Bærer dere barna dere nå som dere er gravid

Mon89

Flørter med forumet
Er litt usikker på om man bør bære? Men med en 3 åring i trass alder er det ikke alltid lett å unngå... :S Han veier ca 17 kg og er jo vant med å bære han fra før begrenset veldig nå, men hender jo ila en uke at jeg må løfte han litt om mannen f eks ikke er hjemme.
 
Ja så lenge ikke bekkenet begynner å krangle så. Ikke farlig å bære ungene selv om man er gravid
 
Er ikke farlig å bære selv om man er gravid. Var vel "før i tiden" man ikke skulle løfte noe som helst. Med mindre du får beskjed med legen om at du ikke skal bære, så bær i vei.

Jeg trener og løfter vekter som er tyngre enn ungene, ikke farlig.
 
Unngår å bære barn over 1,5 år. Selvsagt viss de har slått seg løfter jeg de opp. Bedre å sette seg ned og ta barnet på fanget viss det er noe synes jeg :)
 
Bærer fireåringen på ca 20 kg om nødvendig...eller i lek. Bekymrer meg ikke over det.
 
Mente ikke generelt, men i graviditeten. Individuelt hva folk ønsker. Er ulike situasjoner man må bære , som om vis barnet har sovnet i bilen.
 
Ja, bærer to åringen hvis nødvendig. prøver å få han til å gå mest mulig selv, men det handler om gjøre han mest mulig "selvstendig" før babyen kommer. Og at jeg er i dårlig form og tåler lite aktivitet :)
 
Jeg har fått beskjed av legen om å ikke løfte/bære noe særlig, og heller ikke trene. Han er litt bekymret for blødningene jeg har innimellom og jeg skal ta det med ro.

Har heldigvis ikke barn hjemme, så rimelig greit å unngå.
 
Jeg spurte faktisk legen om dette, og fikk beskjed at om jeg var vant med å bære han fra før jeg var gravid så kunne jeg helt fint gjøre det nå som jeg er gravid også. Så lenge jeg ikke belastet kroppen for mer enn den er vandt til så gikk det helt fint mente han :) Har også en sønn på 3 år som veier 16-17 kg og han er veldig mammadalt og vil helst at det er jeg som bærer han om det skulle være nødvendig. Men ser ikke for meg at jeg kommer til å bære han så veldig mye når magen begynner å bli stor :p
 
Bærer som vanlig på minstejenta, men tar henne helst på ryggen. Blir så vondt i bekkenet om jeg har henne på hofta. Hun er 4 og veier vel 16-18 kg. 7 åringen blir løfta på i lek og kos, men han begynner å bli så lang at det er knotete å stable armer og ben på plass når han skal bæres [emoji23]
 
Skrev vist svar uten å koble til det du skrev..
Ja, det jeg skrev var nå når jeg er gravid. Før bærte jeg uansett og tenkte ikke over det.
 
Det er generelt ikke farlig å bære når du er gravid :) jeg løfter jenta mi Hele tiden. Løfter/flytter også tunge gjenstander som feks hvitevarer i forbindelse med jobb. Ikke merket noe i rygg eller bekken av den grunn :)

Har også snakket med lege som sier at løfting ikke anbefales om man har vondt i feks bekken eller rygg under svangerskapet (helt sikkert flere grunner også). Ellers så er det ingen fare sa hun :)
 
Jeg bærer frøkna mi på 2 innimellom og når man må av ulike grunner. Hun er ikke spesielt tung da, men usikker på vekt. Prøver å motivere til å gå selv og gjøre mest mulig selv, noe som oftest går bra. Sliter noe med rygg og bekken så vil helst unngå å bære myr.
 
Ja, jeg bærer (snart) 2-åringen, tenker det er greit så lenge man ikke merker noe ubehag.
 
Mine er 9 og 13, så bærer ikke de.

Men jobber på småbarnsavdeling der det er tunge tak i hverdagen. Har tilrettelagt hverdag nå, men vanskelig å unngå løfting uansett igjennom hverdagen.
 
Back
Topp