Bæresjal

Litja17

Elsker forumet
Septembergull'17
Høsthjerter 2017
Marsboere 2020
Hei! Er det noen som har sydd bæresjal selv? Kjøpte en masse fine stoffer på ferie i Egypt som eg tenkte å sy sjal i (lett/tynn bomull, ikke stretch).

Skulle gjerne hatt tips til mønster og/eller modell....

Vurderer også å kjøpe litt mer elastisk stoff til begynnelsen, ser mange anbefaler det til nyfødte.... (alternativt kan eg kjøpe et elastisk bæresjal og bruke det som mønster...)
700b7274709e614bc9bf85d67d46aa76.jpg

(spesielt den rosa og den blå til venstre for den kan bli gode å bære i, tror eg :) )
 
Vil ikke anbefale å sy bæresjal selv. Sjekk ut Norsk Bæregruppe på Facebook. Spørsmålet har vært oppe flere ganger, med samme konklusjon[emoji4]

Men anbefaler virkelig å kjøpe deg bæretøy [emoji7]
 
Ja, så det etterhvert [emoji57]
Får se kva eg gjør, det er uelastiske men tynne stoffer som nok er lite egna. Hadde de bare hatt strikk i, kunna eg jo brukt de i starten....
Får finne noe anna gøy å bruke stoffet til - klær, sengetøy, div.... [emoji4]
 
Jeg har kjøpt ett elastisk sjal, og om det fungerer kan jeg lett sy ett. Er tross alt bare noen meter med bomullsjersey (eller annen jersey).

Og finner man tekstiler av riktig kvalitet så burde det være uproblematisk å lage sjal. Men mange av tekstilene er vevd ganske annerledes enn klestekstiler. Minner ærlig talt mer om enkelte møbelstoff enn endel annet.
 
Back
Topp