baby våkner ofte

monica1988

Første møte med forumet
Min lille prinsesse på 7 mnd våkner så ofte på kveld/natt. i gjennomsnitt en gang i timen eller mer. Det holder stort sett å gi henne smokken så sovner hun igjen men det begynner å bli ganske slitsomt allikevel. Hun får grøt x2, middag og frukt i tillegg til morsmelk 3 måltider. hun sover 3 dupper på dagen, til sammen ca 3 timer, legges ved 19 tiden og sovner ganske fort. jeg ammer henne ikke på natten lenger da hun sluttet å være sulten på morgenen. sover i egen seng på soverommet vårt, det er mørkt og rundt 20 grader der. hun er blid og fornøyd på dagtid og har våknet mye på natten hele livet egentlig. Noen tips?
 
Min lille prinsesse på 7 mnd våkner så ofte på kveld/natt. i gjennomsnitt en gang i timen eller mer. Det holder stort sett å gi henne smokken så sovner hun igjen men det begynner å bli ganske slitsomt allikevel. Hun får grøt x2, middag og frukt i tillegg til morsmelk 3 måltider. hun sover 3 dupper på dagen, til sammen ca 3 timer, legges ved 19 tiden og sovner ganske fort. jeg ammer henne ikke på natten lenger da hun sluttet å være sulten på morgenen. sover i egen seng på soverommet vårt, det er mørkt og rundt 20 grader der. hun er blid og fornøyd på dagtid og har våknet mye på natten hele livet egentlig. Noen tips?
Hei! Skjønner godt at du blir sliten av all oppvåkning på kveld/natt. Det høres for meg ut som dere har innarbeidet gode søvn og måltidsrutiner. Kan hende er årsaken til at hun våkner at hun er tørst. Det kan vøre lurt å gi henne vann på kopp. Et annet råd kan være å legg flere smokker i sengen, slik at hun selv kan få tak i dem når hun våkner. Dette kan muligens være lettere dersom dere har noe nattlys på i rommet. Håper rådene kan være til hjelp for dere, slik at det blir mer ro på kveld og natt. Lykke til! Hilsen Elin
 
jeg har akkurat samme problem med min lille.. han er 6 mnd da. men skal prøve å legge flere smokker i sengen..men ikke alltid han greier å ta smokken i munnen på dagen, så få se om natten hehe.. tviler, men må prøves.
 
Back
Topp