Bæresele eller lignende som anbefales

annth

Glad i forumet
Jeg fikk dessverre ikke brukt sist gang men brukte så vidt baby bjørn og Stokke my carrier.
Baby bjørn var litt for liten synes jeg.
Stokke my carrier fungerte greit den lille perioden vi brukte den.
Jeg var også så vidt innom mai thai også.

Jeg har bestemt meg for bruke mer bæresele eller lignende denne gangen.

Er det noen som kan anbefale andre merker som er bedre enn Stokke? Er noen som har prøvd flere merker?
 
Anbefaler Ergobaby 360. Best både for baby og bærer. :)
 
Anbefaler Ergobaby Adapt jeg også. Den er mykere i panelet, og du slipper spedbarnsinnlegget :) Den er også sikker og ergonomisk for både bærer og baby (Edit: 360 er og ergonomisk). Desverre har blandt annet BB en del seler som er uergonomiske for baby, men ergonomiske for bærer så ville styrt unna.
 
Anbefaler Ergobaby Adapt jeg også. Den er mykere i panelet, og du slipper spedbarnsinnlegget :) Den er også sikker og ergonomisk for både bærer og baby (Edit: 360 er og ergonomisk). Desverre har blandt annet BB en del seler som er uergonomiske for baby, men ergonomiske for bærer så ville styrt unna.
Hei. Tusen takk for gode tilbakemeldinger og da skal tenke på om jeg investere en ny bæresele til nr 2. Heldigvis har jeg god tid og tenke på det siden terminen er i desember.
 
Helt klart manduca. Villa lagt meg unna Ergobaby 360 og heller gått for vanlig ergobaby. Å bære fremover er uansett ikke optimalt for den lille. Ellers liker jeg Tula sine til litt eldre, og Angelpack til mindre. Men Manduca var definitivt favoritten min :)
 
Hei. Tusen takk for gode tilbakemeldinger og da skal tenke på om jeg investere en ny bæresele til nr 2. Heldigvis har jeg god tid og tenke på det siden terminen er i desember.

Du kan jo melde deg inn i norsk bæregruppe på Facebook. Der kan du finne mye nyttig informasjon om bæring [emoji4]
 
Den beste er den som passer din kropp og som baby trives i :) Her hadde vi caboo carrier til nyfødttida, etter ca 2 mnd gikk vi over til angelpack som var utrolig god frem til vi i 5-6 måneders alderen gikk over til manduca, brukes enda mye, 10,5 måned. Så behovene endres og, det er greit å ha i bakhodet. Bruker og vevd sjal :) Hvert til sin bruk, egentlig!

Kan anbefale norsk bæregruppe, se om det finnes bæretreff i nærheten av deg, så kan du få prøvd litt forskjellig før du kjøper og kan forhåpentligvis unngå bomkjøp. Kan og anbefale å kjøpe brukt, bæretøy (både seler og sjal) er best når det er innbrutt og mykt (ikke utslitt såklart :p ) heller enn nytt, sjekk ut "kjøp og salg bæretøy" på facebook :)
 
Anbefaler Ergobaby 360. Best både for baby og bærer. :)

Nei, ikke nødvendigvis :) Bæretøy er litt som å kjøpe ryggsekker, det som passer person A fungerer nødvendigvis ikke for person B. 360 er dessuten en sele med veldig elsk/hat-rykte. Blant annet har den et irriterende borrelåsbelte som gjør det vanskelig å få sovende babyer ut av selen, og det er generelt en liten sele som fort blir for liten for mange babyer. Hilsen har bært 100% i over 10 måneder (vognhatende baby) og testet litt av hvert ;)
 
Nei, ikke nødvendigvis :) Bæretøy er litt som å kjøpe ryggsekker, det som passer person A fungerer nødvendigvis ikke for person B. 360 er dessuten en sele med veldig elsk/hat-rykte. Blant annet har den et irriterende borrelåsbelte som gjør det vanskelig å få sovende babyer ut av selen, og det er generelt en liten sele som fort blir for liten for mange babyer. Hilsen har bært 100% i over 10 måneder (vognhatende baby) og testet litt av hvert ;)

Enig med den. Hadde 360 selv og den passet dårlig, spesielt på rygg. Og eldsta hadde vokst ut av den før hu ble to år, siden setet på den er så smalt kontra originalen.
Kjøpte SoulSling toddler istedenfor og den har flere muligheter for justering som gjør at den passer mye bedre. :)
 
Nei, ikke nødvendigvis :) Bæretøy er litt som å kjøpe ryggsekker, det som passer person A fungerer nødvendigvis ikke for person B. 360 er dessuten en sele med veldig elsk/hat-rykte. Blant annet har den et irriterende borrelåsbelte som gjør det vanskelig å få sovende babyer ut av selen, og det er generelt en liten sele som fort blir for liten for mange babyer. Hilsen har bært 100% i over 10 måneder (vognhatende baby) og testet litt av hvert ;)


Du har dine preferanser, og det er helt greit. :)
Testresultatene snakker jo også for seg selv ifht hva som passer for flest mulig store og små mht ergonomi, og de fleste kropper er tross alt ganske like. ;)

Jeg har aldri slitt med å få min sovende sønn ut av den selen, og der har han tilbrakt MYE tid.
Selv etter jeg fikk 3 brudd i ryggen var den selen bedre enn elastisk bæresjal, Babybjørn og ringslynge. (Pappaen med frisk rygg er også enig.)
Amming var lett i den også.
Nå er han over 2 år og koser seg fremdeles i selen med god plass. :)
 
Helt klart manduca. Villa lagt meg unna Ergobaby 360 og heller gått for vanlig ergobaby. Å bære fremover er uansett ikke optimalt for den lille. Ellers liker jeg Tula sine til litt eldre, og Angelpack til mindre. Men Manduca var definitivt favoritten min :)
Manduca var jeg også veldig fornøyd med:)
 
Du har dine preferanser, og det er helt greit. :)
Testresultatene snakker jo også for seg selv ifht hva som passer for flest mulig store og små mht ergonomi, og de fleste kropper er tross alt ganske like. ;)

Jeg har aldri slitt med å få min sovende sønn ut av den selen, og der har han tilbrakt MYE tid.
Selv etter jeg fikk 3 brudd i ryggen var den selen bedre enn elastisk bæresjal, Babybjørn og ringslynge. (Pappaen med frisk rygg er også enig.)
Amming var lett i den også.
Nå er han over 2 år og koser seg fremdeles i selen med god plass. :)

Ja, er akkurat det, alle har ulike preferanser, derfor kan man ikke si at 360 er best for alle, mange liker den, og mange liker den ikke :) Disse testene (har lest de fleste) har bare testet en brøkdel av seler på markedet, så det er et litt tynt argument ;) Derfor var mitt råd til trådstarter: prøv mange ulike, så slipper man bomkjøp :)
 
Ja, er akkurat det, alle har ulike preferanser, derfor kan man ikke si at 360 er best for alle, mange liker den, og mange liker den ikke :) Disse testene (har lest de fleste) har bare testet en brøkdel av seler på markedet, så det er et litt tynt argument ;) Derfor var mitt råd til trådstarter: prøv mange ulike, så slipper man bomkjøp :)

Har noen sagt at den er best for alle? Det må ha gått meg hus forbi.
De fleste av alle slike tester tar for seg de mest populære alternativene, fordi det er dem flest forbrukere foretrekker. :)

Men ja, det er et godt tips å prøvelåne flere før man kjøper. :)
 
Har noen sagt at den er best for alle? Det må ha gått meg hus forbi.
De fleste av alle slike tester tar for seg de mest populære alternativene, fordi det er dem flest forbrukere foretrekker. :)

Men ja, det er et godt tips å prøvelåne flere før man kjøper. :)

Du :p "Best for baby og bærer" skrev du, også sa jeg at det ikke var nødvendigvis slik, at man bør prøve flere for å finne en som passer :) Altfor mange gir opp fordi de kjøper den "de i butikken sa var best" (= den de får mest penger for å selge), som hvis man er uheldig ikke fungerer for de i det hele tatt, så greit å vite at det finnes flere muligheter enn kun de mest populære :)
 
Du :p "Best for baby og bærer" skrev du, også sa jeg at det ikke var nødvendigvis slik, at man bør prøve flere for å finne en som passer :) Altfor mange gir opp fordi de kjøper den "de i butikken sa var best" (= den de får mest penger for å selge), som hvis man er uheldig ikke fungerer for de i det hele tatt, så greit å vite at det finnes flere muligheter enn kun de mest populære :)

TS spør om hva folk anbefaler. JEG anbefaler Ergobaby 360, og sier den er best for "baby og bærer," ikke for "alle." :)

Jeg har prøvd så mange forskjellige at jeg vet hva som passer best for oss.
Jeg tror de fleste skjønner at det finnes flere muligheter, og seriøse butikker har jo flere valgmuligheter, og anbefaler testvinnere. :)
 
Anbefaler også Ergobaby 360 :) Selv om barna ikke skal sitte veldig lenge fremover, så synes jeg det er helt topp å ha muligheten :D
 
Ergobaby!
 
Har vært fornøyd med ergobaby 360, men synes han vokste raskt fra den + nyfødtinnlegget var et herk. Har nå en Tula free-to-grow sele på vei og håper den lever opp til forventningene! Den har mange av de samme funksjonene som ergobaby adapt, men litt sprekere utseende :D
 
Har vært fornøyd med ergobaby 360, men synes han vokste raskt fra den + nyfødtinnlegget var et herk. Har nå en Tula free-to-grow sele på vei og håper den lever opp til forventningene! Den har mange av de samme funksjonene som ergobaby adapt, men litt sprekere utseende :D

Og flere strammefunksjoner! Ergobaby selene har bare èn, men mange av de andre som Tula og SoulSling har 3 som gjør at de passer bærer bedre :)
 
Back
Topp