Babydrøm<3

En tråd i 'Våre dagbøker' startet av onskebaby2018, 3 Aug 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

Jeg prøver på en dagbok.
    Godt å ha en plass å få ned tanker, følelser, frustrasjon osv.

Jeg har vært på bv tidligere, men det er mange år siden.
    Har barn fra før. Minstemann ble født i 2010. <3

Jeg er en av dem som alltid har blitt gravid kjapt, også uplanlagt.
    Så det at jeg kom til å få litt problemer hadde jeg aldri sett for meg. Har nok tatt det for gitt det å bli gravid.

34år gammel og med en klokke som har begynt å tikke. Man leser så mye forskjellig, så jeg klarer jo ikke å la være å tenke at alderen er grunnen til vi ikke får spiren til å sitte. Men har jo itillegg googla meg grønn på "hvorfor blir jeg ikke gravid"
    Kjenner jeg begynner bli både litt stressa og utålmodig..

Jeg er samboer med verdens herligeste mann. Vi har ingen barn sammen så nå ønsker vi så inderlig å få et sammen. Vi har jo begge barn fra tidligere forhold, så det er jo ikke noe som tilsier at vi ikke kan bli gravide.
    Men likevel begynner jeg nå å lure om det kan være noe galt..

Vi har ikke prøvd såå lenge, men for ei som tidligere har blitt nesten litt for lett gravid så føles det som evigheter.
    Har prøvd en 3-4 måneder nå. begynte vel ikke prøve aktivt før i mai. Men har heller ikke gått på prevensjon på mange måneder... ca 7-8 mnd.

Gleder meg til å bli mer kjent med forumet og følge med på andre i samme situasjon:)
    Godt å vite man ikke er aleine.

Rakk ikke åpne pakken med eggløsningstester så om noen vil kjøpe de er det bare p sende meg en melding

Det ble klaff!

Nr. 4 er påvei
    Vi prøvde i 5 mnd før det klaffa, ikke brukt prevensjon på nærmere 1år, så begynte å bekymre meg litt om jeg kanskje ikke kunne få flere barn.

27.august var jeg 8 dpo og klarte ikke å vente med å ta en test. Den ble veldig negativ . Hadde prøvd litt mindre denne måneden, for juni passa igrunn mye bedre enn mai å få baby. Så stressa ikke noe denne mnd , slik som jeg tidligere pleide å gjøre med både eggløsningstester og hadde full kontroll

30.august ble jeg brått kjempekvalm. Denne kvalmen gikk ikke over. Da begynte jeg såvidt å tenke de baner om at jeg kaanskje kunne være gravid.., men ville likevel ikke håpe for mye siden skuffelsen av negative tester er så stor. Tatt en god del negative tester de siste mnd for å si det slik...

31.august stod jeg opp og gikk rett på badet og tok en test. 3 dager før ikm.
    Den var negativ, trodde jeg.. men etter 1-2min kunne jeg skimte en svaaaaak strek.
    Jeg kunne ikke tro det. Jeg ble helt skjelven og glad
    Når jeg kom hjem fra jobb samme dag hadde jeg bare såvidt fått av meg skoa før jeg måtte på badet å ta en test til. Den ble tatt i tre tiden på ettermiddagen.
    To streker! Svaaak strek men så tydelig at det var to streker.
    Hadde bare billig strimmel tester, så reiste til apoteket å kjøpte enda noen tester, skulle vente til dagen etter, men i 19 tiden samme dag tok jeg en test nr 3, positiv
    For en lykke

1.september måtte jeg sjekke med en digital.
    Den viste gravid 1-2️ nå er det ingen tvil

6.september , 4+3 uker på vei tok jeg enda en test , er kjemperedd for å miste så det var godt å se at streken var litt sterkere.

Og idag måtte jeg sjekke med en clearblue . Et stort fint kryss som kom fram med engang

Håper jeg nå klarer å roe meg litt ned.
    Holdt på å miste flere ganger forrige svangerskap . Og det endte tilslutt med prematurfødsel(alt gikk bra men var en tøff start) så jeg kjenner at jeg er ganske redd det skal skje igjen.

Idag er jeg 5+4, har fortsatt flere gravidtegn så håper spira klamrer seg fast

️termin 16.mai.2018

Last edited: 15 Sep 2017
  2. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

Denne måneden er vel første måneden jeg føler at jeg har hatt litt kontroll på prøvinga. Har ikke "bare prøvd", men har brukt både app og tatt eggløsningstest , itillegg til mye sengekos.
    Hadde et lite håp om at nå skulle testen bli positiv.
    Klarte ikke å vente til ikm som er imorgen 4.august.
    Testa Igår og testen ble negativ med engang. Nedtur!
    Så nå venter jeg bare på å få drittuka så ny prøveperiode kan begynne :)
    Krysser fingrer

3. Sia Forelsket i forumet Mailykke 2018

Hei og velkommen hit. Jeg er også ganske ny her, og etter å ha sneket litt på forumet uten bruker så laget jeg meg dagbok. Er som du sier godt å ha et sted å skrive ned tankene et sted man er anonym.

Kjenner til skuffelsen og nedturen det er med negative tester når ønsket er SÅ stort. Men til det med at det ikke har klaffet enda og at du aldri har vanskeligheter med å bli gravid før, det betyr ikke at du plutselig ikke kan bli det lenger️ Gi det litt mer tid, og det skal nok gå så bra

Vil gjerne følge dagboken din og krysser fingrene for at spiren sitter snart

4. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

Tusen takk for gode ord . Det hjelper så mye å få støtte fra andre i samme situasjon.
    Skal ta meg en tur innom dagboka di også å lese :)

Krysser fingrene for oss begge
    Så må du ha ei god helg

• Liker Liker x 1
  5. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

Idag er det 4.august og dagen den stygge TR skal komme. Nå vil jeg bare den skal komme så jeg blir ferdig.
    Hadde mensmurringer for et par dager siden så den er vel på vei. Ikke fått noe enda men tok jo gtest og den var jo ikke tendenser til noen svake streker engang så håpet for aprilbaby er nok ute..
    Satser på mai da

6. Sia Forelsket i forumet Mailykke 2018

Huff ja den dumme tanta er irriterende når hun kommer da hun ABSOLUTT ikke er ønsket!
    Håper alikevell hun kommer kjapt slik at hun kan dra igjen og du kan starte en ny pp.

Krysser fingrene for maibaby

• Liker Liker x 1
  7. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

Nye eggløsningstester, og noen graviditetstester er bestilt , kan se ut til det her kan ta litt lenger tid enn jeg hadde trodd, men kan ikke annet enn å fortsette å prøve klar for ny pp

Veldig glad jeg fant veien inn til dette forumet. Det hjelper faktisk masse!

• Liker Liker x 1
    • Vinner Vinner x 1
  8. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

Tr kom idag , 2 dager for seint..
    om det klaffer denne pp så blir termin 16.mai
    Ny ikm er 2.9

Har også bestilt meg legetime. Er faktisk ganske bekymra det er noe som ikke er helt som det skal. Synes det er RART når vi faktisk ikke har brukt prevensjon på nærmere 1år, og nå aktivt prøvd i 4 mnd .

Tenkt litt på det med eggløsning. "Alle" sier de merker når de har det.
    Jeg merker ikke den dritt jeg el testene slo jo positivt ut, men kan jo heller ikke stole 100% på det slik jeg har forstått det(?) . Så føler jeg bare må snakke med lege hvertfall og høre.

9. Sia Forelsket i forumet Mailykke 2018

Bra at du er klar for en ny pp, og om det klaffer så er jo 16 mai er en kul dato da

Forstår at du føler det, men det kan jo hende det ganske enkelt bare ikke har klaffet pga dere ikke var aktive prøvere før for 4 mnd siden, det er jo litt son skal klaffe rundt EL også. Mange bruker jo også mer enn 4 mnd på klaff. Men snakk med lege, jeg er litt sånn at det er bedre med en legetime for mye enn for lite

Og forresten så er det mange som aldri merker at de har EL, ikke slim eller kjenner noe på kroppen i forbindelse med den, men alikevell blitt gravide flere ganger Krysser fingrene for neste mnd

10. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

.

Last edited: 18 Aug 2017
  11. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

Nå har jeg ikke skrevet på en liten stund.
    Skuffelsen da tr kom sist var så stor.
    Redselen for at jeg faktisk ikke kan få flere barn dukker stadig opp.. kanskje er jeg for gammel(34), kanskje har jeg ikke eggløsning i det hele tatt.. har googla mye for å si det slik. Så er glad jeg bestilte legetime. Kanskje blir jeg litt klokere.
    Jeg prøver jo å ikke stresse for mye med prøvinga. Men er lettere sagt enn gjort når man ønsker så inderlig å bli gravid.
    Hjelper heller ikke når 'alle' rundt en blir gravide.

Jeg kjøpte jo både eggløsningstester og graviditetstester. Men kjenner enda at skuffelsen fra forrige pp er så stor så 'prøver litt mindre' denne gang , vil ikke bli helt tullerusk i hodet heller.
    Men i følge appen jeg bruker er eggløsning om 2-4 dager. Har det i bakhodet

12. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

Dagene går.. babyprøvinga ligger litt i bakhodet selvom vi tar det litt roligere denne mnd. I følge appen hadde jeg eggløsning Igår. Jeg merker jo ikke om jeg har det eller ikke.. men det har Ikke blitt mye sengekos denne uka, utenom Igår og idag.
    Så får vi se.
    Prøver mer aktivt igjen neste mnd.
    Har jo og en legetime denne uka. Så er veldig spent på hva hun sier angående bekymringene mine.

13. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

"Prøver mindre denne mnd", men er lov å være spent å håpe på klaff fordiom håper dagene frem til ikm går fort:)

14. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

Idag er jeg 4 dpo . Det humper og det går .. dagene til ikm går litt sakte. Håper bare mensen er presis denne gangen, for er virkelig klar for klaff neste mnd! Junibaby hadde vært perfekt

En liten sjangse for maigull er det jo, men hadde lite sex i forkant av eggløsning denne gang. Kun to ganger..Men tok ikke eltester denne gang så er vanskelig å vite når eggløsning var.

Ellers så var jeg hos lege idag. Kjenner at med engang jeg gikk ut fra legekontoret slappa jeg mer av.
    Jeg vil få hjelp
    Legen var overhodet ikke bekymra for alderen min. Hun lo nesten litt da vi prata om det. Godt å høre det av en lege.
    Skjer ikke så mye nå, men på dag 3 i neste menstruasjon skal jeg komme tilbake å ta noen blodprøver. Spent på resultatet.
    Itillegg henviste hun meg videre. Kan være opptil et halvt år ventetid men jeg vil hvertfall få hjelp videre om jeg fortsatt ikke har blitt gravid da. Og det er betryggende å vite

Last edited: 16 Sep 2017
  15. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

5 dpo... sakte men sikkert

Har begynt å tenke litt på vektnedgang også. Har ikke tenkt veldig over at jeg er 'stor', jeg er jo ca 10kg mer nå enn da jeg var gravid sist.. så kanskje det og er en av grunnene for det ikke er så lett å bli gravid.
    Så da skal jeg gå litt hardere inn for å gå ned noen kilo. Jeg har tredemølle ihus og fjell utafor hus, så det er vel bare å sette igang
    Desverre har jeg ikke hatt mye energi den siste tiden. Har jo jobb, og barn som krever sitt. Men ingenting er umulig.
    Tenkte å ta en startvekt imorgen , og veie meg hver fredag..
    Vekta er nok like under 80kg (167 høy) og bmi på 28 som er overvekt

16. Piana Bli kjent med forumet

Hei! Må jo følge med deg jeg også :) det blir spennende å høre resultatet av disse blodprøvene du skal ta. Men plutselig sitter spiren før du i det hele tatt får tatt prøvene skal du se!

17. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

Så hyggelig med en kommentar her
    Er veldig spent selv på de blodprøvene. Å få vite om man har eggløsning eller ikke er jo ganske greit å vite når man prøver . Det er jo ingenting som tilsier at det er noe galt utenom at jeg er bekymra siden det tar så lang tid å bli gravid. Kun erfart det motsatte tidligere.
    Har prøvd aktivt i 5 mnd, men har ikke brukt prevensjon på nærmere 1år.

Håper litt på junibaby , har troen da men kommer nok til å teste nå også, selv om sjangsen er mye mindre enn forrige mnd

18. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

6 dpo idag da..
    Når kan man tidligst begynne å teste?
    synes jo egentlig at tiden går kjempefort, men fra eggløsning og til ikm stopper ting litt opp

Vekta idag viste 77.5kg. Det er over 10kg for masse.
    Så nå er det full skjerpings! Vanskelig p begynne på en fredag men får gjøre et forsøk

Koffein skal også kuttes ned på.
    Vil gjøre det jeg kan nå for å øke sjansene for graviditet

19. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

8 dpo og måtte ta en test.
    Var forberedt på en strek og en strek ble det.
    Ikke like skuffa denne gang som forrige. Sikkert pga forrige pp hadde jeg full kontroll på el og hadde sex annenhver dag (om ikke mer) hele pp. Itillegg til småtegn så var håpet stort da.
    Denne pp har vi ikke prøvd like hardt.
    Mai er igrunn en mnd som passer litt dårlig, men hadde jo jubla om det ble to streker uansett

1 uke til mensen.. håper det går fort, så vi kan komme igang med pp6

Last edited: 27 Aug 2017
  20. onskebaby2018 Betatt av forumet Mailykke 2018

11 dpo idag og jeg er kvalm
    Jeg håper selvom det sikkert bare er helt tilfeldig at jeg ble det akkurat idag, hehe..
    Innstilt på at tr kommer, men er lov å ønske på to streker istedet
    Har ikke testa noe mer, får prøve å vente litt til:)

Passer jo så mye bedre med junibaby for våres del.. meeen.... ble gira på mai nå

• Liker Liker x 1

Del denne siden