Babycall - med eller uten video?

Andunge

Glad i forumet
Jeg har nettopp kjøpt meg Neonate babycall uten video... men nå vurderer jeg å bytte den til den med video.

Babyen min kan noen ganger gråte et par hikst i søvne uten å våkne. Derfor tenkte jeg at det hadde vært smart med video feed for å sjekke om han faktisk våkner eller ikke.

Noen tanker, folkens?
 
Nå har ikke vi fått babyen ut av magen ennå, men vi har kjøpt neanate uten video vi også. Vi vil ikke ha med video av den enkle grunn at vi nok hadde blitt hele pranoid av det, og følt at vi måtte sitte og se på skjermen hele tiden. Og så har vi ikke vondt at mosjonen med å reise oss og gå og sjekke om det er noe :p
 
Spørs hvor stort hus dere har. Ligger babyen i en annen etasje ser jeg fordelen med kamera, hvis ikke er det like greit å enten se an om han våkner mer eller ta en rask titt :)
 
Nå har ikke vi fått babyen ut av magen ennå, men vi har kjøpt neanate uten video vi også. Vi vil ikke ha med video av den enkle grunn at vi nok hadde blitt hele pranoid av det, og følt at vi måtte sitte og se på skjermen hele tiden. Og så har vi ikke vondt at mosjonen med å reise oss og gå og sjekke om det er noe :p

Enig. Både fordi jeg ikke vil sitte og se etter noe galt hele tiden, og fordi jeg tenker at man skal "fjernovervåke" barna så lite som mulig når man ikke trenger det (det er selvfølgelig noe annet ved medisinske eller andre behov).
 
Vi vurderer å kjøpe denne. Noen som har den?
Hva er evt bra ikke bra
8c1d48028e4fee4c540061de745a15a2.jpg
 
Vi har neonate med video og ville ikke byttet til uten kamera. Hadde tidligere avent sin med kamera. Byttet til neonate av tre årsaker: kan koble flere kameraer til neonate (har to små barn), mye bedre rekkevidde og mindre støy (avent reagerte veldig på tråløst nett, signaler fra mob ol). Føler at jeg har mye bedre kontroll på barna og kan se om ting roer seg eller eskalerer.
 
Vi har neonate med video og ville ikke byttet til uten kamera. Hadde tidligere avent sin med kamera. Byttet til neonate av tre årsaker: kan koble flere kameraer til neonate (har to små barn), mye bedre rekkevidde og mindre støy (avent reagerte veldig på tråløst nett, signaler fra mob ol). Føler at jeg har mye bedre kontroll på barna og kan se om ting roer seg eller eskalerer.

Glemte å skrive at de få gangene vi har hatt barnevakt har de satt stor pris på video funksjonen
 
Vi har begge deler. Startet med en neonate uten video da jeg hadde mest behov for å bruke babycall ute. Etterhvert som han ble litt større og mer urolig/bevegelig kjøpte vi med video og brukte på soverommet.
 
Mange av dem med video er det enkelt å hacke og det er også blitt gjort. Det er ikke verdt det. På nettsider legges live-video ut.

De uten video har ofte lav stråling og bedre lydkvalitet. Som det danske merket jeg har helt glemt hva heter. Svarte enheter som ser ut som små walkietalkies. Neonate var det kanskje den het!

Vi har ikke babycall. Er så lytt hos oss uansett. Hadde i to mnd, men brukte aldri, så vi solgte den igjen.

Om man først skal ha en babycall med video bør man ha en som ikke kobler seg på wifi-nettverket. Vet ikke om man får tak i det en gang.
 
Mange av dem med video er det enkelt å hacke og det er også blitt gjort. Det er ikke verdt det. På nettsider legges live-video ut.

De uten video har ofte lav stråling og bedre lydkvalitet. Som det danske merket jeg har helt glemt hva heter. Svarte enheter som ser ut som små walkietalkies. Neonate var det kanskje den het!

Vi har ikke babycall. Er så lytt hos oss uansett. Hadde i to mnd, men brukte aldri, så vi solgte den igjen.

Om man først skal ha en babycall med video bør man ha en som ikke kobler seg på wifi-nettverket. Vet ikke om man får tak i det en gang.

Nå er ikke jeg noe ekspert, men hvis jeg har skjønt det riktig er neonate sine babycaller digitale og ikke koblet til Wi-Fi-nettverket. Mulig jeg har misforstått , men det reklameres ihverfall for at den nesten er umulig å hacke. Noen som har litt mer peiling enn meg på dette?
 
Nå er ikke jeg noe ekspert, men hvis jeg har skjønt det riktig er neonate sine babycaller digitale og ikke koblet til Wi-Fi-nettverket. Mulig jeg har misforstått , men det reklameres ihverfall for at den nesten er umulig å hacke. Noen som har litt mer peiling enn meg på dette?
Det stemmer, men de har heller ikke video. Det var en av grunnene til at vi kjøpte Neonate. At den er analog :)
 
Vi har neonate med video og er veldig fornøyd med den. Har valgt innstillingen hvor video kun skrus på når hun lager lyd.

Jeg kan da enkelt se om hun har sparket av seg dyna, mista smokk eller om hun roer seg igjen av seg selv.
Tror jeg sparer meg for mange turer inn på rommet ved å ha videofunksjonen og dermed forstyrrer henne mindre.

Den er jo ganske dyr, men var kun den jeg fant med video som var oppladbar slik at jeg kan bruke den når hun sover ute i vogna.
 
Vi har neonate med video og er veldig fornøyd med den. Har valgt innstillingen hvor video kun skrus på når hun lager lyd.

Jeg kan da enkelt se om hun har sparket av seg dyna, mista smokk eller om hun roer seg igjen av seg selv.
Tror jeg sparer meg for mange turer inn på rommet ved å ha videofunksjonen og dermed forstyrrer henne mindre.

Den er jo ganske dyr, men var kun den jeg fant med video som var oppladbar slik at jeg kan bruke den når hun sover ute i vogna.

Sikkert et dumt spmørsmål , men er video funksjon det samme som kamera?
 
Vi har neonate med kamera og er veldig glad vi har det :) er sikkert blitt litt avhengig av kamera men syns det er greit med det.
 
Vi har neonate med kamera og er veldig glad vi har det :) er sikkert blitt litt avhengig av kamera men syns det er greit med det.
Ja, jeg mente kamera. Det var litt rart forklart av meg :hungry:

Da har vi alle tre samme type. Er super fornøyd. Sjekket opp med produsenten og den skal visst være en av markedets sikkreste. Men hvis noen absolutt skulle hacke seg inn vil de bare se en seng med en dyne (størstemann drar alltid dyna over hode, å ja han får puste) en annen seng hvor kun det halve ansiktet er synlig bak kosekluten. Så de bildene kan ikke brukes til mye :p
 
Babycall med kamera gav meg natteroen tilbake, noe av det beste hjelpemidlet jeg har hatt. Kan våkne av lyd, se på kameraet og sove videre hvis babyen sover fortsatt. Fantastisk å slippe å løpe å sjekke. Min sov på eget rom siden han var 2 uker.:) har topcom babyviewer.
 
Fikk neonate med video til jul. Baby har ikke kommet enda men tror det blir bra altså :) Har testet litt med mannen og meg i hver vår etasje blsnt annet. Fin lyd og klart bilde.

Den har lang rekkevidde. Flere foreldre i gata her vi bor bruker den om sommeren når vi drikker litt bobler på hverandres terrasser. Da er det selvsagt snakk om litt større barn og ikke baby ;)
 
Back
Topp