Bæresjal nyfødt, noen som er særlig fornøyde?

Ja, er med der for å finne ut av hva jeg kan tenke meg :) har noen jeg kan prøve hos her også altså.

Oscha i villsilke blend har mannen og han er kjempe fornøyd [emoji6].
Synes den er lett og stramme! Men jeg kan ikke bære i den for belastninga blir for skeiv for meg [emoji53]
 
Har close caboo og er veldig fornøyd. Kjekt at man slipper å knyte selv.
 
Oscha i villsilke blend har mannen og han er kjempe fornøyd [emoji6].
Synes den er lett og stramme! Men jeg kan ikke bære i den for belastninga blir for skeiv for meg [emoji53]
Takk for tips! Nei, må teste først og se hvordan bekkenet reagerer. Men det ser kjekt ut til småturer og til å ha hendene litt frie inne.
 
Får jeg en til blir jeg å kjøpe en litt glatt ringslynge å bruke.
Ringslynge fordi jeg synes de er veldig greie, og litt glatt fordi de da er lettere å justere, og de holder helt greit en nyfødt, og varer til barnet er en 10+ kg. De kan brukes etter det, men da er de ikke så stødige som man gjerne ønsker.

Av elastiske sjal hadde Jeg nok gått for aldoria eller ergobaby wrap.

Eneste dumme med elastiske sjal er at de er ett unntak i bæreverden. Generelt sett så blir sjal nesten bare bedre ved bruk, mens elastiske sjal faktisk blir dårligere etterhvert. Så kan være greit å gå for ett man vet ikke er brukt for mye.

Hvilken glatt ringslynge ville du ha valgt? Tror du jeg som er helt uerfaren kan bruke den? Kan man forhåndsknyte den før man setter bebis i den?
Jenta mi legger så raskt på seg. Lagt på seg 400 g på en uke. Jeg synes derfor at 10+ kg høres bedre ut enn maks 6 kg i elastisk sjal. Så lurer på å gå for en annen type.
Jeg har vondt i ryggen, så det er litt viktig at belastningen er jevnt fordelt ved bæring ( men det er den kanskje på alle typer? ).
 
Sniker
Med litt øvelse lærer man seg fort knytninger. Som regel kan knytingene man har lært seg i elastisk sjal ganske greit overføres til vevd sjal også.
Deilig å bære i og kan brukes lenge av gangen

Takk for tips :happy:.

Hvilken type vevd sjal vil du anbefale? Hvor mange kg kan man bære i det? Er det vanskelig å bruke for en nybegynner?
Passer det til å bære bebis på 1 mnd ? ( tenker spesielt på hodet. Jeg må helst ha begge hender fri)
 
Takk for tips :happy:.

Hvilken type vevd sjal vil du anbefale? Hvor mange kg kan man bære i det? Er det vanskelig å bruke for en nybegynner?
Passer det til å bære bebis på 1 mnd ? ( tenker spesielt på hodet. Jeg må helst ha begge hender fri)
Husker ikke hvordan det er, men sjekk blant annet på bereglede.no
Jeg elsker mine Ellevill-sjal, husker ikke hvor de er kjøpt eller noe da dessverre. Har også en mei tai som jeg brukte masse med 2-3åring.
Skal du ha vevd sjal må en se på type stoff og lengde. Lengden ift størrelsen din og hvilke typer knytinger du ønsker å bruke. Jeg husker ikke lengden på det lengste mitt, men det er noen meter (5?). Det tar litt tid å lære å knyte og noen ganger kan du få en del sjal "til overs", men samtidig kan det brukes til mye.
Hadde også et i mer gauze-stoff som var veldig luftig og deilig i varmen, det var ikke så langt.
 
Vi har close caboo og er veldig fornøyd med det! Trygt og godt og stabilt for nakke og hode for frøkna som er to og en halv uke :)
 
Hvilken glatt ringslynge ville du ha valgt? Tror du jeg som er helt uerfaren kan bruke den? Kan man forhåndsknyte den før man setter bebis i den?
Jenta mi legger så raskt på seg. Lagt på seg 400 g på en uke. Jeg synes derfor at 10+ kg høres bedre ut enn maks 6 kg i elastisk sjal. Så lurer på å gå for en annen type.
Jeg har vondt i ryggen, så det er litt viktig at belastningen er jevnt fordelt ved bæring ( men det er den kanskje på alle typer? ).
Ringslynge er på en måte ferdigknytt, men justeres med å dra sjalet gjennom to ringer. Det er ikke komplisert, men krever bittelitt øving.
Det er ikke noe jeg vil anbefale om du må ha noe som belaster jevnt, da disse av natur er noe skjeve (dog ikke så ille som man kan tro ut i fra bilder om man strammer riktig).

Til deg ville jeg heller anbefalt en myk sele eller meh dai..
Jeg har feks bare hørt skryt om "tula free to grow". Lett p bruke uten noen innlegg, behagelig og fin.
 
Husker ikke hvordan det er, men sjekk blant annet på bereglede.no
Jeg elsker mine Ellevill-sjal, husker ikke hvor de er kjøpt eller noe da dessverre. Har også en mei tai som jeg brukte masse med 2-3åring.
Skal du ha vevd sjal må en se på type stoff og lengde. Lengden ift størrelsen din og hvilke typer knytinger du ønsker å bruke. Jeg husker ikke lengden på det lengste mitt, men det er noen meter (5?). Det tar litt tid å lære å knyte og noen ganger kan du få en del sjal "til overs", men samtidig kan det brukes til mye.
Hadde også et i mer gauze-stoff som var veldig luftig og deilig i varmen, det var ikke så langt.
Ringslynge er på en måte ferdigknytt, men justeres med å dra sjalet gjennom to ringer. Det er ikke komplisert, men krever bittelitt øving.
Det er ikke noe jeg vil anbefale om du må ha noe som belaster jevnt, da disse av natur er noe skjeve (dog ikke så ille som man kan tro ut i fra bilder om man strammer riktig).

Til deg ville jeg heller anbefalt en myk sele eller meh dai..
Jeg har feks bare hørt skryt om "tula free to grow". Lett p bruke uten noen innlegg, behagelig og fin.

Ellevill har 50% rabatt på en mengde sjal, så da kjøpte jeg 1 med gsm 180 i 50% bomull/50% bambus og et med gsm 230 i 100% bomull. Jeg kjøpte begge i størrelse 6 siden det var anbefalt en medium stor person. Meget mulig jeg burde ha kjøpt i 5 , men nå er det nå en gang kjøpt.

Jeg må bare knyte i veg. Innstille meg på å lære det.

Her er link til andre som er nysgjerrige:

https://www.ellevill.com/specials
 
Nei, jeg må kikke litt. Er litt redusert etter ks og blodtap så her går det sakte i svingene :p. Trenger derfor ikke sjalet før om et par uker.
Huff stakkars, det er helt lov, god bedring :happy:
 
Ellevill har 50% rabatt på en mengde sjal, så da kjøpte jeg 1 med gsm 180 i 50% bomull/50% bambus og et med gsm 230 i 100% bomull. Jeg kjøpte begge i størrelse 6 siden det var anbefalt en medium stor person. Meget mulig jeg burde ha kjøpt i 5 , men nå er det nå en gang kjøpt.

Jeg må bare knyte i veg. Innstille meg på å lære det.

Her er link til andre som er nysgjerrige:

https://www.ellevill.com/specials
Gratulerer
de er så vakre. Fikk lyst på mer...
 
Vi har caboo, men han hater den når han må sitte «innpakket» fordi han ikke kan holde hodet sitt selv. Håper han liker den litt bedre om en mnds tid når han kan holde hodet selv.
 
Jeg er veldig fornøyd med MobyWrap :) Gull når baby ikke vil sove :)
 
Må bare si at bæresjal virkelig har vært redningen her enkelte kvelder! I går for eksempel ville frøkna ikke sovne og sutra veldig selv om hun var fryktelig trøtt i åttetida og da var det bare å putte henne i sjalet og der sovner hun så godt :)
 
Back
Topp