Bæresele/sjal

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg har ergobaby hybridsjal - mini er 3 mnd. Vi bruker den fra tid til annen og funger ok. Nå vil hun bæres enda oftere og selv om sjalet knytes lett så tar det jo mer tid enn en sele ville tatt (innen det er knytt hylgriner hun hehe) + at sjalet er såå langt og kommer derfor borti gulvet når jeg knyter og lille liker å sutte på det når hun er i det -_-
Såå jeg har tenkt å kjøpe ergobaby sele. Noen med erfaring med disse på så små barn (uten newborninnleget da)?

Ser det er en tråd lengre ned her om sjal, dere som har erfaring med vevde sjal- hvordan er de ifht f.eks bæresele? Noen fordeler ifht avlastning som sjal har men ikke finnes med sele?
 
Har ikke prøvd sele, men har selv ringslynge og vevde sjal. Har du sjekket ringslynge? Når det gjelder sjal så er det ulik avlasting mtp de ulike knytingene man benytter seg av. Jo lengre sjal jo større mulighet for avlastende knyting. Jeg er litt fersk på dette selv, men har funnet utrolig masse råd og tips på "norsk bæregruppe" på Facebook:)
 
Personlig foretrekker jeg vevd sjal over sele, mest fordi det sitter bedre på meg. Baby sitter bra i sele også. Men fordel med sele er nok at det er raskere å lære seg å bruke den. Sjal kan være litt styr i starten, men vel verdt det syns jeg. Når du kan det går det også raskt. Mange har begge deler og bruker det til forskjellige situasjoner. Ringslynge er et godt alternativ syns jeg. Men man må lære seg det også :)

Fordeler med sjal er som nevnt at det er mulig å tilpasse slik at det passer akkurat din kropp. Mange ulike sjal, så her er også forskjeller.
 
Ville meldt meg inn i bæregruppe på face. Der har de tid til annen bæretreff hvor det går å prøve ulikt bæretøy og få få hjelp og tips.
 
Har brukt ergobaby adapt fra start. Veldig fornøyd med den [emoji1303]
Har også ringslynge som har vært mye brukt. Hver til sitt bruk, jeg går ikke så langt med slynga, men den er kjapp å ta på og tar liten plass i veska. Ikke like behagelig å bære lenge med som selen, spesielt nå som ungen er tung (9kg)
 
Back
Topp