Bærestilling i Close Caboo

Maroel

Flørter med forumet
Hei! Jeg har en Close Caboo carrier (hybrid sjal/sele) som både jeg og lille er godt fornøyd med.
Men i det siste har hun blitt så nysgjerrig og vil særlig gjerne følge med på meg [emoji4] det gjør at hun må løfte og lene hodet tilbake som dere ser på bildet.
Hun er 7 uker og holder ikke hodet selv noe mye enda, men begynner å bli sterk og holder det noe ukontrollert opp både i sjalet her og når hun ligger på magen.

Én ting er nå at jeg føler jeg har mindre kontroll på henne når hodet henger ut sånn som dette.
Men det jeg lurer på er om det er skadelig for nakken å sitte sånn? Vanligvis ligger hun med hodet inntil brystet mitt og blir fort og trøtt og sovner, men det på bildet er altså noe hun har begynt med i det siste..
(Synes forøvrig det er morsomt at hun har blitt mer nysgjerrig[emoji6])

fdc964ff3a25bee35b3d95b1bc950f9d.jpg
 
Jeg aner ikke, men min gjorde det en del i elastisk sjal i starten, så da han var våken brukte vi heller en bæresele med mer støtte i nakken. Du kan jo be moderator flytte tråden hvis du ikke har postet der også allerede :)
 
Jeg aner ikke, men min gjorde det en del i elastisk sjal i starten, så da han var våken brukte vi heller en bæresele med mer støtte i nakken. Du kan jo be moderator flytte tråden hvis du ikke har postet der også allerede :)
Ok. Kommer nok ikke til å kjøpe sele med nkkestøtte pga dette, så da får jeg heller bare ha henne der når hun er litt døsig fra før, hvis det skulle vise seg at nakken kan ta skade av det :) hvordan ber jeg moderator om å flytte tråden? Sorry, ikke så dreven på det her :p
 
Når min begynte sånn gikk vi over til angelpack, den hadde passe nakkestøtte til nysgjerrigperen min. Tror ikke det er skadelig, jeg bare holdt hånda bak bakhodet når han virret som mest, også pleide han uansett å sovne fort :)
 
Ok. Kommer nok ikke til å kjøpe sele med nkkestøtte pga dette, så da får jeg heller bare ha henne der når hun er litt døsig fra før, hvis det skulle vise seg at nakken kan ta skade av det :) hvordan ber jeg moderator om å flytte tråden? Sorry, ikke så dreven på det her :p

Hehe, nei ville heller ikke kjøpt om vi ikke hadde hatt fra før :) jeg tror det er moderator Steffen som er ansvarlig her nå, send melding til ham så svarer han sikkert hvis det er feil også :)
 
Når min begynte sånn gikk vi over til angelpack, den hadde passe nakkestøtte til nysgjerrigperen min. Tror ikke det er skadelig, jeg bare holdt hånda bak bakhodet når han virret som mest, også pleide han uansett å sovne fort :)
Ok, takk for svar. Kommer ikke til å kjøpe annen type pga dette, men heller bare ha henne der når hun er roligere. Godt å høre at du ikke tror det er skadelig ihvertfall, så er det kanskje ikke noe krise om det skjer iblant likevel :)
 
Jeg ville plassert barnet litt lavere og brukt skulderstroppene slik at den ene er mest mulig unna veien mens den andre støtter nakken. Min var supernysgjerrig og trivdes kjempegodt i cabooen.
 
Jeg ville plassert barnet litt lavere og brukt skulderstroppene slik at den ene er mest mulig unna veien mens den andre støtter nakken. Min var supernysgjerrig og trivdes kjempegodt i cabooen.
Det var lurt..! Skal prøve på det :) takk!
 
Back
Topp