Babycall

Første.gullet

Andre møte med forumet
Hvordan ser dere behovet for babycall? Og hvilken har dere eventuelt valgt? Har kikket litt på nett, men synes det er veldig vanskelig. Noen som vil anbefale og forklare hvorfor? [emoji28][emoji85]
 
Har kjøpt denne:
Babycall Neonate BC-8000DV

Fordi den er testvinner blandt babycalls med kamera, og jeg er hysterisk førstegangsfødende som ønsker muligheten til å se babyen (sjekke at hun ikke ligger på magen feks) [emoji1]

Det går an å skru av kameradelen og kun bruke lyd. Og den trenger ikke å være koblet til strøm 24/7, så kan bruke den i vognen også [emoji108]
 
Vi kjøpte til vår første, en helt enkel en på Clas Ohlson som kom veldig bra ut i tester da (2007). Brukte den bare når vi var hos mine foreldre, da babyen ble lagt i en annen etasje enn der vi oppholdt oss på kveldstid. Vi bodde selv i leilighet så det var absolutt ikke nødvendig der. Vi hørte de alltid om det var noe, og så sjekket jeg alltid før jeg selv gikk for å legge meg. Noe mer overvåking hadde ikke jeg behov for (men så blir jeg omtalt som en veeeeldig rolig og avslappet mor, kanskje litt for mye til tider :hilarious: )
Jeg har ikke fått tak i nå (den gamle ligger vel fortsatt hos mamma og pappa). Vi bor riktignok i hus, men soverommet og oppholdsrom er på samme plan så jeg satser på at vi hører dersom det er noe. Og hun skal sove inne hos oss så det blir vel en sjekk før vi legger oss selv, når hun etterhvert blir lagt i egen seng for natten. Regner med det blir samsoving i starten.
 
Fikk neonate i barselgave med storebror :) veldig fornøyd da den har lang rekkevidde, tar opp all slags lyd og viser temperatur

Har også Phillips sin med kamera som vi bruker på soverommet til storebror, har kjøpt til kamera til lillebror. Er og var hysterisk over å ikke se ham når jeg ønsket på kveldstid - våknet om jeg gikk innpå rommet for å se til ham, så da løste vi det lett :)

Veldig fornøyd med begge!
 
Skal kjøpe Neonate uten kamera, fått den anbefalt pga rekkevidde og batteritid. Regner med den kommer til å bli brukt når baby sover ute i vogn eller hvis hun ligger i bedsidecrib på soverommet vårt når vi ikke har lagt oss.

Er førstegangs men velger allikevel uten kamera da jeg har sett en del venninner som ikke klarer å gjøre en ting utenom å se på kameraet. Det vil jeg rett og slett ikke, men det er jo opp til hver enkelt.
 
Skal kjøpe neonate uten kamera[emoji3] Hørt mye skryt av den og kommer til å bruke den når hun etterhvert ligger ute i vogna, etter hun har lagt seg og vi evt sitter ute på verandaen om sommeren ect :)
 
Vi har kjøpt neonate bc5800 eller noe i den duren. Hvor mye den blir brukt hjemme i starten er usikkert, men av erfaring er det kjekt å ha etterhvert som de blir større og vi er på farten med campingvogna [emoji6]
 
Har kjøpt denne:
Babycall Neonate BC-8000DV

Fordi den er testvinner blandt babycalls med kamera, og jeg er hysterisk førstegangsfødende som ønsker muligheten til å se babyen (sjekke at hun ikke ligger på magen feks) [emoji1]

Det går an å skru av kameradelen og kun bruke lyd. Og den trenger ikke å være koblet til strøm 24/7, så kan bruke den i vognen også [emoji108]

Bestilte denne i går på mimmis til 2000,- Har sjekka opp forskjellige plasser og var enige at det var denne vi ville ha. Babyen kjem i starten til å sove på stua til vi legg oss, men etterkvart skal den sove i kjellaren og når eg då set på syrommet i andre enden av huset er det greitt å kunne sjå lille også :)
 
Vi kjøpte Neonate uten kamera til førstemann og kunne ikke klart meg uten etter han begynte å sove på eget rom. Vi bor på småbruk så da kan jeg drive ute i både Hagen og låven etter han har lagt seg og gå til postkassen. Eller om han sover i vogn og jeg holder på inne. Rekkevidde på 800-meter. Vi har soverom i 2. Etasje alle sammen, men bruker den hver kveld fremdeles og han er 2,5 år.
 
Planen er å kjøpe neonate uten kamera her og. Brukte avent sin sist, men den sleit vi ut. Brukte den når barnet sov på verandaen, la den i vogna. Hadde den også med om jeg gikk trilletur og stoppa på kafé der barnet sov ute mens jeg satt inne. Greit å høre i tillegg til å se vogna. Hadde den også på soverommet om kvelden fram til han var to og et halvt omtrent. Ønsker nå en med litt mindre deler og god batteritid. Kanskje vi kan ønske i gave? :)
 
Vi hadde avent med nr 1 og nr 2 uten kamera. Den første var ganske enkel, men kostet opp i mot 1000kr likevel. Måtte klage på den 3 ganger og til slutt så fikk vi ikke klaget på den (på Elkjøp) så da chattet jeg med produsenten (Philips) og de var helt supre :) sente oss en helt ny mye mer fancy modell med hjem på døra levering to dager før jul. Og det kostet oss ingenting :) og den har vi vel enda, men vi har ikke sjekka om den fortsatt funker.
 
Skal ha neonate uten kamera. Trenger babycall til når hun skal sove ute i vogn, og når hun sover på soverommet uten at vi er lagt oss[emoji4]
 
Vi hadde Avent sist, med 1 base og 2 bærbare. Vi slet veldig med at de bærbare begynte å støye (skrape lyd som var høy og konstant) når de lå ute i vognen som gjorde at vi ikke hørte babyen gråt på den inne, og at basen fikk inn andres signaler slik at vi hørte barn som snakket sammen og voksne som skravlet. Akkurat som den tok inn noen walkie talki'er eller noe :facepalm: Flyktelig slitsomt når den begynte sånn ganske seint på kvelden.....
Nå er jo dette mange år siden så teknologien har kanskje bedret seg, men er det noen som har opplevd dette med de nye nå til dags?
Som f.eks med den Neonate? :happy:
 
Sniker fra desember.

Vi har også kjøpt Neonate BC-8000DV. Det er uaktuelt for oss å ikke ha kamera og det er også viktig at forbindelsen er god og at den ikke ”ramler ut”. Den har kommet bra ut i tester og vi har også fått den anbefalt av kjente.
 
Har også kjøpt den neonate med kamera som var best i test. Fikk tak i den brukt pp finn.no. :)
 
Vi har Philips avent, som ble kjøpt til storebror.
Første tiden har vi ikke behov, men når hun kan sove ute i vogna på dagtid etterhvert syns jeg det er greit å kunne høre når hun våkner. Inne har vi ikke behov, pga kort avstand til soverom. :)
 
Back
Topp