Bæresjal

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Ønsker å kjøpe bæresjal før baby kommer. Hva bør jeg tenke på før jeg velger skal? Noen som har anbefalinger av type, og hvorfor akkurat den typen?
 
Jeg har kun erfaring med elastisk sjal fra ergobaby. Min er over 9 måneder og jeg bruker det sjalet fortsatt. Kommer selvsagt an på behovet. De som bruker mye kan kanskje ha godt av å gå over til vevd sjal etterhvert som babyen bikker 6-7 kilo. Mens andre som meg, som bruker det for å gå en tur på butikken, få babyen til å sove eller liknende, kan fint nøye seg med elastisk sjal.

Vil på det sterkeste anbefale deg å lære og knyte før baby kommer. Jeg syns det var strevsomt i starten.
 
Hvilken caboo (trodde det var flere typer)? Og hvorfor?

Du har to typer, den vanlige og den nye(lite) som skal være tynnere og luftigere.
De er ferdigknytet, hvor du bare strammer og putter ungen oppi.
Men om du ønsker å lære deg å knyte er det ikke noe i veien med å kjøpe et vevd sjal da de gjerne varer lengre enn elastisk.
Kjøp da gjerne brukt siden de er mer innbrutt og mykere enn de du kjøper ny fra produsent. ;)
 
Vi har Mobywrap; er fornøyd med den, men synes den blir fort varm. Ser veldig mange anbefaler Aldoria, Sino og caboo :)
 
Caboo er super i starten. Noen syns den er litt varm og liker aldoria bambus. Begge de er elastiske og kam kun brukes til 6-7 kg, da begynner baby å sige for langt ned. Du kan da bytte til vevd sjal, eller bruke et tynt, mykt (gjerne brukt fra Kjøp og salg bæretøy på FAcebook) helt fra start [emoji4] str. 6 er en bra start. Merker som Yaro, Litle Frog eller Girasol er rimelige, gode merker. Ellevill kan være bra, men er vanskelig å selge videre.
 
Jeg sydde egen mei tai da jeg fikk førstemann for 7 år siden. Den kommer til å bli like mye brukt til tredjemann som i kommer nå, så vel som andremann brukte den:) Men, den egner seg først når de har blitt litt større, evt at du strammer sammen rumpepartiet med en snor eller noe.

Til nyfødt er jeg faktisk ikke sikker. Til forrige brukte jeg babybjørn one, men har sett litt på caboo denne gangen da jeg har hørt at den er velegnet fra start:)
 
Hva med å spørre Barnas hus om råd?
De har nettmøte i morgen, men du kan allerede nå stille spørsmål nå :)

Trykk her for å komme til nettmøte
Takk for tips. Har hørt flere historier om ansatte på barnas hus som gir råd om bæring som er heilt feil. Håper så klart de som stiller til nettmøte har riktig kunnskap, men er dessverre litt skeptisk.
 
Takk for tips. Har hørt flere historier om ansatte på barnas hus som gir råd om bæring som er heilt feil. Håper så klart de som stiller til nettmøte har riktig kunnskap, men er dessverre litt skeptisk.

Det skader iallefall ikke å spørre de :)
 
Meld deg inn i norsk bæregruppe på FB. Masse nyttig stoff om ergonomisk bæring.

Jeg startet med caboo, gikk over til vevd sjal tidlig. Første vevde var et billig et fra ellevill i bomull og bambus. Anbefaler å kjøpe brukt, da er de mye mykere

Nå er jeg på sjal nr 10+. Lett å bli hekta
 
Vi har Mobywrap; er fornøyd med den, men synes den blir fort varm. Ser veldig mange anbefaler Aldoria, Sino og caboo :)
Har også kjøpt en moby wrap, virker myk og god [emoji4] med oktoberbaby ser eg ikkje for meg at temperatur blir et stort problem heller.
Men innser at eg må prøveknyte den noen ganger, den er laaaang, så krever nok litt trening. Føles veldig myk og god ut da, virka som at bamse koste seg også [emoji4]
4aabf2ea8bfdcb6d6571ba7139460f66.jpg
 
Har også kjøpt en moby wrap, virker myk og god [emoji4] med oktoberbaby ser eg ikkje for meg at temperatur blir et stort problem heller.
Men innser at eg må prøveknyte den noen ganger, den er laaaang, så krever nok litt trening. Føles veldig myk og god ut da, virka som at bamse koste seg også [emoji4]
4aabf2ea8bfdcb6d6571ba7139460f66.jpg
Ser ut som bamse har det helt supert [emoji173]
Skal også kjøpe i god tid og øve på knytting.
 
Meld deg inn i norsk bæregruppe på FB. Masse nyttig stoff om ergonomisk bæring.

Jeg startet med caboo, gikk over til vevd sjal tidlig. Første vevde var et billig et fra ellevill i bomull og bambus. Anbefaler å kjøpe brukt, da er de mye mykere

Nå er jeg på sjal nr 10+. Lett å bli hekta
Har meldt meg inn der. Litt overveldende, men mye god info [emoji106]
 
Har igjen erfaring men har akkurat gått til innkjøp av fidella vevd sjal. Har blitt anbefalt aldoria elastiske sjal eller mykt bomull. Kjøp brukt på facebook kjøpe selge bære gruppa ! Brukte sjal er bedre enn nye :)
 
Har igjen erfaring men har akkurat gått til innkjøp av fidella vevd sjal. Har blitt anbefalt aldoria elastiske sjal eller mykt bomull. Kjøp brukt på facebook kjøpe selge bære gruppa ! Brukte sjal er bedre enn nye :)

Jeg har nettopp kjøpt aldoria elastisk sjal, og må øve litt mer på knuten, men det virker veldig mykt og svalt :)
 
Jeg har nettopp kjøpt aldoria elastisk sjal, og må øve litt mer på knuten, men det virker veldig mykt og svalt :)
Tenkte å kjøpe den jeg og hvis hun liker å bli bært! Greit å ha en av hver :p kom gjerne med oppdatering senere om hvordan den var å bruke :p
 
Back
Topp