Babybading

Evva

Blir kjent med forumet
Er det noen som vet når det er for sent å begynne på babybading?
 
Mener å huske at man må begynne før barnet er ca. 6 måneder gammel. Ellers virker ikke lukkemekanismen lenger.
 
Jeg ble også fortalt at de var 6 måneder, men det går jo ann å forhøre seg hvis babyen er eldre enn dette. Lykke til[;)]
 
Joda, det er seks måneder. Men det er aldri for sent å begynne å gå i bassenget med barnet! Nå er det jo noen leger som mener at klorvannet som er i bassenget er skadelig, og at gassene kan bidra til å øke farene for astma. Men det er delte meninger om dette. [:D]
 
Det er bare og melde på barnet på babysvømming det.Vi går vidregående kurs 2 nå,og da vi begynte på kurset var det ei på 7 mnd som gikk.Og det gikk helt greit.
Ønsker deg lykke til,og håper du får plass på babysvømming.
 
Men jeg får ikke plass på noe babybading,kan vi gå i basenget med barnet selv?noen tips?
 
Jeg trodde nå at man kan begynne fram til ungene nærmer seg to år, men at lukkefunksjonen må trenes opp igjen. Vet ikke hvor du bor, men de fleste steder har vel et slags "rehab. senter" i nærheten og kan da ta kontakt med disse for å høre om det er varmtvannsbassenget tilgjenngelige.

Vi var i en svømmehall med eldstemann da han var et år og han ble fort kald i barnebassenget. Så derfor gikk vi ikke mer. Hvis du vil trene alene med ungen din er det sikkert lurt å gå ca en gang per uke, og at du er der noen ganger før du tar babyen under. På de kursene vi har gått på har de sprutet litt vann i fjeset bå babyen før de dykkes og være veldig trøstende når de kommer opp igjen. De er bare såvidt under et sekund eller to de første ukene. Hvis du kommer i gang slik selv, kan du sikkert melde deg på et kurs til høsten nå og holde gående på egenhånd fram til da. Vi har jo hatt sommerferie med minstejenta, og det gikk fint da hun kom tilbake.

Lykke til!!

P.S. Hvis du bor i Oslo kan du gå inn på www.olimswim.no og se hva hun skriver. Hvis du ikke bor i Oslo kan du jo se etter tips uansett. Vi gikk der med eldstemann og var veldig godt fornøyd.

Teene
 
Back
Topp