Bør søskens navn matche?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det har jeg tenkt på mange ganger. Min bror heter Kenneth, og jeg heter jo Tamara. Passer ikke helt sammen. Hadde han fått navnet Trym derimot så hadde navnene våre passet sammen. Trym var det mamma ville han skulle hete, men siden det var faren min som bestemte hans navn så ble det ikke slik (mamma bestemte mitt, pappa bestemte nr 2 sitt, dem ble ikke enige)

Hva tenker du? Bør søskens navn passe sammen?

Trenger du inspirasjon til navn så kan du ta en titt her, topp 10 navn per bokstav i alfabetet
 
Følte liksom de skulle passe sammen ja. Klinge godt sammen. Ikke nødvendigvis med samme forbokstav. Men hu første har ett navn som man gjerne kan tenke er ett rampenavn, og da ville vi ikke ha ett sukkersøtt navn på nr 2 [emoji14] Så nr 2 har også ett navn hvertfall vi gjerne forbinder med litt ramp da [emoji14] De passer godt sammen hvertfall [emoji4][emoji39]
 
Nei, ikke viktig.
Vi valgte bare navn vi liker vi og tenkte ikke så mye over om de passet sammen.

Noen vil kanskje mene at navnene til våre to eldste passer godt sammen, men siste ikke fult så mye, men det driter jeg i
 
Man blir vant til alt. Også navnekombinasjoner på søsken.

Navnene på våre unger passer vel greit nok sammen. Ikke noe sånn helt spesielt med noen av dem, yngste har et litt «hardere» navn enn eldste.
 
Tenker ikke at Trym passe noe bedre enn Kenneth.

Navnene trenger ikke passe sammen nei. Set verste er søsken-navn som rimer eller er nesten helt like. Høres ut som tegneseriefigurer.
Eks. Amel og Arnel, Irnes og Mirnes, Mari og Kari, Kristian og Kristiane osv
 
Synes ikke Trym passet bedre eller mindre bra en. Kenneth sånn egentlig. Navnelikhet synes jeg ikke nødvendigvis er fint.

Men at de passer sammen i form av at søstera til Ole ikke heter Magdalena Beatrice Alexandra Jocelyn, liksom.
 
Her har de samme forbokstav og like mange stavelser. Ikke gjennomtenkt, men er bare sånn vi liker navnene.
Når det er sagt så kunne jeg ikke kalt den ene ungen for Ea og den andre for Solbjørg Johanne[emoji6]
 
Så lenge navnene på barna ikke er for like, så går det vel bra? Har sett eksempler på der tre søsken het Liam, Leon og Leona, eller noe i den duren, de var utrolig like. Og da blir det vanskelig å høre rett navn. Har også sett at noen har gitt 2 av barna samme navn, og det blir også feil i mitt hode.
 
Ja, jeg er veldig sær på antall bokstaver og stavelser[emoji5] mine matcher perfekt
 
Uuhm, Zelda og Heike?
Syns ikke akkurat de matcher sånn sett [emoji28]
Har to søstre på samme forbokstav og det har alltid blitt kaos [emoji23]
 
Synes det er greit når det matcher, lettere å si sammen, men det viktigste er at man liker navnene :)
 
For oss var det viktig.
 
Våre barn har navn som passer sammen uten å være matchy-matchy liksom. Synes ikke Trym og Tamara passer sammen!
 
Like vokaler og like mange stavelser her. Gutt og jente :p nøye utvalgt
 
Nei, de er jo to forskjellige individer :) Som ikke vil bo sammen som voksne
 
Back
Topp