Bæresjal

Lizz83

Gift med forumet
Er det noen av dere som har erfaring med det? Vurderer å kjøpe meg. Jeg har en ergo bæresele fra vår første som nesten ikke er bruk fordi den ikke passer meg og jeg synes det er klønete.
 
Jeg har kjøpt bæretube og bæretrøye fra Kamcare til de første par mnd. Deretter bruker vi ergobaby 360 siden vi var fornøyde med den.

Du kan jo selge ergoen og kjøpe noe annet? Vil jo alltid være sånn at man liker forskjellige løsninger.
Jeg var ikke bekvem med ergoen før bebis ble ca 3 mnd. Syns ikke det var behagelig med bebis i den selv om vi hadde spedbarnsinnlegget. Så nå skal jeg prøve bæretube og trøye i begynnelsen.
 
Bæresjal er gull verdt! Vil anbefale et elastisk sjal, f.eks. sino eller aldoria, til den første tiden. Mange liker også godt caboo, dvs. et ferdigknytt elastisk sjal som du bare trer over hodet og strammer. Elastisk sjal vil begynne å sige etterhvert, og da er det lurt og gå over til vevd sjal, meh dai eller en ergonomisk bæresele. Meld deg inn i "norsk bæregruppe" på fb, så får du nok mange gode tips :)
 
Jeg har også ergo baby som jeg ikke brukte så mye forrige gang. Men denne gangen fikk jeg caboo close i babyshower gave og tror den passer meg mye bedre [emoji4]
 
Jeg brukte bare ergobaby bæresele til førstemann og var veldig glad i den. Prøvde elastisk sjal ganske sent så det ble bare til at jeg følte jeg strammet for mye eller at det bare skled ned.
Tenkte å prøve elastisk sjal tidligere denne gangen.
 
Jeg brukte Caboo Close mye sist. Elastisk sjal som på en måte er ferdig knytt. Vet ikke om jeg vil si det er mindre klønete enn en ergo-sele, da... Men barnet sitter bedre inntil den som bærer og det er mindre padding. Hadde Angelpack toddler etter hvert og den var også helt super. Brukte den både på rygg og mage :)
 
Vi brukte ergobaby mykje til frøkna når ho var mindre, tok den ikkje i bruk før ho var 5-6 mnd.

No har eg lyst å bære meir og heilt frå fødselen av så har etter anbefalinger kjøpt caboo close :) Håper den står til forventningane!
 
Da skal jeg ønske meg en caboo til jul :D
 
Jeg hadde også ille lyst på caboo helt til jeg kom over en som heter Fidella fusion brukt på en kjøp og salg bære gruppe på facebook. Forelskelse ved første blikk :love7
Den skal ha "mykheten til et sjal men enkelheten til en sele" :D Så den måtte jeg bare ha.
Venter ille spent på den i posten :Heartpink
IMG_2017-11-12_22-50-30.JPG
 
Ja! Jeg har kjøpt et elastisk bæresjal til de første par månedene. Jeg har også et langt og et litt kortere vevd sjal, og har nettopp invitert i en ringslynge. [emoji14] Håper vi får det til å funke.. Ingen erfaring fra før.
 
Jeg har ergobaby wrap og en sånn tube. Etterhvert lurer vi på å investere i close caboo og/eller ergobaby 360 OMNI
 
Jeg brukte bæretube på sykehuset (men viktig å holde baby i det), elastisk når han ble ca 2 uker, også gikk vi over til vevd når han var 2mnd ish :) Mannen har eget sjal og sele, jeg har 4 sjal tror jeg, og noen på lån! Elsker det :D
 
Jeg brukte bæretube på sykehuset (men viktig å holde baby i det), elastisk når han ble ca 2 uker, også gikk vi over til vevd når han var 2mnd ish :) Mannen har eget sjal og sele, jeg har 4 sjal tror jeg, og noen på lån! Elsker det :D

Vurderer bæretube til sykehuset jeg også.. har du erfaring med caboo? For det står mellom å få tak i bæretube eller ta med caboo på sykehuset
 
Vurderer bæretube til sykehuset jeg også.. har du erfaring med caboo? For det står mellom å få tak i bæretube eller ta med caboo på sykehuset
Bæretube må vel støttes med en hånd, må den ikke? Ellers kan ungen skli ut? Jeg ville valgt caboo eller et elastisk bæresjal, og gjort research på forhånd om hvordan forhåndsknyte de. Så har man to armer fri og nærkontakt med ungen samtidig.
 
Jeg tar ikke med cabooen på sykehuset.. skal jo ikke løfte eller bære når det er keisersnitt... :/
 
Vurderer bæretube til sykehuset jeg også.. har du erfaring med caboo? For det står mellom å få tak i bæretube eller ta med caboo på sykehuset
Ingen egen erfaring med caboo, men hørt veldig mye bra med det, og anbefaler det sterkt over bæretube. Rett og slett fordi ved bæretube må du holde baby fast hele tiden. Caboo er veldig enkelt og greit, kun stramming :) Og babyene sitter så fint inni det.
 
Bæretube må vel støttes med en hånd, må den ikke? Ellers kan ungen skli ut? Jeg ville valgt caboo eller et elastisk bæresjal, og gjort research på forhånd om hvordan forhåndsknyte de. Så har man to armer fri og nærkontakt med ungen samtidig.

Ingen egen erfaring med caboo, men hørt veldig mye bra med det, og anbefaler det sterkt over bæretube. Rett og slett fordi ved bæretube må du holde baby fast hele tiden. Caboo er veldig enkelt og greit, kun stramming :) Og babyene sitter så fint inni det.

Har caboo, så er godt kjent med den. Tenker at de dagene på sykehus er ikke det å ha armene fri det jeg tenker mest på [emoji28] men tenkte kanskje bæretube var bedre da, for den kan man ha helt innerst og få mer hud mot hud.. ?!
 
Istedenfor å investere i bæretube så går det jo an å bare knyte et sjal rundt magen? Jeg prøvde noen skjørt, men de er altfor stramme. Samme med singleter. Syns det er vanskelig å vite hvor god plass det må være for å beregne en baby oppi der uten å bli skvist [emoji85]
 
Back
Topp