Babydrøm♥️

I morgen er det endelig fredag og etterhvert helg! Jeg har seinvakt, og når jeg er ferdig på den bærer det rett på barnashus for å hente vogna[emoji175] gleeeder meg![emoji1][emoji322]
Idag 29+3[emoji175]
 
I går hentet vi vognen[emoji7] såå nydelig fin[emoji171]
Nesten sånn at jeg har lyst ut på trilletur allerede, hehe[emoji1]
29+5[emoji175]
 
32+0[emoji175]
Da er en ny uke påbegynt, og jeg har min siste fridag før det er tilbake på jobb. Dagene på det glade sørland gikk fint, turen ned og opp også. De kommende storesøsken var såå flinke [emoji173]️ merket at jeg hadde blitt godt hoven i anklene og føttene da jeg kom hjem igjen, og det toppet seg litt i går. Nå er det nesten tilbake til normalen, vi får se hva dagen bringer[emoji4] noen dager til nå, og så er det en siste sjekk av morkaken, gleder meg til å se deg igjen lille venn[emoji175]
 
32+2[emoji175]
Var visst vekstestimering i dag, hun er nå ca 2kg[emoji175]
Alt bra med lille frøken, estimert fødselsvekt er 3,5kg-4,0kg[emoji4] storesøster sin fødselsvekt var 3,7kg, håper hun ikke blir noe særlig større enn det[emoji4]
Nå blir det antagelig ikke flere turer til KK før slutten av juli[emoji175] time hos jordmor imorgen, gleder meg [emoji1][emoji175]
 
Timen hos jordmor i går gikk bra, litt lavt blodtrykk men ellers var alt tipp topp[emoji4]
Nå er det endelig helg, -lang helg[emoji1] De neste ukene vil det kun være 4 arbeidsdager hver uke, blir godt å ha en dag ekstra på å ta seg inn igjen[emoji4] den nest siste uken er full, men det går fint, for siste uken er bare på to dager! Snart permisjon [emoji175][emoji175] Hadde ikke trodd at jeg skulle jobbe 100% helt ut!
32+4[emoji175]
 
33+5[emoji175]
Det begynner å bli tungt, men åh hvor jeg nyter å være gravid, spark og bevegelse er helt fantastisk å kjenne på. Å vite at lille jenta vår vokser seg stor og sterk er godt å tenke på[emoji175] Storebror kom i uke 31, og klarte seg godt[emoji173]️
Har begynt å vaske håndklær til lille, og vil begynne på klærene hennes etterhvert. Fødebaggen også. Liker å ha ting klart[emoji175]
 
I går 34+6, var vi en tur innom obsposten på KK på grunn av noen dager med lite bevegelse. Vi fikk komme fort inn og både sparketest og ul ble gjort. Lillevenn begynte å kave straks sparketesten ble satt på, og prøvde å komme seg unna flere ganger[emoji1] samme gjorde hun under ul. Legen sa spøkefullt at "hun her blir det vanskelig å få med på julebildet"[emoji12]
Alt sto fint til med skatten vår, hun hadde som jeg tenkte snudd seg inn mot ryggen. Hun ble estimert til 2738g, noe som er litt over gjennomsnittet men likevel helt fint.
34+4 var jeg, kommende storesøster og mamma på en liten shoppingtur. Vi fikk en utrolig flott gammelrosa voksi urban vognpose[emoji7] begge de kommende storesøsknene fikk også noe av bestemoren siden babyen snart kommer[emoji175]
Det første kommende storesøster gjorde da vi kom inn på barnas hus var å løpe og finne noe hun ville gi til babyen[emoji175] både jeg og mamma ble skikkelig rørt[emoji175]

Ellers, så ble jeg 40% sykemeldt fra i dag av på torsdag da jeg var 34+3. Jeg trengte virkelig å roe ned, og jeg syns det er veldig bra at jeg har klart meg helt til nå uten noe sykemelding og lite egenmeldinger.
I dag er jeg 35+0, og jeg gleder meg sånn til å møte det lille nurket i magen[emoji175][emoji175]
 
35+3[emoji175]
I dag er en motsatt dag av hva som var i helgen. Til og med sambo var fascinert over hvor utrolig livlig hun har vært i kveld. Har virkelig styrt noe voldsomt på. Håper for all del at hun ikke har snudd seg[emoji85][emoji12]
 
35+5[emoji175]
De siste dagene har jeg kjent mye aktivitet hos lille venn i magen[emoji175] hun legger seg ofte til en av sidene i magen sånn at kulemagen min buler ut til den ene siden. Er ikke vanskelig å se hvor hun er da[emoji4] hun hikker også endel.
Jeg har nå fått vasket kluter og håndduker, og har begynt på babyklærene. Øverste skuffe i stellekommoden er gjort klar. Fødebaggen er påbegynt, det samme er stellevesken jeg vil ha med meg med klær og div. til babyen. Det nærmer seg virkelig med stormskritt. 4 dager til på jobb så er det permisjon, å som jeg ser frem til det. Blir tyngre dag for dag.
 
36+5[emoji175]25 dager til termin [emoji175]
1 dag igjen på jobb og så er det permisjon. Takk og lov! Er veldig sliten. Men koser meg likevel med å ha henne romsterende i magen[emoji175]
Er ferdig med å vaske babyklær, stellekommoden er klar. Mangler bare litt klær i fødebaggen. Straks ferdig med hele hentesettet (teppe, bukse, jakke, lue og sokker).
Sambo har jobbehelg, noe jeg kjenner er hardt for meg nå. Tre timer etter at jeg har stått opp er jeg helt gåen.
Kommende storesøster har hatt sin aller siste dag i barnehagen, noe som gjør meg emosjonell. Utrolig hvor fort disse årene har gått[emoji175]
 
Så er det første dag i permisjon! Sambo har ferie, og har gjort mye i hagen disse dagene som har gått. Ikke så mye jeg kan bidra med i disse dager, men så utrolig deilig at den begynner å se litt bedre ut[emoji4] nå skal det visst snart regne noen dager, så da får vi gjort en del inne også, det blir bra[emoji4] spent på når lillejenta vår kommer, helt utrolig at det snart er en liten baby i hus igjen [emoji175]
37+2[emoji175]
 
Hele hentesettet er ferdig! 37+3[emoji175]
Da tror jeg at stellebagen er ferdig pakket![emoji175]
5c5160ff01e4cee4ec41a14df4681ef1.jpg
 
38+4[emoji175]
Både mamma og sambo sover visst dårlig for tiden, ligger visst "på vakt"[emoji12] har sagt at de bare kan ta det med ro, jeg kjenner det nok når det skjer noe[emoji16]
Ellers er alt fint. Sover dårlig om nettene, men det er nå sånn det er. Lille venn har hatt en uke med skikkelig fest i magen fra ca kl 22 og utover, spørs om det er en natterangler vi får[emoji4]
Måtte til lege på 38 ukers kontrollen, lite fornøyd med det. Selvfølgelig måtte jordmor bli sykemeldt akkurat nå..
Ellers går jeg og venter. Hekler litt, og slapper mye av, lite energi om gangen i denne kroppen for tiden. Leser mye om amming, har så lyst å få det skikkelig til denne gangen! Håper baby er samarbeidsvillig!
 
Voldsomt som hun styrer på for tiden, nesten sånn at det er ubehagelig! Virker som om hun albuer/ kneer meg i siden, jeg kvepper skikkelig til, virker som hun er på vei igjennom[emoji12] sambo sa så fint at hun nok prøver å lage seg bedre plass, lurer på når hun forstår at det kun er en løsning på det problemet [emoji1][emoji175]
 
De to siste dagene har gått i baking. Mye kanelsnurrer har blitt fryst, en eplekake også. Nå er tanken å lage en porsjon med rundstykker også, men vi får se. Dagen i dag blir brukt til hekling og avslapping kjenner jeg.
39+1[emoji175]
 
39+6[emoji175]
Det er varmt og klamt, og jeg sover veldig dårlig. Jeg blir nok liggende i sengen/sofaen en del i dag kjenner jeg. Lurer på når hun kommer. Har ingen plager eller lignende som tilsier at en fødsel er nært forestående. Gleder meg til å få henne i armene mine[emoji175]
 
Nå begynner jeg å bli lei av å gå rundt og vente..
sambo begynner på jobb igjen etter ferien i morgen, så det betyr at jeg blir alene med storesøsknene.. ikke like lett å få hvile seg da[emoji58]

Er 40+0 i dag[emoji175]
Plutselig har jeg begynt å bekymre meg for gbs.. for et tidspunkt å begynne å tenke på det på[emoji85] jeg hadde i forrige svangerskap, og legen mente at i dette svangerskapet da jeg spurte, at det hadde kommet opp på prøvesvarene om jeg hadde det. Men nå har jeg brått blitt så usikker! Hva om jeg har det likevel? Lurte på om jeg skulle ta meg en tur inn til legekontoret i dag og levere en urinprøve, men så gikk jeg selvfølgelig på do i dag tidlig uten å tenke meg om, så fikk ikke tatt en urinprøve.
Jeg antar jo at det uansett er for sent, for prøven må jo sendes inn til dyrking, men kjenner dette stresser meg litt nå.

Kanskje er det ventetiden som gjør at hormonelle meg får litt for god tid til å tenke på, men likevel..
Tenker å ta det opp med jordmor imorgen, men hva om vesla kommer før?
 
Back
Topp