Baby og hund?

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Dere som har hund, hvor går "grensa" for hunden?

Får den være oppå lekematta? Får den slikke babyen i fjeset og på fingrene?

Selv om jeg elsker hunden min så har jeg blitt litt "redd" for bakterier og hår på twinsa.
Han slikker jo på alt mulig ute, så er rask til å vaske hendene til twinsa om han slikker på hendene deres. Vil jo ikke at de skal få i seg de bakteriene...

Men snart begynner de å krabbe, og jeg ser hvor interesserte de er i hunden, så han kommer til å slikke dem mye mer i ansiktet når de er mobile og flyttet seg fra lekematten.

Vet at slikking i fjeset er et tegn på underkastelse, så jeg vil jo ikke hindre hunden i vise det heller...
 
Grensa går at hunden ikke får lov til å være på lekematta og ikke får slikke på fingre og ansikt. Hun er på lekematta og slikker på fingre og ansikt hver gang muligheten byr seg :hilarious:

Vi har så liten stue så det med lekematta får bare gå. Men jeg stopper hun hver gang hun prøver å slikke. Hun foretrekker å slikke INNI munn, nese eller ører, og det hater jeg at hun gjør på meg. Men jeg kjefter ikke(prøver å la vær), bare fjerner hun.
 
Vår hund skal sleike på alle hun møter, men der har vi vært bestemte når det kommer til Lea. Hun får ikke lov til å sleike på armer og i ansikt, ikke får hun være på lekematta, og ikke får hun røre leke hennes. Jeg gir mye rå mat så jeg vil absolutt ikke at hun skal sleike rundt på alt. Det vet hun godt, selvom hun prøver seg en gang i ny og ned :hilarious:
 
Hunden får ikke lov å slikke på babyene. Hun får komme til dem når jeg inviterer, og blir bedt om å gå hvis hun kommer for å dominere (går imellom meg og babyene for å skille oss. Fremstår sjalu :p ellers får hun ligge inntil dem i sofaen og være nær dem når hun er rolig. Er veldig rolig, så egentlig går det helt fint :) ❤️
 
Eh, vell, hunden vår gjør stort sett som han vil :p Har trent han en evighet på å ikke slikke henne i ansiktet, være rolig rundt henne, ikke ligge på lekematta, ikke ta leker osv. Mern han slikker når han vil, sover på lekematta og tar lekene når han får sjans :wacky: Staere hund skal du lete lenge etter. Jeg stopper ham fra å slikke i ansiktet, byttehandler når han tar lekene og lekematta har jeg gitt opp :p Tror hun overlever, er ikke første baby som har vokst opp med dyr :joyful:
 
Hunden her er så gammel at lekene interesserer veldig lite, og den har friskt i minne at babyer kan dra i pelsen tror jeg. :p Så den holder seg som oftest litt på avstand selv. Men av og til snuser den litt på babyen, og må da stoppes fra å slikke noen ganger.

Lekematten ligger på gulvet hele tiden, så den går den nok på av og til. Har robotstøvsuger som holder hårene sånn ca under kontroll. :p
 
Han får slikke mini i fjeset og fingrene, men ikke i munnen og øynene. Vasker ungen rett etterpå, for å være sikker. Har prøvd i 6 mnd å holde hunden unna lekematten, men har rett og slett gitt litt opp. Vi har en stor husky på 35kg, og en 3roms på 68kvm, så hunden må nesten få bevege seg der han vil. Men han får ikke lov til å spise godbiter eller margbein på matta. Han prøver seg av og til på lekene, men kun de aller nyeste. Jeg stopper han å sier at det er babyens leker.. Det har han godtatt. Lekene får ligge ifred på gulvet på dagtid, og blir ryddet bort i når mini skal legge seg.
 
Her slikker også hunden i ansikt og fingre, men stopper når hun vil sleike inni munnen. Ellers liker hun å legge seg på lekematta når mini ligger der, og mini synes det er veldig stas, så det får hun lov til så lenge hun er rolig :happy:
 
Får ikke lov til å slikke hender og ansikt. Og ikke ta leker eller ligge på lekematten, hun røyter så mye. Ellers er vi veldig obs på hendene til lillegutt som er inne i en klypeperiode. Så er veldig på vakt så hunden slipper å bli dratt i pelsen.
 
Han er oppi henne om han vil. Men har respekt for henne og holder seg i grei avstand oftest. Men blitt mer sjalu og skal da gå mellom oss og henne.
 
Hår, slikking osv er jeg ikke streng på. Han ligger i sofaen og på lekematten, mens sengen vår er naturligvis off limit.
 
Back
Topp