Baby går lite opp i vekt

Har ikke noen erfaring med det, men ei venninne sa en gang at for å få gjennomsnittet må noen være små og andre større og noen på gjennomsnittet, alt kan være like normalt :) det syns jeg er så godt å tenke på!
 
Min 1 flatet ut på kurven sin. Jeg full ammet til 4 mnd selv om så måtte vi starte med grøt på grunn av lite vektoppgang. Var fornøyd ellers så ble ikke gjort noe før det.

Ok, så godt at de kan se det på den måten, og ikke alltid ty til drastiske tiltak. Er h*n fortsatt liten? Hvor gammelredaktør h*n?
 
Jeg synes kurven ser fin ut jeg, hun følger jo sin egen kurve. Det er jo slett ikke meningen at alle skal ligge på gjennomsnittet, noen ligger over, andre ligger under. Min treåring lå som din, langt nede på kurvene, men fulgte kurven sin godt. Frisk og fin treåring, men fremdeles på den mindre enden av skalaen. Lillebror på 2 måneder ligger laaaaaaaangt oppe på kurvene, men følger også sin helt perfekt.

Godt å høre! Jeg blir kanskje litt unødvendig stresset av helsesøster, men det er vanskelig å la være.
 
Her gjekk lillesøster lite opp i vekt. Ho var over 3,2 når ho var født. Gjekk so ned til 2,9 og vart liggande der.. sjølv om eg fullamma, eller prøvde å snike inn litt mme etter måltid og alt. Ingenting hjalp. Det tok 3,5 veker før ho nådde igjen fødselsvekta si. Og no når ho var 8 veker, hadde ho ca gått opp 1 kg til 4,3 kg. Helsesøster sa tidlig at ho ikkje var bekymra siden alt anna var fint med jenta mi. Eg hadde vekt heime første veka, men da vart eg så oppslukt i dette med matvekt og alt.. veldig stressende. [emoji85] ingen masa eller anbefalte mme til meg, men det ville eg prøve sjølv. Ellers har eg prøvd meg litt fram med å legge ho ofte til. Her ammer vi fort 12 ganger i døgnet daglig.. ofte på begge sider, men no har ting roa seg litt så inn i mellom er ei side nok. Jenta mi går sakte opp, men ho følger vertfall kurva si. Og er ellers glad og fornøgd jente. [emoji4] synest kurva til di jente og ser fin ut [emoji1303] ser ut som du gjer ein kjempe bra jobb!
 
Ok, så godt at de kan se det på den måten, og ikke alltid ty til drastiske tiltak. Er h*n fortsatt liten? Hvor gammelredaktør h*n?
Han var 104 cm og 16 kg på 4 års kontrollen (så helt innafor normalen). Han var stort sett glad i mat, grøt, middag osv.
 
Back
Topp