Bæresele

Maian

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Junilykke2018
Hvilken har dere og hva anbefales.
Jeg har en manduca, men ingen av barna mine har likt denne. Så tenkte å bytte til ergobaby, men det er jo så mange sorter. Hvilken skal jeg velge? Vil brukte den fra nå.
 
Jeg synes vevd sjal er mye mer behagelig for meg og babyen min liker det mye bedre enn bæresele.

Mei tai kan også være fint. Både Bæreglede og sjalala.no selger flere sjal og mei tai’er.

Tula free to grow er er en populær sele, det samme er ergobaby adapt, men ergobaby er tyngre og mer klumpete enn Tula.

Men jeg ville virkelig prøvd vevd sjal om jeg var deg. Man finner video om hvordan det skal knyttes, det er ikke vanskelig når man lærer det :)
 
Har vanlig ergo og liker den godt. Hun sitter fortsatt i nyfødtinnlegg og trives veldig godt der. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte en 360-modell (da kan de sitte fremovervendt når de er stor nok). Men men. Det løser seg jo=)
 
Jeg synes vevd sjal er mye mer behagelig for meg og babyen min liker det mye bedre enn bæresele.

Mei tai kan også være fint. Både Bæreglede og sjalala.no selger flere sjal og mei tai’er.

Tula free to grow er er en populær sele, det samme er ergobaby adapt, men ergobaby er tyngre og mer klumpete enn Tula.

Men jeg ville virkelig prøvd vevd sjal om jeg var deg. Man finner video om hvordan det skal knyttes, det er ikke vanskelig når man lærer det :)
Takk for tips. Men tror ikke jeg gidder å lære knytting. Det greie med bæresele er jo at den liksom er klar.

Ser at det er mange fordeler med sjal. Men som sagt så tror jeg ikke sjal er noe for meg.
 
Vi har ergobaby 360 med spedbarnsinnlegg. Jeg syns den funker veldig greit, men har ikke prøvd noe annet.
Har også sjal, men jeg syns det er litt knotete. Det er nok mest fordi jeg bruker selen til å bære opp og ned trappen i blokka når vi skal ut og inn, så da blir det mye knyting for lite. Skulle vi båret over lengre tid kan det nok hende jeg hadde blitt litt bedre venn med sjalet.
 
Kan babyen sitte fremovervendt når den blir større i den? Hva er forskjell på adapt, 360 og omni eller hva den nå heter :)
Med Adapt og 350 Omni behøver du ikke spedbarnsinnlegg. Med den som bare heter 360 (og ikke omni) trenger man spedbarnsinnlegg i tillegg når de er små.

Adapt kan brukes fram til 20 kg men ikke fremovervendt. Til gjengjeld er den lettere og mindre klumpete enn de andre. 360 og 360 Omni kan brukes til 15 kg og kan brukes framovervendt fra barnet er 6kg.

Vi har Ergobaby 360, men jeg likte aldri den. Pappaen synes den var Ok.

Omni og Adapt har kommet de siste par årene. Av de hadde jeg valgt adapt :)
 
Jeg har prøvd både Manduca og ergobaby, syns de fungerer veldig likt altså...
Bruker elastisk sjal nå, men ikke lenge til han er for tung til det. Vurderer da om jeg kan bruke vevd sjal, det er ihvertfall helt nydelig å ha han i sjalet! Har reddet mange urolige kvelder hos oss:)
Bæreselen liker jeg best når de er litt større og kan sitte på ryggen..
 
Med Adapt og 350 Omni behøver du ikke spedbarnsinnlegg. Med den som bare heter 360 (og ikke omni) trenger man spedbarnsinnlegg i tillegg når de er små.

Adapt kan brukes fram til 20 kg men ikke fremovervendt. Til gjengjeld er den lettere og mindre klumpete enn de andre. 360 og 360 Omni kan brukes til 15 kg og kan brukes framovervendt fra barnet er 6kg.

Vi har Ergobaby 360, men jeg likte aldri den. Pappaen synes den var Ok.

Omni og Adapt har kommet de siste par årene. Av de hadde jeg valgt adapt :)
De er vel like bortsett fra at omni kan brukes fremovervendt?
 
De er vel like bortsett fra at omni kan brukes fremovervendt?
Ikke helt. Omni er kun til 15 kg, mens adapt er til 20kg. Dessuten er omni en tykkere og mer klumpete sele. Så adapt er egentlig best for alt annet enn fremoverbæring. :) Tula free to grow ee også en kjempegod sele. Fikk min i posten i dag og er veldig fornøyd. Liker den bedre enn ergobabyselene men det er smak og behag :)
 
Fikk min tula free to grow idag og den var helt super! :) anbefales.

Edit: Skulle bare si at jeg ikke har erfaring med andre seler men med elastisk sjal og jeg synes hun sitter like godt i selen som sjalet, bare at man slipper knytingen :) har også hørt at ergobaby er veldig tykk i stoffet og kan bli veldig varm når det er varmt ute.
 
Fikk min tula free to grow idag og den var helt super! :) anbefales.

Edit: Skulle bare si at jeg ikke har erfaring med andre seler men med elastisk sjal og jeg synes hun sitter like godt i selen som sjalet, bare at man slipper knytingen :) har også hørt at ergobaby er veldig tykk i stoffet og kan bli veldig varm når det er varmt ute.

Jeg er såååå fristet til å kjøpe tula men har både sjal og ergobaby så må vel styre meg:D
 
Ja enig.. så det frister veeeeldig!! Hvilke har du?
Har en gammel ergobaby (original), og en fra soulslings. Begge er helt supre når baby bikker 4 mnd og kan holde hodet selv, men akkurat nå føles det leeeenge til. Har et elastisk bæresjal jeg bruker en del, men merker at hun snart er for tung for det - selv om hun ikke veier mer enn 4,6 kg...
 
Har en gammel ergobaby (original), og en fra soulslings. Begge er helt supre når baby bikker 4 mnd og kan holde hodet selv, men akkurat nå føles det leeeenge til. Har et elastisk bæresjal jeg bruker en del, men merker at hun snart er for tung for det - selv om hun ikke veier mer enn 4,6 kg...

Ja jeg har også sjal men det begynner å bli tungt.. hun veide 4700 for to uker siden. Ergobabyen gir mer støtte for meg.. må nok legge sjalet vekk snart..
 
Back
Topp