Baby som gulper

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Flere som har baby som gulper noe ekstremt?
Trudd det skulle gi seg, iallefall avta men blir bare verre.... må skifte gulpkluter og tøy på meg og baby flere ganger om dagen for at det er så mye
 
Her og...
Veldig mye vasketøy :dead:

Går din bra opp i vekt?
 
Her og...
Veldig mye vasketøy :dead:

Går din bra opp i vekt?
Kun idag var det 2-3skift på både ham og meg så veldig mye vasking av klær..

Foreløbig har han gjort det, ser også at han bare blir større, så trur ikke vekt er noe problem :) skal til hs på tirsdag
 
Kun idag var det 2-3skift på både ham og meg så veldig mye vasking av klær..

Foreløbig har han gjort det, ser også at han bare blir større, så trur ikke vekt er noe problem :) skal til hs på tirsdag

Jeg tok opp gulpingen med hs ift om det kunne være refluks, men fikk beskjed om at det var normalt så lenge hun la på seg.
Da er det sikkert normalt med din også :)
Noen gulper bare mer enn andre og vi fikk visst dem :p
 
Gulp er normalt for baby da lukkemuskelen mellom magesekk og spiserør er umoden. Høres ut som overskuddsmelk som kommer da baby går opp i vekt :)
 
Jeg tok opp gulpingen med hs ift om det kunne være refluks, men fikk beskjed om at det var normalt så lenge hun la på seg.
Da er det sikkert normalt med din også :)
Noen gulper bare mer enn andre og vi fikk visst dem :p

Får håp der avtar etter de har begynt å fylt noen måneder da ;p
 
Mi jente gulper mye mer enn det broren gjorde, men hun legger på seg mer enn han på den tida! Hun er en skikkelig gulpebaby!
Hun har lagt på seg 300 g i uka siden vi kom fra sykehuset og over 200 g i uka siden fødsel.

Så ikke vær engstelig om baby gulper mye.

Det med vekt også, gutten vår er lang og tynn, men han følger sin egen kurve ang alle mål. Det er stort sett det som er av interesse.

Her har vi en flott helsestasjon som er åpen for at alle med småttiser kan komme innom. Her kan man både amme og veie selv uten avtale.

Jeg var ofte innom med førstemann siden han gikk litt mye ned i vekt på sykehuset og jeg hadde lite melk i starten. Det var en betryggelse. Da så jeg at lille fulgte sin egen kurve når jeg fullammet ,som for meg var en bekreftelse på at jeg hadde nok melk til han.
Godt å slippe den bekymringa! Det lettet mitt hjerte.
Vil anbefale aktiv bruk av helsestasjonen for de som føler det som jeg gjorde.

Man skriver opp mål ( hodet, vekt) ( lengde ikke før ved 3 mnd igjen ) og dato og så legger helsesekretæren dem inn i skjema som du kan få printet ut.
 
Mi jente gulper mye mer enn det broren gjorde, men hun legger på seg mer enn han på den tida! Hun er en skikkelig gulpebaby!
Hun har lagt på seg 300 g i uka siden vi kom fra sykehuset og over 200 g i uka siden fødsel.

Så ikke vær engstelig om baby gulper mye.

Det med vekt også, gutten vår er lang og tynn, men han følger sin egen kurve ang alle mål. Det er stort sett det som er av interesse.

Her har vi en flott helsestasjon som er åpen for at alle med småttiser kan komme innom. Her kan man både amme og veie selv uten avtale.

Jeg var ofte innom med førstemann siden han gikk litt mye ned i vekt på sykehuset og jeg hadde lite melk i starten. Det var en betryggelse. Da så jeg at lille fulgte sin egen kurve når jeg fullammet ,som for meg var en bekreftelse på at jeg hadde nok melk til han.
Godt å slippe den bekymringa! Det lettet mitt hjerte.
Vil anbefale aktiv bruk av helsestasjonen for de som føler det som jeg gjorde.

Man skriver opp mål ( hodet, vekt) ( lengde ikke før ved 3 mnd igjen ) og dato og så legger helsesekretæren dem inn i skjema som du kan få printet ut.
Vi også har en slik helsestasjon, er fantastisk! Bare det å vite at vi har en plass å amme om vi skulle være i byen :)

Her har den lille lagt på seg 350-400gram i uka så er ikke redd for for lite melk, haha mer motsatt egentlig ;p men han gikk ned mye i vekt på sykehuset fordi melka kom så sendt. Så hs sier at de som mister mye den første tida får et slikt hopp opp i vekt :)

Med nr.1 så spiste han også som en helt men var alltid tynn og lang(er det fortsatt), men han begynte tidlig å bevege seg på gulvet og har høy forbrenning, men fulgte alltid sin egen kurve. Men han gulpa nesten aldrig!
 
Sniker fra Desember.
Min gulpa mye ifra 2-3 uker og frem til 10 uker. Så roet det seg litt (noe som og er vanlig at det gjør) så ikke fortvil. Det kan være en fase knyttet til umodenhet. Husk å rape godt mellom måltid eller under måltid, det hjalp litt for oss,selv om hun blir frustrert når jeg kobler henne av. Nå trenger jeg ikke koble henne av lenger, men ser at det er endel overskudd melk til tider. Den er klumpete og ser ut som råmelk ifra fjøset ;)
 
Gulpeguri mi legger bare på seg 100-200g i uka. HS sier det er akkurat såvidt normalt, så de vil vurdere refluks medisin hvis det ikke øker videre :/
Skal veie henne i morgen, og kjenner at jeg gruer meg..

Hun gulper enormt mye, spruten står, og vi må vaske bodyer, pysjamaser og gulpekluter hver dag [emoji85] Brystene mine blir jo tømt også, så det er nok en del frustrasjon her hjemme fordi hun ikke får følt seg mett over tid, og hun må jobbe hardt for å få it melk etter flere gulpe/spise-runder. Og så er det jo sløs med både ammetid og morsmelk! [emoji28]

Hun raper under og etter måltid, og har heldigvis sjeldent magevondt :)

Håper det går seg bedre til!
 
Gulpeguri mi legger bare på seg 100-200g i uka. HS sier det er akkurat såvidt normalt, så de vil vurdere refluks medisin hvis det ikke øker videre :/
Skal veie henne i morgen, og kjenner at jeg gruer meg..

Hun gulper enormt mye, spruten står, og vi må vaske bodyer, pysjamaser og gulpekluter hver dag [emoji85] Brystene mine blir jo tømt også, så det er nok en del frustrasjon her hjemme fordi hun ikke får følt seg mett over tid, og hun må jobbe hardt for å få it melk etter flere gulpe/spise-runder. Og så er det jo sløs med både ammetid og morsmelk! [emoji28]

Hun raper under og etter måltid, og har heldigvis sjeldent magevondt :)

Håper det går seg bedre til!

Åh, men følger hun sin kurve da? Får håpe hun har lagt fint på seg

Slik er det til oss også, vask og bytting av bodyer, pysj og gulpkluter hver dag.. kjøpe flere gulpkluter her om dagen før å ha nokk
 
Sniker fra Desember.
Min gulpa mye ifra 2-3 uker og frem til 10 uker. Så roet det seg litt (noe som og er vanlig at det gjør) så ikke fortvil. Det kan være en fase knyttet til umodenhet. Husk å rape godt mellom måltid eller under måltid, det hjalp litt for oss,selv om hun blir frustrert når jeg kobler henne av. Nå trenger jeg ikke koble henne av lenger, men ser at det er endel overskudd melk til tider. Den er klumpete og ser ut som råmelk ifra fjøset ;)

Takk for oppløftende ord håper det bedrer seg her også! Er spent på vekt på tirsdag da han har gulpet så mye siden sist..

Her ser gulpet ut som tynn, tynn grøt med slim i..
Hjelper ikke å rape for kommer som regel med rap ellers gi seg ham så mye at han gulper pga all pressinga
 
Mye gulp her også. Henvist til barneklinikken. Men tror egentlig ikke et er reflux. Da skulle hun vell hatt mange plager gjennom hele dagen?
 
Takk for oppløftende ord håper det bedrer seg her også! Er spent på vekt på tirsdag da han har gulpet så mye siden sist..

Her ser gulpet ut som tynn, tynn grøt med slim i..
Hjelper ikke å rape for kommer som regel med rap ellers gi seg ham så mye at han gulper pga all pressinga
Oppdater når du har fått tatt vekt da. :) så lenge det er flere våte bleier i døgnet hadde jeg ikke stressa med det.
 
Back
Topp