Baby 6 mnd. Vil ikke ha vann

Vicky13

Andre møte med forumet
Hei
Jeg begynner på jobb om en uke og gutten min vil ikke ha vann og tar heller ikke flaske. Tilbyr han flaske med vann før, etter og mens han får grøt. Men han vil ikke ha. Han tygger bare på tuten og lager sintefjes. Pappa skal passe på mens jeg skal jobbe og er usikker hvordan dette skal gå. Han får fruktmos og smoothie. Men det er ikke alltid han vil ha. Hadde vært supert om pappa kunne mate han mens jeg er vekke.

Hvordan skal jeg venne han til vann eller noe annet enn pupp?
 
Har pappaen prøvd å gi han mat mens du er en tur ute av huset? Noen ganger forbindes mor med pupp og det gjør det vanskelig å akseptere noe annet,
 
Har du prøvd langsom flaskemating med forskjellige tuter (Medela sine er fine), eller sprøyte/koppmating?
Du har krav på amme-/pumpefri, så om mulig kan pappaen komme med babyen til deg på jobb og/eller du kan pumpe deg.
Du kan også blande morsmelk i grøt og fruktmos, og hvis babyen får i seg nok væske gjennom maten, og får pupp av deg når du er hjemme trenger han ikke drikke noe utenom.
 
Blandet morsmelk i grøten i begynnelsen fordi han ikke ville ha. Men no bruker jeg bare vann. Og har prøvd alle flasker. Prøvde med glass i dag. Og det var mye mer spennende og gapte høyt opp men når vannet kom i munnen så spyttet han d bare ut
 
Blandet morsmelk i grøten i begynnelsen fordi han ikke ville ha. Men no bruker jeg bare vann. Og har prøvd alle flasker. Prøvde med glass i dag. Og det var mye mer spennende og gapte høyt opp men når vannet kom i munnen så spyttet han d bare ut
Fortsett med å gi fra kopp/glass! Det krever øvelse da det rent munnmotorisk er krevende å beherske for en liten baby, men plutselig sitter det :) Har dere ellers prøvd tutekopp?
 
Ja. Kjøpte avent sin tutekopp men det er kjekkere å holde den enn å prøve å drikke fra den
 
Kom til å tenke på at Minstemann her brukte vel et par mnd å vende seg til smaken på vann. Begynte å hyle de første gangene og spyttet det ut igjen, men det gikk seg til. Gav han vann tutekopp til alle måltider selv om han ikke var interessert i begynnelsen. Etter ca to mnd gikk det ned på høykant. Det er ganske stor overgang for de fra melk til vann.
 
Da får jeg bare fortsette å tilby til han vil ha :)

Har du forsøkt tutekopp? Min ville absolutt ikke ha vann i flaske og kun fra kopp. Fant en fin han kunne sitte og leke med som ikke lakk og som han kunne drikke fra selv. Ikke snakk om å bli mata!
 
Yngste mi drakk bare av vanlig glass. Ikke flaske eller tutekopp.

Eldste lot jeg leke med tutekopp med vann så ble han etterhvert vant til smaken av vann.

Benytter du deg av ammefri?
 
Back
Topp