Avokado og banan

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Er det andre som får mageknip av avokado og banan?
Bodde i Hellas i en periode og da fikk vi tak i avokado helt fersk.
Når jeg spiser avokado her i Norge, får jeg så intenst vondt i magen.
Kanskje det er no sprøytningsmiddel for at de skal holde seg ferske lenge, jeg reagerer på?
 
Hvis du spiser det samtidig, er det ikke rart det gir deg vondt i magen.
Banan tar lang tid å fordøye. Avokadoen begynner forråtnelsesprosessen rimelig fort når den kommer i kontakt med luft, og da blir det mye morsomme gasser i systemet. Den harde bananen forsinker fordøyelsen litt, og gir enda bedre tid til gassdannelse.
Hvorfor du ikke fikk vondt i Hellas, kan ha hatt med modningen å gjøre, eller andre endringer i kostholdet.
Det brukes stort sett de samme typene sprøytemidler rundt omkring, eller i det minste de samme typene ingredienser.
 
Hvis du spiser det samtidig, er det ikke rart det gir deg vondt i magen.
Banan tar lang tid å fordøye. Avokadoen begynner forråtnelsesprosessen rimelig fort når den kommer i kontakt med luft, og da blir det mye morsomme gasser i systemet. Den harde bananen forsinker fordøyelsen litt, og gir enda bedre tid til gassdannelse.
Hvorfor du ikke fikk vondt i Hellas, kan ha hatt med modningen å gjøre, eller andre endringer i kostholdet.
Det brukes stort sett de samme typene sprøytemidler rundt omkring, eller i det minste de samme typene ingredienser.

Eh, nei - Jeg spiste det ikke samtidig. Jeg burde ha spesifisert at jeg får samme reaksjon når jeg spiser de. Individuelt.
Jeg spiser fremdeles det samme nå som før Hellas, i Hellas og nå hjemme i Norge igjen.
 
Frukten vi får hit er ofte ikke ferdig modnet, fordi det beregnes at det skal modne på veien.
Det er større sjanse for at frukten du har spist i Hellas er modnet, så kanskje det kan gi mindre magevondt?
 
Back
Topp