Bæresjal nyfødt, noen som er særlig fornøyde?

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Jeg må gå til innkjøp av et bæresjal og da vil jeg så gjerne høre fra dere som bruker det.

Jeg har en ergobaby 360 fra før som er super etter hvert, men ikke med bebis nyfødt til 3 mnd ca ( etter min mening). Syns hodet ligger og slenger i spedbarnsinnlegget.

Hvilket sjal bruker du til nyfødt og hva liker du så godt med det?
 
Sniker: enig i at babyen slenger litt rundt i ergobabyen :mad:

Har selv vurdert caboo sin. Den ser veldig grei ut.. men synes sjalene ser vanskelige ut å knytte generelt, derfor har jeg avventet. :(
Håper du finner noe som funker :)
 
Jeg har Ergobaby omni 360, og syns som dere andre sier at hun ikke satt noe godt i den. Har kjøpt close caboo, siden jeg ikke gidd sette meg inn i all knytingen av vanlig sjal.
Er hittil veldig fornøyd, den er lett å ta på og god å gå rundt med. Litt usikker på om jeg plasserer hodet riktig, så har en tendens å holde på det. Ulempen er jo at den ikke kan brukes så lenge.
 
Sniker: enig i at babyen slenger litt rundt i ergobabyen :mad:

Har selv vurdert caboo sin. Den ser veldig grei ut.. men synes sjalene ser vanskelige ut å knytte generelt, derfor har jeg avventet. :(
Håper du finner noe som funker :)

Ser ut som de skryter av de elastiske sjalene til nyfødt og opp til noen mnd. Tror kanskje jeg skal gå for en av dem?

Fant denne videoen hvor jeg syns knytingen ikke ser for vanskelig ut for en nybegynner som meg og bærestillingen ser også bra ut:

https://www.bereglede.no/nyfodt-elastisk-sjal-forhandsknytt/

Hva tror du ?
 
Jeg har Ergobaby omni 360, og syns som dere andre sier at hun ikke satt noe godt i den. Har kjøpt close caboo, siden jeg ikke gidd sette meg inn i all knytingen av vanlig sjal.
Er hittil veldig fornøyd, den er lett å ta på og god å gå rundt med. Litt usikker på om jeg plasserer hodet riktig, så har en tendens å holde på det. Ulempen er jo at den ikke kan brukes så lenge.

Ja, den ser jo veldig bra ut! Virker som det er samme måte å bære på som de viser i den videoen jeg linket til, bare at man slipper knytingen.
Hvor lenge kan man bære babyen i den?
 
Jeg har Ergobaby omni 360, og syns som dere andre sier at hun ikke satt noe godt i den. Har kjøpt close caboo, siden jeg ikke gidd sette meg inn i all knytingen av vanlig sjal.
Er hittil veldig fornøyd, den er lett å ta på og god å gå rundt med. Litt usikker på om jeg plasserer hodet riktig, så har en tendens å holde på det. Ulempen er jo at den ikke kan brukes så lenge.
Hvor lenge kan den brukes ?
 
Har Close Caboo og er fornøyd med hvor lett det er og hvordan passformen mot babyen er.
Snuppa derimot har hylt hver gang vi har prøvd... Håper vi får det til snart og at hun vil prøve ordentlig.
 
Sniker
Med litt øvelse lærer man seg fort knytninger. Som regel kan knytingene man har lært seg i elastisk sjal ganske greit overføres til vevd sjal også.
Deilig å bære i og kan brukes lenge av gangen
 
De sier på siden der at den knytemetoden kan brukes på alle typer elastiske sjal, så da kan man vel bare velge det man liker best i forhold til pris og farger.
Okei! Har du bestemt deg for et ?
 
Jeg har elastisk sjal fra Ergobaby. Veldig fornøyd med det og lillemor trives veldig godt i det. Takk og pris! Med en gutt på 2,5 år itillegg er det kjekt med noen ledige armer innimellom [emoji5]
 
Får jeg en til blir jeg å kjøpe en litt glatt ringslynge å bruke.
Ringslynge fordi jeg synes de er veldig greie, og litt glatt fordi de da er lettere å justere, og de holder helt greit en nyfødt, og varer til barnet er en 10+ kg. De kan brukes etter det, men da er de ikke så stødige som man gjerne ønsker.

Av elastiske sjal hadde Jeg nok gått for aldoria eller ergobaby wrap.

Eneste dumme med elastiske sjal er at de er ett unntak i bæreverden. Generelt sett så blir sjal nesten bare bedre ved bruk, mens elastiske sjal faktisk blir dårligere etterhvert. Så kan være greit å gå for ett man vet ikke er brukt for mye.
 
Får jeg en til blir jeg å kjøpe en litt glatt ringslynge å bruke.
Ringslynge fordi jeg synes de er veldig greie, og litt glatt fordi de da er lettere å justere, og de holder helt greit en nyfødt, og varer til barnet er en 10+ kg. De kan brukes etter det, men da er de ikke så stødige som man gjerne ønsker.

Av elastiske sjal hadde Jeg nok gått for aldoria eller ergobaby wrap.

Eneste dumme med elastiske sjal er at de er ett unntak i bæreverden. Generelt sett så blir sjal nesten bare bedre ved bruk, mens elastiske sjal faktisk blir dårligere etterhvert. Så kan være greit å gå for ett man vet ikke er brukt for mye.

Takk for gode tips! Da er det nok lurt å kjøpe nytt hvis man skal ha elastisk sjal.
Jeg kan bruke ergobaby 360 bæresele etter hvert, så elastisk hadde sikkert passet greit. Tror du jeg kan bære i elastisk frem t.o.m 4 mnd?
 
Takk for gode tips! Da er det nok lurt å kjøpe nytt hvis man skal ha elastisk sjal.
Jeg kan bruke ergobaby 360 bæresele etter hvert, så elastisk hadde sikkert passet greit. Tror du jeg kan bære i elastisk frem t.o.m 4 mnd?
Spørs mer på tyngden enn alder, men ja rundt 4 måneder går greit for de fleste, eller opp til 6-7 kg.
Jo tyngre babyen er, jo mindre komfortabelt blir det, jeg slutta å bruke elastisk rundt 6kg. Fordi jeg måtte etterstramme så mye.
 
Får jeg en til blir jeg å kjøpe en litt glatt ringslynge å bruke.
Ringslynge fordi jeg synes de er veldig greie, og litt glatt fordi de da er lettere å justere, og de holder helt greit en nyfødt, og varer til barnet er en 10+ kg. De kan brukes etter det, men da er de ikke så stødige som man gjerne ønsker.

Av elastiske sjal hadde Jeg nok gått for aldoria eller ergobaby wrap.

Eneste dumme med elastiske sjal er at de er ett unntak i bæreverden. Generelt sett så blir sjal nesten bare bedre ved bruk, mens elastiske sjal faktisk blir dårligere etterhvert. Så kan være greit å gå for ett man vet ikke er brukt for mye.
Sniker også ;) har du en ringslynge å anbefale? Tenker å kjøpe Aldoria eller et annet elastisk som er pent brukt, har også hørt at bambussjalene er svalere enn de i bomull (får maibaby).
 
Sniker også ;) har du en ringslynge å anbefale? Tenker å kjøpe Aldoria eller et annet elastisk som er pent brukt, har også hørt at bambussjalene er svalere enn de i bomull (får maibaby).
Nei desverre. Så på noen når jeg var på ett treff, men husker ikke navn. De var glattere enn min som er fra smitten (og ikke helt brutt inn).

Kan anbefale å høre i norsk bæregruppe for tips, det er det mange som har ekstremt god peiling og gode råd :)
 
Nei desverre. Så på noen når jeg var på ett treff, men husker ikke navn. De var glattere enn min som er fra smitten (og ikke helt brutt inn).

Kan anbefale å høre i norsk bæregruppe for tips, det er det mange som har ekstremt god peiling og gode råd :)
Ja, er med der for å finne ut av hva jeg kan tenke meg :) har noen jeg kan prøve hos her også altså.
 
Back
Topp