Baby med 200+ i puls.

alltidrosa

Betatt av forumet
Hei bare ett spørsmål . Har en liten som er 6mnd og ligger for tredje gang inne på sykehus . Lagt inn med høy puste frekvens og puste besvær. Den første gangen var det rs-virus
Andre gang var det rs-+adeno virus (luftveisvirus som kan slå seg på magen ) tredje gang vet ikke ennå.

Men han har alltid super høy puls 200+ store deler av tiden . De to første gangene ble det feid bort men nå har de tatt EKG over 24 timer . Og fikk beskjed om at de skulle ta ul av hjertet og Igår men, de som er her nå idag sier at han kkke er henvist til ul og at de må ta det etter at de har lest resultat .

Huff dette ble lengre enn jeg tenkte (Sorry

Men hva mener dere jeg skal gjøre skal jeg være dust og bitchy for å bli hørt eller hva? Håper noen kan svare meg ... takk for den som gidder å lese alt dett .
 
Hei!

Huff, så leit å høre at sønnen din har vært så mye syk. :/

Jeg ville forklart dem at det er veldig frustrerende som mor å få beskjed om én ting, for så å skulle forholde seg til en annen plan når barnet ligger der og er sykt.
De gjør jo det de tror er best for barnet, og planen vil neppe endre seg, men fremgangsmåten og informasjonsflyten kan alltid bedres.

Håper det ordner seg for dere og at han blir frisk fort! <3
 
Kanskje ikke nødvendig å bli bitchy, men ville absolutt sagt fra at de burde gjøre det de sier. Eller få en ordentlig forklaring på hvorfor det blir endret.

Vet ikke hvor dere er lagt inn, men vi var på riksen med lillebror fikk vi fortløpende oppdateringer hele veien og vi satte spørsmål ved alt vi ikke forstod. Som at de proppa babyen min full av medisiner, men ingen visste egentlig hvilken effekt det ville ha. Man får ofte et bedre svar om man tar det opp rolig, enn om man gjør det i sinne eller irritasjon:)

Håper de finner ut av det, så gutten din får den hjelpen han trenger ♡
Ikke noe godt å se babyen sin ligge slik :(
Klem til deg
 
Vi ligger på ahus . Jeg føler ofte at de ikke hører etter når jeg sier noe siden han er så glad og livlig. Må liksom påpeke at han aldri sutrer . De hadde tenkt å sende oss hjem idag men det ville ikke jeg og da fikk vi bli . Får håpe at de hører på meg i morgen. Takk for støttende ord
 
Vi ligger på ahus . Jeg føler ofte at de ikke hører etter når jeg sier noe siden han er så glad og livlig. Må liksom påpeke at han aldri sutrer . De hadde tenkt å sende oss hjem idag men det ville ikke jeg og da fikk vi bli . Får håpe at de hører på meg i morgen. Takk for støttende ord

Da ville jeg vel påpekt at jeg ikke ville hjem før de har tatt de testene de har sagt de skal ta! Selv om han er livlig, så er det jo ikke bra med puls på 200+ :/
 
Da ville jeg vel påpekt at jeg ikke ville hjem før de har tatt de testene de har sagt de skal ta! Selv om han er livlig, så er det jo ikke bra med puls på 200+ :/

Når de skulle legge ham på 24 timers EKG sa de at han var henvist til ul av hjertet. Når jeg spør sier de at han aldri er blitt henvist at det bare er nødvendig om hjertelege ser noe på EKG . Jeg blir så lei meg at jeg må kjempe så mye for alt når jeg er her. Så de hadde tenkt å sende oss hjem i går. Og da sa jeg nei. De sa når vi ble lagt inn at vi var nok sendt fortidlig hjem forje gang. Så da fikk vi bli men de snakker egentlig om å sende oss hjem idag . Men jeg drar ikke herfra før jeg får ett ordentlig svar på hvorfor en liten har 230 i puls i mange dager.
 
Når de skulle legge ham på 24 timers EKG sa de at han var henvist til ul av hjertet. Når jeg spør sier de at han aldri er blitt henvist at det bare er nødvendig om hjertelege ser noe på EKG . Jeg blir så lei meg at jeg må kjempe så mye for alt når jeg er her. Så de hadde tenkt å sende oss hjem i går. Og da sa jeg nei. De sa når vi ble lagt inn at vi var nok sendt fortidlig hjem forje gang. Så da fikk vi bli men de snakker egentlig om å sende oss hjem idag . Men jeg drar ikke herfra før jeg får ett ordentlig svar på hvorfor en liten har 230 i puls i mange dager.

Hadde vel heller ikke følt meg trygg på å bli sendt hjem med så høy puls. Har de tatt alle slags tester på virus o.l.? Håper du får gjennom en undersøkelse.
 
Hvordan går det?
 
Nå har vi fått påvist hjertefeil . Han har jo kommet inn med først rs så rs og adeno så bare adeno men noen sendte inn en neseprøve som ikke var fysisk tatt altså sendt inn en negativ prøve som gjorde at de tenkte hva kam det være. Så da til de 24 times EKG og sendte det til riksen . Denne hjertefeilen er medfødt.
 
Synd det er slik at man må skrike høy for å bli hørt . Hadde samtale med overlege og fortalte at jeg ikke stolte på dem. Og at de har driti seg ut for mye . Godt det ble tatt opp for da fikk jeg hjelp.
 
Nå har vi fått påvist hjertefeil . Han har jo kommet inn med først rs så rs og adeno så bare adeno men noen sendte inn en neseprøve som ikke var fysisk tatt altså sendt inn en negativ prøve som gjorde at de tenkte hva kam det være. Så da til de 24 times EKG og sendte det til riksen . Denne hjertefeilen er medfødt.



Synd det er slik at man må skrike høy for å bli hørt . Hadde samtale med overlege og fortalte at jeg ikke stolte på dem. Og at de har driti seg ut for mye . Godt det ble tatt opp for da fikk jeg hjelp.

Hadde han RS to ganger iløpet av en sesong? :(

Så bra du ble hørt til slutt og de fant ut noe. Håper det blir litt lettere for dere å bli hørt fremover nå da, og at gutten din får den hjelpen han trenger ♡

Klem til deg ♡
 
Jeg håper det går bra med dere alle og at lille blir frisk og rask :( dette hørtes ikke noe godt ut.. stå på ditt og ytre bekymringer og tanker mens dere er der. Ikke hold igjen.
 
Hadde han RS to ganger iløpet av en sesong? :(

Så bra du ble hørt til slutt og de fant ut noe. Håper det blir litt lettere for dere å bli hørt fremover nå da, og at gutten din får den hjelpen han trenger ♡

Klem til deg ♡

Ja de er ikke helt sikkere på om han ikke var frisk fra forje gang eller om han hadde blitt smittet igjen. Han har heldigvis (bank i bordet) holdt seg unna sykehus .
 
Lurer på hvordan det går med dere nå? Håper det går bra..

Vi fikk påvist hjertefeil . Medfødt. En arterie feil.
Det heter så fint på latin: supraventrikulær takykardi. Eller rask puls.
Han får medisiner 3 ganger om dagen .
Det er ikke den værste hjertefeilen man kan ha for de håper han vokser det av seg. Men det er ikke Ok at han gikk sååå lenge med dette. Det skulle vært finnet ut når han var nyfødt . Ikke når han var 6 mnd.... takk for om tanken det varmer godt i morshjertet
 
b6afda4959e4bb3fa85eab67b3a52df4.jpg

Dette er blidgutten min. Han er endel sliten men får sove når han vil. Han har fått roen i kroppen etter medisiner og lært seg å åle bortover gulvet .
 
b6afda4959e4bb3fa85eab67b3a52df4.jpg

Dette er blidgutten min. Han er endel sliten men får sove når han vil. Han har fått roen i kroppen etter medisiner og lært seg å åle bortover gulvet .
For en herlig gutt og det sjarmtrollet da!! Fantastisk smil [emoji173] uff, helt utrolig at det tok så lang tid før de fant ut av det.. stakkars lillegull og stakkars dere foreldre. Må ha vært helt forferdelig :( godt det går bra nå da :) håper han vokser det av seg og at dere får god oppfølging videre
 
Ja de er ikke helt sikkere på om han ikke var frisk fra forje gang eller om han hadde blitt smittet igjen. Han har heldigvis (bank i bordet) holdt seg unna sykehus .
Så bra han har holdt seg unna da. Da hjelper det med de medisinene han har fått kanskje? :)

Nydelig gutt du har ♡♡♡
 
Back
Topp