Baby vil ikke die på høyre pupp

Jente24år

Glad i forumet
hun er 4 uker gammel, og i går og idag har hun vegret seg for å amme på høyre pupp... gaper og leter etter puppen og hun har den i munnen men hun nekter å suge, og så skriker hun.
Hun har ammet noen ganger på den siden, men lite i forhold til på venstre pupp. Den tar hun stort sett med en gang.

Jeg tvinger henne ikke til brystet eller holder hodet hennes fast der, jeg lar henne styre selv og lete seg frem. Men det nytter ikke...

Hva kan jeg gjøre? Og hvorfor er det slik? :(
 
hun er 4 uker gammel, og i går og idag har hun vegret seg for å amme på høyre pupp... gaper og leter etter puppen og hun har den i munnen men hun nekter å suge, og så skriker hun.
Hun har ammet noen ganger på den siden, men lite i forhold til på venstre pupp. Den tar hun stort sett med en gang.

Jeg tvinger henne ikke til brystet eller holder hodet hennes fast der, jeg lar henne styre selv og lete seg frem. Men det nytter ikke...

Hva kan jeg gjøre? Og hvorfor er det slik? :(

Sånn er det for mange, og det har ingenting med "låsninger" e.l. å gjøre.
Bare legg henne samme vei som ved den venstre puppen, så bør det gå bedre. :) (Altså bare la henne ligge som hun gjør, og flytte/snu deg, eller legge henne i tvillingstilling.)
Evt. kan du prøve med tilbakelent amming, eller liggende amming. Legg henne på en pute og la henne ta puppen liggende, i samme stilling. (Lettere med litt større, eller "lenger" pupper.)
 
Sånn er det for mange, og det har ingenting med "låsninger" e.l. å gjøre.
Bare legg henne samme vei som ved den venstre puppen, så bør det gå bedre. :) (Altså bare la henne ligge som hun gjør, og flytte/snu deg, eller legge henne i tvillingstilling.)
Evt. kan du prøve med tilbakelent amming, eller liggende amming. Legg henne på en pute og la henne ta puppen liggende, i samme stilling. (Lettere med litt større, eller "lenger" pupper.)
Har prøvd mange forskjellige stillinger, men ingenting nytter...

Hun bruker ikke smokk, men jeg gav henne den, og la henne med hode i min høyre armkrok, tok ut smokken og tilbydde henne puppen, og da tok hun den... så nå ammer hun på høyre side...
men måtte liksom «lure» henne til å ta den.. vet ikke om det er bra...
men jeg lurer på hvorfor hun ikke vil ta den av seg selv, uten smokken først...
da er det jo ikke stillinga som er problemet...
 
Har prøvd mange forskjellige stillinger, men ingenting nytter...

Hun bruker ikke smokk, men jeg gav henne den, og la henne med hode i min høyre armkrok, tok ut smokken og tilbydde henne puppen, og da tok hun den... så nå ammer hun på høyre side...
men måtte liksom «lure» henne til å ta den.. vet ikke om det er bra...
men jeg lurer på hvorfor hun ikke vil ta den av seg selv, uten smokken først...
da er det jo ikke stillinga som er problemet...
Det går seg helt sikkert til. Fortsett å tilby begge sider:) så lenge hun koblet seg fint på og alt kjennes bra så er det vel ikke farlig at hun fikk sutt først. Synes jeg husker at jeg lurte mine en god del i starten:) Hvis det blir mye styr kan du kanskje få kontakt med en ammehjelper?:) evt helsestasjonen også.
 
Har prøvd mange forskjellige stillinger, men ingenting nytter...

Hun bruker ikke smokk, men jeg gav henne den, og la henne med hode i min høyre armkrok, tok ut smokken og tilbydde henne puppen, og da tok hun den... så nå ammer hun på høyre side...
men måtte liksom «lure» henne til å ta den.. vet ikke om det er bra...
men jeg lurer på hvorfor hun ikke vil ta den av seg selv, uten smokken først...
da er det jo ikke stillinga som er problemet...

Det kan være så enkelt som at utdrivningsrefleksen er litt tregere på den andre puppen.
Det er ikke noe problem at du må "lure" i henne puppen. :)
 
Det er veldig vanlig at man har tregere utdrivning/mindre melk på en side. Jeg har stort sett fullammet mine med høyrepuppen, da venstre er helt håpløs. Den har for det meste blitt brukt til de gangene de har villet ha pupp, men ikke melk.
 
Back
Topp