Baby liker ikke middag og jeg begynner snart i jobb....

Frkn

Forelsket i forumet
Nå er småen snart 8 mnd. Hun spiser grøt og er veldig glad i frukt/smoothie/vann. Skive det spiser hun gjerne max 5 små biter av.

Når det kommer til middag, begynte jeg å lage selv, begynte med rene smaksprøver da hun var 4 mnd, ren gulrot, ren eple osv. Det gikk greit da, men det gjør det ikke nå. Hun vil ikke ha NOE som smaker middag....(kun en "middag" som slår an og det er aprikos, kålrabi, gulrøtter og potet most sammen.. Men dette er litt søtt) har prøvd ALLE middagsglass, men blir bare kastet og sløst ut alt sammen.

Ammer mye ennå.

Begynner på jobb 1 september og bekymrer meg for amming/spising. Problemet er at jeg noen dager jobber dag, andre kveld, så planen er at småen kommer i mine pauser for å amme, samt 7 og 23 om kvelden.....

Hva gjør dere når dere begynner i jobb igjen?

Noe tips til å få baby til å spise middag??
 
Har du prøvd å gi små biter. Min freser av alt som er most.
 
Når hun her nekter å spise så bruker jeg å gi henne en egen skje, da blir hun så distrahert at jeg får i hun mat :p
 
Når hun her nekter å spise så bruker jeg å gi henne en egen skje, da blir hun så distrahert at jeg får i hun mat :p
Det funker het også. Glemte å gi han den i går og forsto ikke hvorfor han ikke ville ha middag. Det var jo noe han hadde likt før. Så kom gravid hjernen på skjeen. Og vips gikk middagen ned på høykant. [emoji4]
 
Her og hjelper det at han har noe å "fikle" med, eller spise på. Feks agurkstav, paprikastav etc. Spiser mye bedre da. Liker å spise selv også, er blitt veldig flink på pinsettgrepet nå etterhvert.
 
Min har aldri spist middags glass... Eller i det siste har jeg fått gitt henne når vi har vært på farten og hun var sulten og det ikke var annen mat synlig. Hun spiser akkurat det samme som oss. Spiser vi feks suppe får hun det på skje av meg men spiser egg, pasta, grønnsaker, kjøtt og fisk selv. Elsker fortiden pirkemat som mais og ris. Mye gris både på henne og gulv men det går fint. Hun blir jo vant til maten vi har.
 
Back
Topp