Baby Feber

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Utrolig hvordan tiden går. Hvor fort det har gått i perioder av livet som virket så lange, når man selv var midt i det.

Fra innsettningen til nå virket som en evighet. Mye på grunn av forventninger. Andre ting på grunn av smerter og lengsel

Da Det lille mirakelet kom og til nå har vært lærerikt og slitsomt. Men ser jeg tilbake har de siste 14 mnd gått veldig fort.

I dag er det lille mirakelet vårt akkurat fylt 2 mnd. Han vokser og gror.
 
Etter to mnd med sam sovning har vi begynt med å treningen med å legge lille L tidligere. I sprinkelsengen, det går litt i nyp og napp.
Men de to første nettene sovnet L i fanget og vi fikk lagt han i sengen. Dette har funket veldig bra, den tredje natten, la vi han våken i sengen samtidig som oss, (vi var begge utslitt) og det gikk også bra. I går natt ville han ikke sove i det hele tatt, og jeg måtte ta han i sengen for å få han til å sovne og så legge han i sengen sin senere.

Men om morgenen når pappa har dratt, er det ikke noe gøy å ligge i sin egen seng, men sovner når jeg tar nestet over til vår seng....

I dag hadde han ikke tenkt å sove i det hele tatt, pratet og fekta med litt kolikk smerter imellom tiden. Men fant roen mellom beina mine etter mye om og men. Nå ligger han i nestet og koser seg.

I dag skal jeg se om jeg for rydda litt i huset og vaska sengetøy.... store drømmer;P
 
Har du bæretøy? Jeg får ikke gjort noen ting uten, men med henne i sjalet blir jeg kjempeeffektiv! :)
 
I dag er vi på vei til 3 behandlingen til lille L. Og i dag gjorde det vondt i mamma hjertet. Ikke bare er ammingen så vond, men lille L har hatt virkelig vondt i magen.

Men det har blitt bedre. Lille L har begynnt å smile, prate og leke så mamma hjerte leges mellom vær periode med mage smerter.
 
Dåpen

Dåpen begynner å nærme seg med store skritt. Vi har bestemt å lage lapskaus, tre kaker (kanskje den 4)

Det blir en sjokoladekake laktose fri
marsipankake som blir selve dåpskake som vi lager selv
og krydderkake

Pynt er blitt kjøpt inn og bordkortene skal skal bli laget av en vennine som driver med etsing av glass. Det eneste som mangles er smokker;) sånne små søte smokker, som jeg skal bestille fra Pynt til fest siden jeg ikke finner de noen andre steder;P

Hvordan alt blir er jo egenlig noe jeg ikke finner ut av før på lørdagen før når vi dekker på. har aldri hattmiddagselskap så det blir morro, men jeg gleder meg til dåpen er ferdig, for da er det ingenting store ting som skjer før i Juni!
 
Dagene går, og noen ganger kjeder jeg meg for mye, andre dager er så hektiske at jeg ikke selv klarer å følge med.

2 påskedag er en dag med tradisjoner. I travlaget der jeg sitter i styrer, har også sin. Vi arrangerer Familie dagen på Tjølling Landbane. Med samarbeid med nabo travlaget.

Det som er mest krevende er å få folk til å stille opp, Dette er et gratis, slik at alle i lokal samfunnet skal få mulighet å komme. Så vi har gratis parkering, gratis inngang og gratis ponni ridning.

Men å få til et gratis arrangement, krever det ganske mye frivillighet. for vi må betale for å leie inn ponnier, ridebanen og de dommerne som er nødvendig;) Resten er rett og slett frivilige mennesker som jobber for hestesporten!

Så jeg har meldt meg litt ut i år, da jeg har født en liten gutt og blitt med I VT styret i år. samtidig som dåpen er om to uker.

Men jeg har tatt noen oppgaver,

Kakebaking massing;)
Lodd gevinst donasjoner (enda mere massing)
og fotografering av hendelsen (bare morro)



Nå skal jeg bake 3 kaker en til salg og to til lodd. Så har to til meldt seg frivilige.... så jeg mangler bare hele 5 kaker til salgs og tre kaker til lodd utsalg.

Lodd premier er også ganske tafatte for øyeblikket, de for får både god reklame på disse dagene, da både presse og mye folk dukker opp;) Men det er vanskelig.

I dag skal vi på rund tur i sentrum for å se om noen vil donere flere gaver til lodd utsalget.

I fjord hadde vi islandshest oppvisning, men vi ønsker å heve Ponni trav/galopp grenene for små barn. Da det er gratis trening på onsdager, med trav ponni. Dette er et godt tilbud der du ikke trenger å kjøpe utstyr og hest, men dukker bare opp med gode kjøreklær (varme og vanntette klær)

I år var det veldig få rekrutter, noe som er trist for dette er ganske sosial hobby, sund også... men du er sikker på at barnet ditt aldri vil ha råd til å gjøre noe annet dumt så lenge de driver med hest;) (altså det er en dyr hobby.
 
I dag var første trin å sove i egen seng på alvor.

Vi har hatt mye piano kjøring pga kolikk. Men i går våknet vi med at L hadde trillet ut av neste sitt. Så nå må han lære seg å sove i sin egen seng:)

Så vi starter med å dempe lyset allerde kl 1730 . Ved amming.

Kl 2030 badet vi han. Smurte han godt og med massasje

Kl 2100 fikk han tran og vi ammet på begge sidene. Pappa tok seg av gulping en. Men før vi fikk lagt han sov han på fanget til pappa. Så la vi han i sengen sin. Kl 2130.

*skal sies at mellom 1830 og 2100 hadde jeg ammet godt over 30 min på begge sider.

Han har sovet også siden så dette tyder bra:)

Jeg vet dette er en prosess, så vi har lagt hele påsken slik at vi skal trene å få inn denne rutinen både for L og oss:)
 
Nå har vi malt noe av bord dekorasjoner og planlagt resten om hva som skal gjøres når.

Skal brette servietter i kveld når L har lagt seg. Dukkene er vaska . Kaka er planlagt skal bake prøve på lørdagen:) fondant formene er i huset noen kommer på onsdag . Men skal også leke med fondant figurer til helga
 
Det syns jeg ikke du skal føle på. Du gjør så godt du kan og så lenge du gjør det er det bra nok :)
 
Det syns jeg ikke du skal føle på. Du gjør så godt du kan og så lenge du gjør det er det bra nok :)
Takk:) føler meg usselig når jeg tar meg tid å slappe av med en runde hs ( ca 15 min spill) og huset ser ut som en katastrofe til tider.

Men i all planlegging av familiedagen , dåp og ponnileier og lille L. Trenger jeg 15 min her og der til å koble ut. ....

Så hjelper det lite å lese hvor flinke alle andre er rundt de små og livet kjennerelt :/
 
Folk er flinke til å fortelle om hva de gjør og får til. Det er ingen som forteller om problemene sine. Det er slitsomt med en liten en, man trenger å koble av innimellom! Føler huset ser ut som en bombe av og til jeg også, men det er ikke alltid det er viktigst at huset er strøkent. Noen ganger er det viktigere at småen får den kosen hun trenger eller at jeg får satt meg på sofaen og ikke gjøre noen ting! Har vært i mange hus med småbarn og det ser bomba ut, nå begynner jeg å skjønne hvorfor ;-P
 
Folk er flinke til å fortelle om hva de gjør og får til. Det er ingen som forteller om problemene sine. Det er slitsomt med en liten en, man trenger å koble av innimellom! Føler huset ser ut som en bombe av og til jeg også, men det er ikke alltid det er viktigst at huset er strøkent. Noen ganger er det viktigere at småen får den kosen hun trenger eller at jeg får satt meg på sofaen og ikke gjøre noen ting! Har vært i mange hus med småbarn og det ser bomba ut, nå begynner jeg å skjønne hvorfor ;-P
XP
 
Søvn?! Det er oppskrytt. Dette lærer nybakte mammaer første dagen....

I dag er en av de dagene. Vekket kl 0230 L sovnet kl 0400. Men da var jeg lys våken fikk gjort en del ting som oppvask gå tur med hunden drikke litt te i fred og ro. Så dro gubben og jeg bestemte meg for å amme den lille. Alt gikk etter planen. L sovna igjen og jeg la meg på sofaen og sovna momentant. Et min etterpå roper L. ... det var den søvnen...

Så fikk han amme litt. Og sovna så vakte jeg kake. Den første døde den andre ble grei. Så nå sitter jeg ute for gubben kommer hjem om en time. L sover godt i vognen. Mens hunden sitter på fanget til mamma og vil kose *sukk*

Så var Det denne søvnen:)
 
Da er Dåps eventyret over for denne gang og hverdagen har tatt oss igjen.

Stille har det blitt alle spurte når bryllupet ville komme. Men et for vente til vi har fått gård.

Mamma har lagt ned veto på å planlegge det og stå for maten. Gubben og jeg er enig om at vi skal bestille kake og venner av meg har begynt planlegging av utdrikningslag. .... Men vi er ennå ikke forlovet en gang :) haha

Så jeg har gått tilbake til hus mor tilværelsen med et snev av styre oppgaver i bakhånd
 
Etter mye rart de siste mnd har hverdagen kommet og rutiner begynner å komme slik at jeg kan legge til trene rutiner.

Ikke bare det. Etter at jeg fikk L. Har kontakten med gubbens familie også endret seg.

Plutselig har vi ting i felles og vi har mye å prate om. Skremmende å se hvordan noen gikk fra å ikke prate med meg til å spørre om å få bli med på stallen for å bli kjent med hesten min:) haha alt takke være den lille i vogna.

Multitasking: " trille tur med fort gange og skrive her på bv samtidig. Da den lille sover og er litt usosial :p
 
Lenge sidne jeg har skrevet her.

Nå har kolikken endelig tatt av. Og L har blitt baby på full tid. Nå begynner jeg også å komme inn i tilværelsen av å være mamma og husmor.

Jeg har tre mnd igjen av foreldre permisjonen. Og vurdere på hva jeg skal gjøre med tiden for å være mer produktiv.

Så nå kan jeg bruke litt tid på å være kreativ også noe som jeg har savna.

Det som skjer først er at jeg skal lage takke kort fra dåpen

Så skal jeg lage Dåps kassa ferdig og Dåps ramma.

Så har jeg påskeegget liggende og vente så nok å gjøre

Maleriet for vente til det blir No varmere i været så jeg kan male ut
 
Back
Topp