Bøker om å bli storebror/storesøster

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det noen som har tips til bøker om å bli storebror/storesøster, som passer for en to-åring? Nåværende bok-nivå er Go’boken bøker med sider av papp, få settninger per side, og gjerne klaffer eller enkle spørsmål hvor man skal peke på ting på siden.

Jeg tenker bøker helst uten alt for mye tekst, og veldig gjerne med litt tykke sider. Dessuten tenker jeg det er viktig å snakke om at babyer kan være kjipe, mammaer trøtte etc, etter litt googlesøkning har jeg sett at noen klager over lite pedagogiske bøker hvor baby skal være med på lekeplassen med en gang (dette var en Tassen-bok), og det er jo litt det jeg tenker vi kanskje skal forbedere to-åringen om at baby ikke skal [emoji6]

(Og nei, jeg er ikke gravid ;) )
 
Her følger jeg, for vår 2-åring blir storebror om bare noen uker[emoji28]
 
Vi lånte en bok på biblioteket som vi leste mye for vår sønn når jeg var gravid. Den var skikkelig bra med ekte bilder og "veldig virkelig" om dere skjønner.
Først handlet det om at mammaen var gravid, magen vokste og man kunne kjenne det rørte seg der inne.
Så fikk gutten være med farmor mens foreldrene for inn på sykehuset.
Etterpå sto det om at hun skrek en del og at mammaen var mye opptatt med lillesøster, men så slutter det fint allikevel [emoji4]
Men jeg kommer ikke ihåg hva den heter [emoji20] den var dansk og hette noe som; "Xxxxx får en lillesøster".
Nå har jeg søkt på Google uten hell, men om det skulle være av interesse kan jeg gå innom biblioteket på tirsdag å se hva den heter?
 
Flere?
 
Vi lånte en bok på biblioteket som vi leste mye for vår sønn når jeg var gravid. Den var skikkelig bra med ekte bilder og "veldig virkelig" om dere skjønner.
Først handlet det om at mammaen var gravid, magen vokste og man kunne kjenne det rørte seg der inne.
Så fikk gutten være med farmor mens foreldrene for inn på sykehuset.
Etterpå sto det om at hun skrek en del og at mammaen var mye opptatt med lillesøster, men så slutter det fint allikevel [emoji4]
Men jeg kommer ikke ihåg hva den heter [emoji20] den var dansk og hette noe som; "Xxxxx får en lillesøster".
Nå har jeg søkt på Google uten hell, men om det skulle være av interesse kan jeg gå innom biblioteket på tirsdag å se hva den heter?

Kan du? Det hadde vært supert!
 
Kan du? Det hadde vært supert!

Det har ble selvfølgelig ikke av! Ikke før nå... beklager at det tok sånn tid [emoji53]
7318d8aa19c857b1c446714db5a82c50.png

Den var utlånt nå, ellers hadde jeg tatt bilder fra inni boken, men om du vil låne den regner jeg med ditt bibliotek kan låne den for deg [emoji4]
 
Back
Topp