Bæreseler/sjal.

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Har du kjøpt bæresjal eller bæresele?
Hvilken sele/hvilket sjal har du? Hvorfor valgte du det du gjorde? :)
 
Close Caboo som er et ferdigknytt sjal. Kjøpte det fordi det ble anbefalt til nybegynnere og fordi det ikke var så dyrt.
 
Vi har moby wrap som jeg skal prøve meg på å bære tvillingene i.
Og så har vi kjøpt en ergo baby som i hovedsak blir til mannen.
Jeg vurderer en sele til. Lyst på tvillingsele, men vet ikke om jeg skal bruke penger på det.
 
Close Cabooen kan bare brukes til 4 mnd ca, så det er liksom fristen til å se om det er noe for oss og isåfall må vi da kjøpe ny og større.

Men altså... Føler jeg har overdrevet ikke bare litt når det gjelder ligge- og sittesteder til denne babyen. :hilarious: Enten kan han
  • Henge i bæresjalet
  • Ligge i ett av de to babynestene
  • Ligge i vogna
  • Sitte i newbornsetet på TrippTrappstolen
  • Ligge i vugga
  • Ligge i sprinkelsenga
  • Ligge i samsovingssenga
  • Sitte i vippestolen
  • Ligge i lekegrinda
Eller kanskje helst: Ligge på fanget mitt. :happy: Vanskelig å si på forhånd hva som blir favorittene, men jeg kunne nok droppet vippestolen tror jeg, og det feilkjøpte babynestet. Håper sjalet vil fungere fint.:)
 
Jeg har moby wrap og ergo babysele fra sist. Synes moby wrapen var litt lang og uhåndterlig, så jeg tror jeg skal kjøpe en meitai å bruke i tillegg til bæreselen. Fikk demonstrert hvordan man bruker meitai i dag, virker veldig fin og lettvindt!
 
Hadde ergobaby 360 til storebror, men solgte det. Det ble nesten ikke brukt, da ryggen/bekkenet mitt kranglet mye de første 6 månedene og han likte seg så godt i babyneste.
Så nå avventer jeg litt for å se om lille i magen har litt mer bærebehov og om bekkenet/ryggen blir kranglete også etter dette svangerskapet.
 
Har solgt min Ergobaby 360 og bæresjalet[emoji4] Har kjøpt istedenfor Close Caboo til nyfødtbæring og Soul Sling anoona bæresele som kan justeres og brukes helt fra nyfødt til todler[emoji2][emoji1360]
 
Har kjøpt Ergobaby Adapt:
58_582430.jpeg
 
Close Cabooen kan bare brukes til 4 mnd ca, så det er liksom fristen til å se om det er noe for oss og isåfall må vi da kjøpe ny og større.

Men altså... Føler jeg har overdrevet ikke bare litt når det gjelder ligge- og sittesteder til denne babyen. :hilarious: Enten kan han
  • Henge i bæresjalet
  • Ligge i ett av de to babynestene
  • Ligge i vogna
  • Sitte i newbornsetet på TrippTrappstolen
  • Ligge i vugga
  • Ligge i sprinkelsenga
  • Ligge i samsovingssenga
  • Sitte i vippestolen
  • Ligge i lekegrinda
Eller kanskje helst: Ligge på fanget mitt. :happy: Vanskelig å si på forhånd hva som blir favorittene, men jeg kunne nok droppet vippestolen tror jeg, og det feilkjøpte babynestet. Håper sjalet vil fungere fint.:)
Jeg har mer tro på vippestolen enn på babynest:)
 
Til tvillinger ville jeg gått for bare sjal i begynnelsen.
 
Har kjøpt ett nytt vevd sjal. Har noen fra før, men det er jo så mye fint. Har noen myke, lette som er fine til nyfødt. Og noen kraftigere mer solide til toddlerbæring.
 
Har en ergobaby adapt bæresele fra sist. Skal kjøpe elastisk sjal og mulig vevd sjal også[emoji4] Må bare finne ut hvilken type først[emoji848]
 
Har kjøpt close cabooo, tenker jeg må se om jeg får dreisen på det før jeg eventuelt kjøper ett sjal for de litt større... Om jeg synes det blir styrete er nok ordentlige sjal alt for mye styr :p Har en arvet ergobaby, som vi brukte endel til storebror
 
Jeg har moby wrap og ergo babysele fra sist. Synes moby wrapen var litt lang og uhåndterlig, så jeg tror jeg skal kjøpe en meitai å bruke i tillegg til bæreselen. Fikk demonstrert hvordan man bruker meitai i dag, virker veldig fin og lettvindt!
Jeg brukte mei tai masse fra gutten min var ca. 3 mnd, og det var helt supert. Vet det går an å bruke på mindre babyer også, så det kommer jeg til å prøve denne gangen. I tillegg har jeg arvet et elastisk sjal og en manduca, så gleder meg til å prøve litt forskjellig på bærefronten :)
 
Har kjøpt ergo baby aura babywrap å skal prøve ut den. Hadde bæresele med nr 1 og ville prøve sjal denne gangen. Spesielt i forhold til at feks lillebror må være med å levere og hente storebror i bhg og da er det vel lettere å ha lillebror på magen.
 
Har kjøpt Egobaby omni 360. Men vurderer å kjøpe Close caboo i tillegg da mange skryter av den. Greit å begynne med ferdigknytt når jeg ikke har prøvd det før:)
 
Jeg har kjøpt ergobaby omni 360, og bestilt et nydelig bæresjal i tillegg fra Human Mother fra Canada. Kom over det tilfeldig, men synes det ser så luftig og deilig ut.
Veldig spent på hva som blir mest brukt...
 
Back
Topp