Avocado's voksende spire

Nei det er ikke godt å si, noe forblir dessverre mysteriumer når det gjelder biologi... Godt det endelig holdt til mål for oss begge hvertfall, det er jo det viktigste[emoji173]️[emoji173]️
Ja vi kommer jo ikke til å la være å prøve selv, men bare regner med vi må gjennom nye forsøk så får det heller være en fantastisk bonus hvis det plutselig skjer av seg selv[emoji4] Vi har jo utrolig nok en blasto igjen på frys også, så blir uansett å prøve på den først når den tid kommer[emoji4]

Deilig å ha en blast på frys og slippe full pakke i første omgang :) FER er unektelig lettere :D
 
Alt bra her [emoji4] [emoji4] lever i en boble om dagen med trilleturer og permisjon. Rutinene er godt inne og endelig litt mer søvn [emoji173]️ begynner å bli verpesjuk igjen og [emoji23][emoji23]

Så koselig at du trives med tilstanden ❤️
Hvor lenge blir du å ha permisjon?

Kastet prevensjonen? :rolleyes:
 
Så koselig at du trives med tilstanden [emoji173]️
Hvor lenge blir du å ha permisjon?

Kastet prevensjonen? :rolleyes:
Blir å ha permisjon i sommer og så jobb igjen i høst. Hadde blitt litt redd om jeg hadde blitt gravid naturlig nå, regner med at sjansen er liten. Men hadde jo blitt veldig glad og! [emoji4] Ingen prevensjon her i gården men ikke mye sengepost heller [emoji12]
 
Blir å ha permisjon i sommer og så jobb igjen i høst. Hadde blitt litt redd om jeg hadde blitt gravid naturlig nå, regner med at sjansen er liten. Men hadde jo blitt veldig glad og! [emoji4] Ingen prevensjon her i gården men ikke mye sengepost heller [emoji12]

Da er det ikke lenge igjen. Tiden går jo så altfor fort når man koser seg hjemme med småtten ❤️
 
Altså, må bare si det. Etter å ha «klaget» til deg over manglende matentusiaster hos frøkna her så våknet hun plutselig til liv i dag! Fikk smake gulrot og potetmos fra glass, med en dæsj mm i, og ungen begynte bare å lene seg fremover for å se oppi bollen og gapte i vei[emoji23][emoji108] Så måtte tydeligvis bare finne noe hun likte! Jeg syns det var så stas at jeg glemte meg litt bort å ga henne litt mer enn noen t-skjeer selv om hun ikke hadde smakt det før og ikke er vant til å spise så mye, så det kom en liten gulp etterpå da haha. Spent på om hun liker det like godt i morgen hihi[emoji6]
 
Altså, må bare si det. Etter å ha «klaget» til deg over manglende matentusiaster hos frøkna her så våknet hun plutselig til liv i dag! Fikk smake gulrot og potetmos fra glass, med en dæsj mm i, og ungen begynte bare å lene seg fremover for å se oppi bollen og gapte i vei[emoji23][emoji108] Så måtte tydeligvis bare finne noe hun likte! Jeg syns det var så stas at jeg glemte meg litt bort å ga henne litt mer enn noen t-skjeer selv om hun ikke hadde smakt det før og ikke er vant til å spise så mye, så det kom en liten gulp etterpå da haha. Spent på om hun liker det like godt i morgen hihi[emoji6]

Så gøy at det endelig løsnet :D
 
Håper du har gode dager
 
Søta ❤️
Takk det har jeg :D
Hvordan går det med deg nå? Begynner det å bli litt mer virkelig at det kommer en mini over sommeren?
Takk.
Ja, begynte tørre tro litt på det fra 23 uker og blir mer og mer virkelig, bortsett fra innimellom når det blir dårlige øyeblikk/dager. Hjelper jo med vekst og sterkere og mer liv og.
 
Takk.
Ja, begynte tørre tro litt på det fra 23 uker og blir mer og mer virkelig, bortsett fra innimellom når det blir dårlige øyeblikk/dager. Hjelper jo med vekst og sterkere og mer liv og.

Stas å komme så langt og kjenne mer og mer, og før du vet ordet av det er hun her. Sommeren gpr fort ;)
 
Stas å komme så langt og kjenne mer og mer, og før du vet ordet av det er hun her. Sommeren gpr fort ;)
Absolutt


Ja, sommeren går fort, men jeg vet ikke om det er nok tid til å bli klar, hverken i kropp og psyke eller i huset...
 
Absolutt


Ja, sommeren går fort, men jeg vet ikke om det er nok tid til å bli klar, hverken i kropp og psyke eller i huset...

Er det blitt tungt nå? Gravidplager?
 
:Heartpink 6 mnd :Heartpink

Herregud som tiden flyr! :eek: Jenta mi ble 6 mnd igår!!

Det er virkelig stor stas å være mammaen hennes! Stort sett blid og fornøyd dagen lang og spiser godt; grøt, melk, middager, frukt, grønt, brød osv, så veldig moro med matinga :joyful:

Litt mer trøbbel med søvn enn tidligere, eller.. dagsøvn da. Natten går stort sett fint med bare noen korte oppvåkninger. Nattmat er avvent heldigvis. Hun er fortsatt på rom med oss i bedside i tillegg til litt samsoving på morgenene, men vi tenker flytting på eget rom om ikke lenge. Hun er var på lyder og blir forstyrret av oss, så ikke så dumt med eget rom vil jeg tro :)

Akkurat nå er vi på ferie og koser oss på fjellet som en familie ❤️ Kos med turer til fiskevann og topper i nærheten. Bærplukking, bading i fjellvann og voksentid i solveggen etter S sover.

Hun er så AKTIV!! Min lille mark er over alle hauger. Eller vil i hvert fall, men får det ikke alltid til :p
Mye rulling og rotering på gulvet, men kommer seg ikke fremover riktig enda. Jobber også iherdig med å klare å sitte. Så masse vilje ❤️

Takknemlig for å være mammaen hennes!
 
[emoji813]pink 6 mnd [emoji813]pink

Herregud som tiden flyr! :eek: Jenta mi ble 6 mnd igår!!

Det er virkelig stor stas å være mammaen hennes! Stort sett blid og fornøyd dagen lang og spiser godt; grøt, melk, middager, frukt, grønt, brød osv, så veldig moro med matinga :joyful:

Litt mer trøbbel med søvn enn tidligere, eller.. dagsøvn da. Natten går stort sett fint med bare noen korte oppvåkninger. Nattmat er avvent heldigvis. Hun er fortsatt på rom med oss i bedside i tillegg til litt samsoving på morgenene, men vi tenker flytting på eget rom om ikke lenge. Hun er var på lyder og blir forstyrret av oss, så ikke så dumt med eget rom vil jeg tro :)

Akkurat nå er vi på ferie og koser oss på fjellet som en familie [emoji173]️ Kos med turer til fiskevann og topper i nærheten. Bærplukking, bading i fjellvann og voksentid i solveggen etter S sover.

Hun er så AKTIV!! Min lille mark er over alle hauger. Eller vil i hvert fall, men får det ikke alltid til [emoji14]
Mye rulling og rotering på gulvet, men kommer seg ikke fremover riktig enda. Jobber også iherdig med å klare å sitte. Så masse vilje [emoji173]️

Takknemlig for å være mammaen hennes!
Hurra for 6 mnd[emoji173][emoji173][emoji7][emoji7][emoji7] Hehe de er like våre små, aktiv snupp her også som gjerne vil litt mer enn hun greier[emoji28]

Tenk at vi har vært mødre i 6 mnd allerede da[emoji24][emoji173]
 
Hurra for 6 mnd[emoji173][emoji173][emoji7][emoji7][emoji7] Hehe de er like våre små, aktiv snupp her også som gjerne vil litt mer enn hun greier[emoji28]

Tenk at vi har vært mødre i 6 mnd allerede da[emoji24][emoji173]

Helt sykt å tenke på :woot:
Nå er det bare 3 mnd igjen av permisjonen min også. Eller, den betalte da.. Det er rart det!
Blir du hjemme noe ekstra?
 
Helt sykt å tenke på :woot:
Nå er det bare 3 mnd igjen av permisjonen min også. Eller, den betalte da.. Det er rart det!
Blir du hjemme noe ekstra?
Vi tok 80%dekning og jeg har overført 4 uker ferie så jeg blir faktisk hjemme til februar[emoji173][emoji173] Skjønner det er veldig rart å bare ha igjen 3 mnd ja[emoji79]

Glad for det, frøkna her er så absolutt ikke interessert i å kutte ned på pupp foreløpig[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] Hun er sta som fy og nekter å bli matet[emoji28] Her skal det spises selv og bare drikkes vann av plastkopp eller imsdal flaske[emoji39][emoji39][emoji28] Så da er det ikke hver dag hun får så mye ned i magen[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] Tar igjen spising på natta innimellom da, så nå lurer jeg henne med grøt i sånn gjenbrukbar smoothiepose som hun får til å spise fra selv sånn at det bare blir 1-2 amminger på natta[emoji39]
 
Vi tok 80%dekning og jeg har overført 4 uker ferie så jeg blir faktisk hjemme til februar[emoji173][emoji173] Skjønner det er veldig rart å bare ha igjen 3 mnd ja[emoji79]

Glad for det, frøkna her er så absolutt ikke interessert i å kutte ned på pupp foreløpig[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] Hun er sta som fy og nekter å bli matet[emoji28] Her skal det spises selv og bare drikkes vann av plastkopp eller imsdal flaske[emoji39][emoji39][emoji28] Så da er det ikke hver dag hun får så mye ned i magen[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] Tar igjen spising på natta innimellom da, så nå lurer jeg henne med grøt i sånn gjenbrukbar smoothiepose som hun får til å spise fra selv sånn at det bare blir 1-2 amminger på natta[emoji39]

Jeg har ferie + avspasering som holder ut året. Etter det har jeg spart opp til 10 fulle uker ulønnet, så kommer meg ut i mars et sted. Hva som skjer etter det er ikke helt avklart. Mulig vi også begynner med deltid begge to fra januar.
Om det dukker opp en b.hageplass vil jo hele ooplegget endre seg uansett :p

Skikkelig BLW-baby du har da ;) Ordentlig selvstendig :)
 
Jeg har ferie + avspasering som holder ut året. Etter det har jeg spart opp til 10 fulle uker ulønnet, så kommer meg ut i mars et sted. Hva som skjer etter det er ikke helt avklart. Mulig vi også begynner med deltid begge to fra januar.
Om det dukker opp en b.hageplass vil jo hele ooplegget endre seg uansett [emoji14]

Skikkelig BLW-baby du har da ;) Ordentlig selvstendig :)
Hehehe ja hun godtok mating de første to ukene, men så kom tripp trapp i hus å hun så oss spise så etter det knipes munnen helt igjen hvis skjeen nærmer seg Hun godtar til nød at vi holder i smoothie posen sammen[emoji28][emoji7]

Så her ble det BLW bebis[emoji39][emoji23] Kjekt å få spise måltider ifred da, mens hun er fornøyd med noen biter brød eller agurk osv da[emoji111][emoji111] Men savner bebis som sover natta gjennom da, starta jo med det rundt 6uker hun[emoji39] satser på at det blir bedre med litt grøt igjen på kvelden, evt brødmat[emoji28]
 
Back
Topp