Bæresele

LLR4

Blir kjent med forumet
Når kan man begynne med bæresele? Noen som kan anbefale noen? Ergobaby, babybjørn?
 
Når kan man begynne med bæresele? Noen som kan anbefale noen? Ergobaby, babybjørn?
Det kan man vel starte med med en gang, hvis selen er tilpasset nyfødte. Vi kjøpte en ergobaby brukt i går. Dessverre er baby for stor for nyfødtinnlegget, og litt for liten til å holde hodet selv, så den passer ikke helt nå.. Men syns selen er veldig fin for min del, man bærer vekten på hoftene.
Hadde gamle babybjørn til forrige barn, og syns ikke den var så bra. Der blir vekten på skuldrene og ryggen - iallefall for min del. Tror den nye utgaven er bedre, men har ikke prøvd den.
 
Vi har hatt mini i bæresele fra han var 1 dag korrigert alder. Så lenge det er en sele som støtter nakken, kan man ha de i sele. Ikke for lenge om gangen, på samme måte som i en bilstol. Vi har en mai tai som vi bruker og er veldig fornøyd med. Er ellers blitt anbefalt ergobaby på det sterkeste, og den funker vel til barnet er 3-4år. Vi har arvet en baby bjørn, men den blir jeg ikke helt venn med. Selen sitter så høyt oppe på nakken.
 
Jeg snakket med fysioterapeut på helsestasjon om dette. Hun sa man kunne begynne etter et par uker men bare bruke sele som har de vendt inn mot den som bærer for at ikke hoftene skulle strekkes. Hun sa at det var viktig å følge med på babyen og at de viser det om det er ubehagelig.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Ergo Ergo Ergo - supergod å ha på seg, og gud som mini koser seg oppi den :)
 
Ergo Ergo Ergo - supergod å ha på seg, og gud som mini koser seg oppi den :)
Vi har også den, men jeg er usikker på om mini liker den! Han griner veldig først når jeg setter ham oppi. Men så har han sovnet begge dager vi har prøvd. Hvis han sovner så har han det vel ikke fælt??


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har brukt bæresjal helt fra begynnelsen, og elsker den. Jeg prøvde bæresele nå, Babybjørn, men den likte jeg ikke. Ikke like behagelig å bære, tyngden blir for mye frempå og ut fra kroppen min. Og lillingen fikk ikke like godt støtte for hodet.

Med bæresjal kan jeg knytte slik at tyngden blir spred utover.
Kanskje bæresele senere, men hvertfall ikke ennå
Fra mobil enhet
 
Vi har også den, men jeg er usikker på om mini liker den! Han griner veldig først når jeg setter ham oppi. Men så har han sovnet begge dager vi har prøvd. Hvis han sovner så har han det vel ikke fælt??


Sent from my iPhone using BV Forum

I starten kan de synes det er litt uvant og bli putta inn i selen. Men så oppdager de at det er trangt, trygt og godt og så sovner de.

DYPE KNEBØY er tingen mens man putter de oppi og for og få de til og roe seg. Etterhvert går det lettere for deg og da er de blitt vant.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
I starten kan de synes det er litt uvant og bli putta inn i selen. Men så oppdager de at det er trangt, trygt og godt og så sovner de.

DYPE KNEBØY er tingen mens man putter de oppi og for og få de til og roe seg. Etterhvert går det lettere for deg og da er de blitt vant.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Dype knebøy?? Haha, prøver jeg det så kommer jeg ikke opp igjen!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sniker :) vi har brukt ergobaby fra fødselen av, da med spedbarnsinnlegg. Godt å få avlastet armene når man har en baby som krever mye bæring :)
 
Jeg har brukt mye ergobaby og er veldig fornøyd med den. Nå er baby 3 mnd og begynner å bli litt stor for nyfødtinnlegget, men det går an å ta ut den lille puten i bunn. Han sovner hver gang jeg har han i den så jeg trur da han koser seg :)
 
Har også ergo'en, men får ikke den til å funke med nyfødtinnlegget. Gjorde ikke det sist heller. Blir rett og slett for trangt og vanskelig å få ungen skikkelig nedi.. Men uten innlegget er den god - når baby er stor nok til det!
 
Har også lyst på Ergobaby, kommer meg jo ikke ut på tur i skauen nå!! Får se om jeg finner en brukt kanskje.
 
Har også lyst på Ergobaby, kommer meg jo ikke ut på tur i skauen nå!! Får se om jeg finner en brukt kanskje.
Vi kjøpte brukt! Stort sett fine ting som er lite brukt når det er snakk om babyting :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hva er forskjellen på ergobaby og babybjørn one?

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Back
Topp