Bærer dere barna dere nå som dere er gravid

Mine er 9 og 13, så bærer ikke de.

Men jobber på småbarnsavdeling der det er tunge tak i hverdagen. Har tilrettelagt hverdag nå, men vanskelig å unngå løfting uansett igjennom hverdagen.

Hei!
Jeg jobber også ved en småbarnsavdeling? Kan jeg spørre hvilken type tilrettelegging du har?
Jeg syns det er tungt å være i 100% stilling...
 
Mine er 7 og 5, og bærer de ikke eller løfter de ikke. Men det er pga av bekkenet for et alt for vondt.
 
Bærer 2-åringen hele tiden. Er hjemmeværende og kommer ikke unna det, spesielt ikke nå som han trasser så mye.
 
Japp! Bærer jenta på 1år på 10kg daglig. Prøver å begrense, men.
 
Jeg er gravid for 2 gang og bærer litt men prøver å begrense det. Jeg har også en trassig 3 åring i hus.
 
Hei!
Jeg jobber også ved en småbarnsavdeling? Kan jeg spørre hvilken type tilrettelegging du har?
Jeg syns det er tungt å være i 100% stilling...

Er fritatt fra de tyngste løftene. Det vil si: løfte opp og ned fra stellebord, løfte ut og inn fra stoler og vogner, ta ned stoler på TV eller sette opp på ved slutten av dagen, rydde garderobe( kan moppe over, men ikke bøye meg ned å plukke opp det som ligger rundt om kring) ta ut søpla da dette står veldig upraktisk til for oss + at jeg har fått lov til å sitte på stol istedenfor gulvet, pga smerter ved å sitte hardt. Fritatt også fra løfting generelt med barna, men dette går ikke. Det er løfting hver dag uansett.
Går greit nå med redusert barnegruppe, men spent på hvordan drt skal gå ved nytt bhgstart og tilvenning.
 
Jeg løfter/bærer på datteren min på 1.5 år. Har bekkenløsning, så sliter veldig om kveldene. Men samtidig så klarer jeg ikke å sette henne i andre rekke pga en graviditet når det ikke er fare for barnet i magen at jeg løfter henne. Jeg er en mamma fullt og helt. Får heller la være å gjøre det tyngste husarbeidet. Nå begynner henne i bhg. I august, kan ikke si at jeg ikke gleder meg til å få litt hvile på bekkenet, men mine skavanker skal ikke gå utover kvalitetstid med min datter❤ skulle nok ha klart å holde ut resten av svangerskapet uten at hun gikk i bhg også. Så jeg ser ikke problemet med mindre det er fare for den lille i magen.
 
Bærer 4 åringen på 17 kg. Og andre tunge ting. Så sant jeg ikke kjenner noe i magen så fortsetter jeg:)
 
Bærer min 2 åring hvis det trengs , men prøver å la være eller la pappaen bære han om det går :D Bærer ikke eldstemann på 4,5 for han er tung hehe. Heldigvis er di såpass store at jeg kan forklare dem at 'det er tungt for mamma å bære dere pga baby i magen og vond rygg' :happy:
 
Bærer lillemor på snart 2 (10kg) hele tiden[emoji23]
 
Jeg bærer frøkna på 1,5år (ca 11kg) endel. Men veldig glad for at hun endelig går så godt, for begynner å bli tungt :p
 
Jeg bærer frøkna på 1,5år (ca 11kg) endel. Men veldig glad for at hun endelig går så godt, for begynner å bli tungt :p

Var når høna her begynte å gå skikkelig vi måtte bære henne mest[emoji23] hu skal stort sett se på alt, løpe mot ting osv så når vi er utenfor hjemmet må hu som regel bæres, det er det eller å løpe etter og det har jeg ikke ork til[emoji23]
 
Var når høna her begynte å gå skikkelig vi måtte bære henne mest[emoji23] hu skal stort sett se på alt, løpe mot ting osv så når vi er utenfor hjemmet må hu som regel bæres, det er det eller å løpe etter og det har jeg ikke ork til[emoji23]
Hun vår er ganske forsiktig med sko på enda, vi får se hvordan det blir :hilarious:
 
Tenker det er veldig avhengig av hvilken fysikk og utgangspunkt man har. Jeg har feks aldri hatt noe bekken/ryggplager, har god stabilitetstyrke og holdning i ryggen og bærer magen "nært". Ingen problem her og løfte 3 åringen på 18 kg. Men for å forebygge så forsøker jeg å ikke gjøre det mer enn nødvendig. Bruker låra og løfte med og løfter i såfall tett inntil kroppen. Man kjenner det fort på kroppen om det går eller ikke [emoji16]
 
Jeg bærer sønnen på 3 år men orker ikke å bære så lenge om gangen. Jeg er uke 30 og merker at det blir tyngre.
 
Back
Topp