Baby 4mnd med plutselige og intense smerter

Tussi17

Flørter med forumet
Sommerfuglene 2017
Hei!
Vi er rådville. Babyen vår på snart 4mnd har plutselig begynt å få intense og plutselige luftsmerter (?) Om kveldene. Hun kan gjerne ligge å sove for så å våkne av dette. Hun gråter høyt og intenst og har tydelig vondt. En kveld var det paracet som var løsningen en annen kveld sukkervann. Men vi kan da ikke fortsette å gi dette hver kveld.

Hva kan dette komme av? Og hvorfor kommer det i en alder av 4mnd?

Jeg fullammer og hun legger godt på seg. Gulper endel.
 
Så fortvilende, da!
Håper dette er bedre nå? Og at dere har funnet ut av det?
 
Hei!
Vi er rådville. Babyen vår på snart 4mnd har plutselig begynt å få intense og plutselige luftsmerter (?) Om kveldene. Hun kan gjerne ligge å sove for så å våkne av dette. Hun gråter høyt og intenst og har tydelig vondt. En kveld var det paracet som var løsningen en annen kveld sukkervann. Men vi kan da ikke fortsette å gi dette hver kveld.

Hva kan dette komme av? Og hvorfor kommer det i en alder av 4mnd?

Jeg fullammer og hun legger godt på seg. Gulper endel.


Hvordan går det med dere? Håper det har blitt bedre.

Her har mini hatt en periode hvor han også har fått vondt i magen om kvelden. Men har konkludert med at han har svelget mye luft ved amming/ at jeg har spist noe som gir luft i magen.

Det vi har gjort er å være nøye med raping og gitt massasje for å bli kvitt luften i magen. Det har vært veldig effektivt. Mini uttrykker at han er mye mer tilfreds etter massasjen. Innimellom kan man høre at det kommer luft når man masserer.

Vi fikk ei bok på sykehuset, spedbarnsboka. Her står det en massasje som brukes ved kollikksmerter. I tillegg pleier jeg å sykle med beina hans, telle ca 20, rette ut beina og telle til 6 og dytte knær opp/beina opp til magen. Tror du finner klipp av dette på YouTube. Veldig effektivt i allefall.


Utfører massasjen gjerne flere ggr om dagen og før kveldsamming. Håper alltid å unngå at det er behov for det etter siste amming før søvn.

Her sliter jeg med at mini innimellom er vanskelig å rape, det vil si at rapen sitter hardt til tross for nylig amming, så må jobbe mye med å få den ut..
 
Back
Topp