Babyklister / Fructus Femina / Berberis Fructibus Comp

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Etter å ha fått mange pm med spørsmål om babyklister, og i tråder rundt omkring, tenkte jeg å få samlet litt info om Babyklister. :)

Babyklister/fructus femina/berberis fructibus comp er et homeopatisk medisin som blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Babyklisteret øker bl.a. fertiliteten hos kvinner, i tillegg til at det virker forebyggende for den gravide, særlig de som har abortert tidligere. Befruktet egg skal feste seg bedre i livmorveggen for det stimulerer til at det blir tykkere. Det er ikke dokumentert om dette funker, men mange har blitt gravide (inkludert meg selv) når de har brukt babyklisteret. Det er som sagt flere som har SA bak seg, hvor spiren tilslutt satt ved bruk av dette, og det er andre som har mistet tiltross for bruk (som undertegnede), så det er ikke lett å vite.

Før 2014 kunne man bestille babyklister fra Danmark, f.eks. herfra - https://www.helsehelse.dk/fructus-femina-comp-1756p.html. Etter at de nye tollreglene ble innført, ble Fructus Femina i flytende variant stoppet i tollen, fordi det var alkoholbasert, derfor ansett som "alkohol" og ikke som medisin. Nå ila. våren 2017 har forøvrig flytende homeopatiske medisiner blitt tilgjengelige igjen for import.

I Norge blir den homeopatiske medisinen med samme virkemidler solgt, men da i form av små sukkerkuler. Det er å få kjøpt hos homeopater og enkelte apotek som fører homeopat-medisiner. Jeg vil anbefale å heller få tak i det i Norge. Selv kjøpte babyklisteret på et apotek i byen (Trondheim) som fører homeopatmedisin, og forhørte meg om dosering o.l. til en homeopat, da dette er et homeopatisk preparat.

Her er linken til apoteket - https://www.vitusapotek.no/vitusapotek/1377. Ta kontakt med de og høre om de har pålager/kan anskaffe det og evt. sende det til deg, dersom du ikke bor i nærheten. Betalte 187kr. for det, og har allerede brukt det i 3 uker, varer sikkert i minst 6 uker til. Man kan bare ta det til det blir tomt.

Lykke til på jakten etter spiren! :)

Babyklister.jpg
 
Last edited:
Jeg bestilte babyklister fra linken du la ved for 3 uker siden, og fikk det tre dager etter. Ble ikke stoppet i tollen :D
 
Tas fra EL.
Blir du gravid kan du fortsette og slutte når det passer deg før 10-12 uker er vel det vanligste.
 
Jeg har kjøpt babyklister nå. Har trolig EL nå, kjente el-smerter for en time siden og el-testen var veldig positiv i går (omsider).
Når kan jeg begynne med babyklister da, og hvor mye skal jeg ta om dagen?
Skal jeg bare følge beskrivelsen på flaska? Den som er beregnet for egginndetting eller hva det står?
 
Kan man begynne etter positiv test også? jeg har bestilt men ikke fått den ennåo_O
 
Jeg begynte når el testene ble positiv på torsdag. [emoji2]

Men tror denne funker på blodgjennomstrømming i hele kroppen! Jeg som alltid fryser har blitt mye varmere av meg. Spesielt 10-15 etter inntak av klister.
 
Da tror jeg at jeg begynner i morgen.
 
Jeg har kjøpt babyklister nå. Har trolig EL nå, kjente el-smerter for en time siden og el-testen var veldig positiv i går (omsider).
Når kan jeg begynne med babyklister da, og hvor mye skal jeg ta om dagen?
Skal jeg bare følge beskrivelsen på flaska? Den som er beregnet for egginndetting eller hva det står?
Kan begynne dagen etter EL.
10 dråper i et stort glass vann tre ganger om dagen. Skal ikke borti metall.
 
Kan man begynne etter positiv test også? jeg har bestilt men ikke fått den ennåo_O
Ja, ikke noe i veien for det. 10 dråper i et stort glass vann tre ganger om dagen.
 
Kan begynne dagen etter EL.
10 dråper i et stort glass vann tre ganger om dagen. Skal ikke borti metall.

Takk :)
Har lest "10 dråper i litt vann". Men det kommer vel litt på det samme?
 
BESTILT!
Håper jeg får den før EL.
Er det fra monitoren viser MAX jeg skal begynne å ta den, eller fra ff viser frem krysset?
Kanskje begynn før EL?
 
BESTILT!
Håper jeg får den før EL.
Er det fra monitoren viser MAX jeg skal begynne å ta den, eller fra ff viser frem krysset?
Kanskje begynn før EL?

Jeg begynte når jeg fikk positiv EL-test [emoji5]
 
Opplevde du graviditet med babyklister?

Nope, men ikke regn med meg på akkurat det[emoji12] sannsynligheten vår var minimal uansett! Spent på om det virker på neste prøverørsforsøk[emoji12][emoji12]
 
Nope, men ikke regn med meg på akkurat det[emoji12] sannsynligheten vår var minimal uansett! Spent på om det virker på neste prøverørsforsøk[emoji12][emoji12]

Håper virkelig det gjør det :Heartred
Jeg håper kombinasjonen Letrozol og babyklister vil gjøre susen for meg :shy:
Dette er siste pp før skikkelig utredning :wideyed:
 
Håper virkelig det gjør det :Heartred
Jeg håper kombinasjonen Letrozol og babyklister vil gjøre susen for meg :shy:
Dette er siste pp før skikkelig utredning :wideyed:

Krysser fingrene for det[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Back
Topp