Bør søskens navn matche?

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
Forskjellige personligheter og mennesker. Egne navn. Alle er unike. Man kaller kidza det man vil.
 
Litt synes jeg de bør matche. Synes ikke det passer om jeg hadde valgt et litt nymoderne og eksotisk navn til ene (f.eks Vanessa) også valgt et gammelt, urnorskt navn til den andre (f.eks Borghild)
 
Nei det synes jeg ikke
 
Matche og matche.. bør være innenfor samme «stil» syns jeg, for min del. Bryr meg ikke hva andre gjør.

Jeg hadde feks ikke klart å ha en Odd-Kåre og en Nathaniel-Leander liksom [emoji38]

Alle mine har sånn midt-på-treet navn. Ikke gammaldagse, ikke hypermoderne, og bare enkeltnavn.
 
Gubben har en sønn fra et tidligere forhold, der er det både 4 gen oppkalling, og dobbeltnavn. Når min mann og meg får barn så er oppkalling uaktuelt, og vi er på jakt etter nok så uvanlige navn. Jentenavnet har 4 bokstaver, og to stavelser. Guttenavnet jeg håper på å få mannen enig i har 5 bokstaver, og to stavelser. Begge er enkeltnavn, da vi rett og slett ikke finner navn som passer og er i samme stil, uten at det blir for tunge navn sammen med etternavnene våre:)
 
Føler ikke at det er nødvendig i grunn, men folk må gjøre det om di vil :happy: Var ikke noe jeg tenkte over da vi skulle velge navn til ungene :) Valgte navnene da jeg synes at de var fine :happy:
 
Matche i hvilken grad da? Ved allitterasjon? Lik opprinnelse? Enderim? :p
Det er jo en definisjonssak hva man definerer som "matching," og vi velger heller ut navn vi liker uavhengig av hverandre. :)
 
Jeg synes ikke at navn trenger å matche. Men er jo mange nå som gir barna sine navn med samme forbokstav.
 
Back
Topp