gangen, dersom gravid så holder det å bestille en ny når du er 4-5 uker på veg, disse to skulle holde for det første trimestret omtrent.

da er det denne du skal bestille:
    [link=http://www.helsehelse.dk/shop/berberis-fructus-composita-4815p.html]Berberis fructus composita (Populært kaldet ”Babyklister)50 ml
    [/link]

Den andre linken sender som pakke, derfor foretrekker jeg helsehelse.
  20. Linni Forumet er livet VIP

Det er den jeg har satt til bestillig mangler bare å bekrefte før jeg fikk svar av deg [;)]

Legger inn ordre så du ser om det er rett men vi får ikke samme pris

Godkend ordre

[hr]

Antal
     Beskrivelse
    Stk. pris
    Total pris

1
     [link=http://www.helsehelse.dk/shop/berberis-fructus-composita-4815p.html]Berberis fructus composita (Populært kaldet ”Babyklister)50 ml[/link]
    127,20
    127,20

Varekøb total
    127,20

Betalingsgebyr
    6,65

Forsendelsesgebyr
    50,00

[hr]

Sub total incl. moms
    183,85 DKK

Moms udgør