Baby nest

Mamma til 3 gull

Gift med forumet
hva slags tanker har dere om baby nest? For meg ser det genialt ut men ser også at man skal være forsiktig i forhold til bruk. Husker med de to andre så har vi hatt de sovende i bagen fra vogn for å skape en mer nesty følelse. Noen med erfaring eller tanker rundt det?
 
Jeg tenker at vi skal bruke det på dagtid. Feks til å ha i sofaen. Har ikke tenkt så mye utover det.

Planen er at babyen skal sove i sin egen seng på soverommet med oss(så får vi se hvordan det går med den planen :p ), men noen har jo babynest mellom seg i senga, vet ikke om det er farlig?

Høres jo tryggere ut at babyen ligger i et babynest i senga enn bare rett på madrassen?
 
Har to jeg [emoji4]

En til stuen og en til soverommet.
 
Min første unge var en sånn merkelig skrue som trivdes bedre midt på en åpen plass enn pakket inn og skjermet. Så jeg kjøper i alle fall ikke før jeg har funnet ut hva slags unge jeg har :)
 
Skal ha, til ymse bruk. Mest på dagtid ser eg for meg..får sjå korleis det blir på natt. Ser for meg at det kan funke som ein ekstra trygghet på natt, om ungen først ligg oppi senga vår..
 
Hadde det til førstemann og skal helt klart ha det igjen. Brukte det så mye. På sofaen, i vugga og ved samsoving. Bare legge babynestet mellom hodeputene våres og enkelt å amme når våkna flere ganger om natten. Brukte det så lenge vi at når ble for liten så bare snudde vi det slik at åpningen ble ved hodet hans.
 
Har kjøpt Voksi sitt nest, og tenker det blir en slags soveplass på dagtid, hvis ikke ute i vognen. Fint sted å legge fra seg baby hvis man må på do etc den første tiden.

CE983EF1-2172-4FD4-ABEA-2B9B044C893D.jpeg

Har en god og litt avstigende madrass i bunnen som gjør nestet litt mindre slaskete enn flere av de andre jeg har sett.
 
Har kjøpt Voksi sitt nest, og tenker det blir en slags soveplass på dagtid, hvis ikke ute i vognen. Fint sted å legge fra seg baby hvis man må på do etc den første tiden.

Vis vedlegget 263567

Har en god og litt avstigende madrass i bunnen som gjør nestet litt mindre slaskete enn flere av de andre jeg har sett.

Det var fint! Er ikke såå fan av de som har sånn silkebånd osv, men dette var jo veldig enkelt og fint :)
 
Leah elsker sove på ryggen, så ser ikke for meg at nest kan bli noe mer farlig enn hva det har vært på sykehuset. Her legger de henne ofte på magen og hun snur seg over på rygg, svært fornøyd med egen innsats.
 
Jeg har kjøpt babynest på barnas hus, husker ikke hvilket merke. Den ligger foreløpig i vuggen som står i stua og som vi tenker å bruke som soveplass på dagtid men tanken er å bruke den i sofa og rundt om andre steder også :)
 
Har sydd selv. Alle stoffer og materialer er godkjente osv fra Stoff og stil, og har vasket stoffene før bruk.
Tenkte å bruke i sofaen, og muligens sengen, hvis jeg føler meg trygg på det. Ser at LUB (foreningen for uventet barnedød) ikke anbefaler å bruke det uten oppsyn.. :( synes det virker så kjekt å ha i senga da sjansen er mindre for å rulle over ungen eller dekke den med dyna vår? Ser nok an når den tid kommer og hvordan ungen er.
 
Det var fint! Er ikke såå fan av de som har sånn silkebånd osv, men dette var jo veldig enkelt og fint :)

Enig. Ikke noe dill dall her. De er fine de andre også, men jeg likte dette med en gang jeg så det, både pga det rene uttrykket og at det er så mykt og godt samtidig som det er litt fast i fasongen.
 
Har sydd selv. Alle stoffer og materialer er godkjente osv fra Stoff og stil, og har vasket stoffene før bruk.
Tenkte å bruke i sofaen, og muligens sengen, hvis jeg føler meg trygg på det. Ser at LUB (foreningen for uventet barnedød) ikke anbefaler å bruke det uten oppsyn.. :( synes det virker så kjekt å ha i senga da sjansen er mindre for å rulle over ungen eller dekke den med dyna vår? Ser nok an når den tid kommer og hvordan ungen er.

Var det jeg så og ble usikker på, men det er visst ingen forskning som tilsier at det skal ha vært problemer med det. Liker i utgangspunktet ikke samsoving med baby for jeg sover så dårlig da, men i sprinkelsengen tenkte jeg at det måtte være skikkelig gull!
 
Har veldig gode erfaringer med babynest fra sist. Han elsket å ligge der både våken og sovende. Hadde den i sofaen, på spisebordet mens vi spiste, i vugga på stua og i sprinkelsengen.

Det ble lånt bort til noen som trengte det og de endte med å kjøpe det. Har kjøpt nytt til lillebror, så håper det faller i like god smak.
 
Har kjøpt Voksi sitt nest, og tenker det blir en slags soveplass på dagtid, hvis ikke ute i vognen. Fint sted å legge fra seg baby hvis man må på do etc den første tiden.

Vis vedlegget 263567

Har en god og litt avstigende madrass i bunnen som gjør nestet litt mindre slaskete enn flere av de andre jeg har sett.
Skal også kjøpe voksi sitt. Fast madrass er et must! Blir å bruke nestet både i sofa og seng.
 
Har et som vi tenker å bruke på dagtid. Har bedside-crib, så like greit at han sover der om natten. Også har jeg blitt litt skremt av det LUB sier ang krybbedød, og da tør jeg ikke ta noen sjanser. Men godt mulig det er helt trygt å bruke det i seng også:)
 
Brukte det hver dag i 9 mnd med førstemann. Han sov i det om natta (enten i vår seng eller i egen seng) og lå i det i lekegrinden i stua. Tok med oss nestet om vi dro på overnattingsturer o.l.

Skal definitivt finne det frem til denne karen også :)
 
Vi brukte det ikke med de to første, og hadde ikke tenkt til det nå heller, men arver en fra ei venninne - så tenker den kan ligge i vuggen på stua som skal brukes på dagtid :) Om natten har vi en bedside crib som han skal sove i, og skal vi sove borte tenker jeg han kan sove i vogn-bag'en (det gjorde vi med de andre).
 
Back
Topp