Bæring i sele - noen med peiling?

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Har en Ergobaby orginal + spedbarnsinnlegg. Sønnen min på 2,5 mnd HATER selen og Ihvertfall innlegget. Har prøvd så mange ganger, men han bare hyler når jeg prøver å sette han i selen. I går så fikk jeg til å sette han i uten alt for mye skrik, men da han satt på plass og jeg gikk rundt så bare kavet han, hylte og viste han ville ut.

Hadde vært så enormt praktisk å kunne bært han :( for blir så sliten i rygg og armer, og han elsker jo å bli bært ellers, bare ikke i selen..

Vil det gå seg til tro?... Har noen noen tips, eller bare liker han det ikke?
 
Last edited:
Hos oss likte ikke lille bæreselen da han var så liten at det var behov for nyfødtinnlegget. Sjal var derimot noe helt annet. Bæreselen ble populær da han var nærmere fem måneder.

Uansett er det lurt å begynne bæringen mens barnet er i godt humør og gjerne gå/gynge litt mens barnet er i selen/sjalet. Å roe barnet med bæring eller stå stille og lage middag er sånt som kommer etterhvert.
 
Jeg bærte mest i ringslynga da han var så liten.

Knebøy er et triks for å få de til å roe seg. Slitsomt men effektivt.. ;)
 
Her var også sele helt forferdelig. Jeg begynte heller med sjal, og det ble vår redning :) det er sykt mye enklere enn d ser ut!
Meld deg inn i bæregruppe, mange gode råd der :)

MEN d vil gå seg til! Men kan anbefale å heller prøve andre seler, jeg fikset aldri ergobaby. Tula ftg, Lenny Lamb osv, bedre seler for dere begge :)
 
Begge mine foretrakk sjal frem til de var store nok til å slippe innlegget. Kanskje det er noen du kjenner som har et du kan prøve?
 
Mine likte kun elastisk sjal når de var så små. Begynte å bruke sele fra ca 4 mnd (selv om den kunne brukes fra nyfødt).
 
Tusen takk for tips, dere[emoji173]️

Fikk lyst til å se etter sjal jeg nå, noen som har tips til bra merker som ikke koster skjorta?[emoji28]
 
Tusen takk for tips, dere[emoji173]️

Fikk lyst til å se etter sjal jeg nå, noen som har tips til bra merker som ikke koster skjorta?[emoji28]

Lenny lamb, yaro, didymos, ankalia for å nevne noen. Kan også finne billige brukte sjal på finn.no eller kjøp og salg bæretøy på face :)
 
Tusen takk for tips, dere[emoji173]️

Fikk lyst til å se etter sjal jeg nå, noen som har tips til bra merker som ikke koster skjorta?[emoji28]
Lennylamb og Yaro er gode budsjettsjal. Ville kjøpt brukt og ferdig innbrutt om det er din første gang med sjal. Et helt nytt sjal er ofte stivt og trengs å jobbes en del med. Velg din basestørrelse - 6 ved normal kroppsbygning, 5 om du er veldig slank, 7 om du har en del ekstra. Ville startet med et sjal som er i 100% bomull som første sjal til en så liten :) Vil råde deg til å melde deg inn i norsk bæregruppe + kjøp og salg bæretøy :)
 
Flere sier at babyene hater det nyfødtinnlegget, men liker selen. Leah liker selen sin (ergobaby adapt), men blir litt kaving og gråt når hun plasseres inni der. Går fort over :)

Ellers er sjal veldig greit til små, vår likte det dessverre ikke (foreløpig) - har ikke gitt opp :p
 
anbefaler å begynne med små og korte turer i selen, gå og små snakk og små syng og begynn når du tror han er i best humør...

skjal står på ønskelisten min for neste mann, likte så godt å bære:)
 
Kan være baby ikke synes den er behagelig enda, er flere babyer som foretrekker sjal nå de er så små, så heller gå over til sele ved rundt 4 med.
 
Back
Topp